David Malek van 11Photographers –

David Malek is een van de oprichters van 11Photographers, het internetnetwerk voor fotoshoots. 11Photographers werkt met verschillende fotografen en stylisten in verschillende steden in Duitsland. We spraken met David over de visie en de bijzonderheden van 11Photographers.

11Fotografen – Het concept van de fotostudioketen

11Fotografen is een interessant project. David, waarom vertel je ons er niet meer over? Wat is het concept van 11Photographers? Wat is speciaal / de toegevoegde waarde voor de klant?

Zeer intensieve ondersteuning van de klant, te beginnen met het aankoopproces, via het persoonlijke gesprek vóór de fotoshoot, tot de individuele en vertrouwde ondersteuning tijdens de fotoshoot-ervaring.

FIV | Magazine

New Issue! #26 with San Diego Pooth - Newcomer now in Tampa / USA FIV Magazine: All Covers

Wij proberen zo specifiek mogelijk te zijn in ons productassortiment om aan de behoeften van elke individuele klant te voldoen. We hebben soms 44 verschillende producten die we aanbieden. Tendens stijgend!

Bovendien bieden wij een unieke service voor het maken van afspraken, op maat gemaakt voor onze cliënten. Ons boekingsportaal heeft het voordeel dat elke klant zijn gewenste afspraak voor elke locatie 24 uur/ 7 dagen per week online kan boeken. Wij maken geen gebruik van oplossingen van derden om online afspraken te maken, maar hebben deze tool zelf ontwikkeld en geprogrammeerd. Onze klanten worden per e-mail op de hoogte gehouden van elke stap van het online aankoopproces tot en met de boeking van de afspraak.

Ter plaatse wordt de klant persoonlijk en individueel opgevangen door drie medewerkers. Op die manier krijgt elke klant precies de service/beelden die hij wenst.

Ons hoogste doel is klanttevredenheid. Want alleen iemand die zeer tevreden is over een dienst, zal zijn ervaring meedelen aan vrienden en kennissen.

Onze visagisten werken onder andere ook voor gerenommeerde tv-producties, schoonheidsshows, enz. Dit niveau van professionalisme komt elke klant ten goede die bij ons een fotoshoot-ervaring koopt.

De toegevoegde waarde voor de klant bestaat niet alleen uit mooie foto’s, maar veeleer uit de ervaringsfactor. Tijdens de fotoshoot staat de klant bij ons altijd in het middelpunt van de belangstelling.

FIV: David, jij bent een van de oprichters van 11Photographers, wat zijn je precieze taken?

Ik ben verantwoordelijk voor verkoop en controle. Met name om te analyseren welk verkoopkanaal het meest geschikt is voor onze producten en om het merk 11Photographers verder naar voren te brengen. Deze kanalen door middel van een efficiënte planning doelgericht inzetten om onze specifieke doelgroep te bereiken.

Wij zijn momenteel in gesprek met grotere, sterke bedrijven op het gebied van offline samenwerking.

David is verantwoordelijk voor het boeken van de teams, de samenwerking met de studio’s en de interne communicatie met onze cliënten. Hij is ook verantwoordelijk voor web, design en online marketing.

Samen zorgen we voor de marketing en de uitbreiding van het merk 11Photographers. De mix is geweldig.

11Fotografen: Het idee kwam uit ervaring

FIV: Hoe bent u op het idee voor dit project gekomen? Wat voor visioen had je?

Dit is betrekkelijk eenvoudig uit te leggen. Als we naar een fotostudio gingen om mooie familie- of sollicitatiefoto’s te laten maken, waren we achteraf vaak meer dan geërgerd. De kwaliteit, de zorgvuldigheid en vooral de uitvoering lieten meer dan te wensen over. Zelfs babyfoto’s waren een ramp, op zijn zachtst gezegd. Het is onze passie om deze mooie tijd vast te leggen in foto’s gecombineerd met een belevingskarakter. Wij willen deze ervaring niet veralgemenen, daarvoor is de kloof tussen de verschillende aanbieders te groot. En juist daarom willen wij een service bieden zonder enig kwaliteitsverschil, of het nu in Berlijn, Hamburg, München of Keulen is. Een start-up werd geboren uit deze ervaring.

FIV: 11Photographers is een interessante naam, hoe ben je erop gekomen?

11Photographers is een landelijke community van professionals uit de branche, verspreid over 11 steden in heel Duitsland. Wij zien onszelf niet als een keten van fotostudio’s. Het was voor ons belangrijk dat ons begrip van samenwerking ook in de merknaam tot uiting komt. Omdat elke persoon in het team 11 fotografen maakt. Kortom, het moet rond zijn, zoals ons logo.

FIV: Hoe onderscheidt u zich van de concurrentie (SLS, MSC, Studioline enz.)? Zijn er verschillen?

Wij willen ons niet identificeren met deze bedrijven of met hen over één kam worden geschoren.

U zult onze fotoshoots niet vinden op Groupon, DailyDeal en andere voucher portals of coupon operators. U zult bij ons geen onderhandelings- of maanprijzen vinden. Wij geloven dat gezonde bedrijven dat niet nodig hebben. Wij hebben volledige prijstransparantie, eerlijk berekend voor ons als bedrijf, voor onze werknemers en voor onze klanten.

Zolang wij zaakvoerders zijn, zullen wij onze dienst niet aanbieden op Groupon of soortgelijke kortingsplatforms. Onze producten staan voor kwaliteit met een belevingskarakter en familiale flair. Wij verkeren in de gelukkige situatie dat wij niet afhankelijk zijn van massale verwerking van klanten. Onze filosofie is een eerlijke prijs-prestatieverhouding, die in oorzakelijk verband staat met de klanten, de werknemers en het eindproduct.

Wanneer de klant zich bij ons in goede handen voelt en geniet van de ervaring van de opname en ook een geweldig team (fotograaf, visagiste, verzorgster) in “actie” meemaakt, pas dan ontstaan onvergetelijk mooie foto’s. En om eerlijk te zijn, we zijn erg trots op hen.

Alleen wie in de wereld van vandaag de klant centraal stelt en zijn werknemers eerlijke lonen betaalt, kan op lange termijn succesvol zijn op de markt. Als ik denk aan onze concurrenten die adverteren op Groupon en daar fotoshoots verkopen voor 5-10€ bruto en waarvan ongeveer de helft moet worden afgestaan aan Groupon in de vorm van honoraria, dan zou elke klant die zo’n aanbieding koopt zich moeten afvragen wat er aan het eind van de dag overblijft voor de fotograaf of de visagist. In tegenstelling tot anderen, staan wij voor: “Kwaliteit heeft zijn prijs en wordt ook dienovereenkomstig gecompenseerd aan onze werknemers in de vorm van eerlijke lonen”.

Bovendien zijn wij een zeer gezinsvriendelijk bedrijf en bieden wij onze klanten de mogelijkheid om hun eigen kinderen, kleinkinderen of petekinderen tot 12 jaar GRATIS mee te nemen naar de fotoshoot bij elke fotoshoot ervaring zonder extra kosten.

FIV: Dank u voor het interview!

Meer informatie over 11Photographers:

www.11photographers.com