Cartier: Prijzen, Assortiment, Geschiedenis & Nieuwe Collectie
We kennen allemaal de merknaam “Cartier” en stellen ons die voor als een luxueus juwelenmerk. Velen weten echter niet dat het miljardenbedrijf in een kleine Parijse straat is begonnen. Tot de klantenkring van Cartier behoren tegenwoordig veel mensen van jong tot oud die enthousiast zijn over het merk vanwege de unieke ontwerpen en de hoge kwaliteit. Maar wat zit er werkelijk achter het luxebedrijf en waar staat Cartier vandaag de dag voor? Dit en nog veel meer kunt u in dit artikel te weten komen!
Cartier
Hoe is het wereldberoemde luxegoed Cartier ontstaan? Het begon allemaal in Parijs, in een kleine zijstraat. Op 29, rue Monturgeil, had Adolphe Picard een juwelierszaak. In 1847 nam Louis-Francois Cartier de zaak over. Picard was destijds Cartier’s leermeester, die hem leerde hoe hij handgemaakte juwelen moest maken. Na Picard’s pensionering overtuigde Cartier’s zoon, Alfred Cartier, hem om ook handgemaakte polshorloges aan te bieden. De zaken gingen goed. Cartier was zelfs zo succesvol dat de toenmalige Franse keizerin Eugenie hem opmerkte. Nadat hij in 1859 zijn zaak naar de Italiaanlaan had verplaatst, werd prinses Mathilde ook zijn klant.
Handelsmerk
Unieke horloges werden het handelsmerk van het juweliersatelier. In 1898 kwam de zoon van Cartier, Alfred, ook in het horlogebedrijf en verrijkte het met vele creatieve ideeën. Alfred kwam tot de conclusie dat ze vanaf dat moment ook slingeruurwerken in hun assortiment moesten opnemen. Rond 1900 ontstonden de beroemde klassiekers van het merk Cartier, zoals de Santos, Pasha en Tank modellen. Twee andere zonen van de voormalige directeur sloten zich hierbij aan, waaronder Jacques en Pierre Cartier. Het bedrijf groeide en opende als gevolg daarvan zijn eerste filiaal in Engeland, Londen. Twee jaar na de opening werd Cartier hofleverancier van de Engelse koninklijke familie. Het bedrijf had zijn wereldwijde succes met de “Cartier Santos”, destijds het eerste polshorloge met een leren band.
Assortiment
Cartier biedt al lang meer dan alleen juwelen en horloges. Hun gamma strekt zich nu uit van parfums tot brillen en lederen tassen. En dat zowel voor dames als voor heren! Ringen, armbanden, oorbellen, halskettingen, tassen, riemen, brillen, parfums en tal van andere accessoires zijn te vinden in het assortiment luxegoederen. Er is niets meer over van het feit dat het bedrijf vroeger alleen juwelen aanbood! Producten van het merk worden niet alleen door Cartier zelf aangeboden, maar ook door vele andere juweliers en online winkels.
Hier vindt u een lijst van de top 5 leveranciers voor het Franse juwelenbedrijf Cartier:
- Zamiraa : Hier vindt u een breed scala aan geuren voor mannen en vrouwen.
- Brinckmann & Lange: Hier vindt u een ruime keuze aan polshorloges
- Christus: Hier vindt u een grote keuze aan horloges en juwelen.
- Chronext: Hier vindt u een ruime keuze aan herenhorloges en dameshorloges
- Bucherer: Hier vindt u ook een ruime keuze aan horloges
Cartier duurste/beste waarde stuk
Ooit afgevraagd wat het duurste luxe merkstuk is? Een diamanten panterarmband ontworpen door Cartier wint die titel. De armband bestaat uit duizenden diamanten en smaragden en is ongeveer 7 miljoen dollar waard. Het was eigendom van Wallis Simpson tot de voormalige echtgenote van de Britse koning in 1968 overleed. In 2010 werd het op een veiling van Sotheby’s verkocht voor bijna vijf miljoen US dollar. Het idee voor de armband ontstond toen Jeanna Toussaint tijdens een safaritocht met Louis Cartier een panter in het wild zag. Deze creatie leidde tot een wereldwijde inspiratiebron voor vele juweliers: talrijke juwelen met kattenmotieven werden gecreëerd. Van ringen tot horloges, grote katten blijven een integraal onderdeel van het merk Cartier.
Het goedkoopste product daarentegen is een eenvoudige parfumroller voor slechts 35 dollar. Dit kan gekocht worden op de officiële Cartier site. Het parfum heet ook wel ”Panther” en wordt verkocht voor 75 ml per stuk. De online winkel Zamiraa biedt ook full-size parfums (50-200 ml) aan, zowel voor mannen als voor vrouwen. Deze liggen in een prijsklasse van 40-80 euro.
Meest populaire collecties
Hier vindt u een korte lijst van de meest populaire collecties van het luxemerk Cartier:
- Liefde Collectie
- Juste un Clou Collectie
- Pasja van Cartier
- Maillon de Cartier
- Clash de Cartier
- Pahntere de Cartier
- Drievuldigheid collectie
- Diamanten Collectie
- Cactus van Cartier
- Ecrou de Cartier
Voor jou.
Cartier heeft een uitgebreid assortiment horloges en juwelen, en tal van andere accessoires voor vrouwen. Hiertoe behoren de klassieke polshorloges zoals de ”Panthere de Cartier”, ”Tank de Cartier”, ”Pasha de Cartier”, ”Santos de Cartier”, ”Ronde de Cartier”, ”Maillon de Cartier” of de ”Baignore de Cartier” collectie. Het luxe merk heeft alles wat het hart van een vrouw begeert! Polshorloges in zilver, goud en rosé, en verschillende varianten van de horlogeband: geen wens blijft onvervuld. Kenmerkend voor elk Cartier horloge is het klassieke en luxueuze ontwerp. Dit is echter niet alleen terug te vinden in de polshorloges van Cartier, maar ook in de juwelen.
- Hier vindt u luxe merkpolshorloges voor haar
Speelse, elegante en klassieke ontwerpen stralen Cartier’s armbanden, halskettingen en oorbellen uit. In totaal zes verschillende collecties vervullen de wensen van elke vrouw! Daaronder zijn de collecties “Clash de Cartier”, “Love”, “Trinity”, “Juste un cloue”, “Panthere de Cartier” en de “Diamant legeres”. Wist u dat veel van deze collecties ook voor mannen verkrijgbaar zijn?
- Shop Cartier’s selectie van juwelen voor u
Voor hem
Cartier heeft een bijna identieke selectie polshorloges voor mannen als voor vrouwen. De enige modellen die verschillen zijn de “Drive de Cartier” en de “Clé de Cartier” collecties. Evenzo zijn alle kleuren vertegenwoordigd als bij de dames: Bijna alle horloges zijn verkrijgbaar in zilver, goud en rosé. Het hoogtepunt: horloges die kunnen worden gepersonaliseerd. Dit maakt ze net dat tikkeltje specialer als cadeau of als persoonlijke investering!
- Heb je interesse? Kijk dan eens naar de grote selectie herenhorloges bij Cartier
De collectie “Love” en de collectie “Juste un clou” behoren momenteel tot de populairste assortimenten van het luxemerk. Ze omvatten zowel ringen als armbanden, en zijn opnieuw verkrijgbaar in alle drie de kleuren. De prijzen variëren van 1000 tot 16.000 euro.
- Shop de juwelencollecties voor hem
Cartier 2020: Pasha de Cartier
Dit jaar brengt het luxemerk het iconische “Pasja-horloge” uit de jaren 80 opnieuw op de markt. Cartier had een briljant idee voor de campagne van de nieuwe collectie! Met de hulp van vijf inspirerende mensen, creëerde het merk de perfecte reclamecampagne. Onder hen zijn Game of Thrones-ster Maisie Williams, zangeres Willow Smith, rapper Jackson Wang, zanger Troye Sivan en acteur Rami Malek. De campagne is erop gericht het succes en de creativiteit van elk individu weer te geven door middel van het nieuwe Cartier-horloge. Het horloge vertegenwoordigt een gemeenschap van individuele persoonlijkheden die gekenmerkt worden door openheid, discipline en wilskracht. Persoonlijk succes komt tot uiting in het nieuwe model van Cartier. Het eenvoudige, maar heldere ontwerp onderstreept de boodschap van de campagne zeer goed. Donkerblauwe details en een bijpassende blauwe saffier maken het horloge af. Het polshorloge
Campagne
Het nieuwe polshorloge van Cartier staat vooral voor één ding: persoonlijk succes. In overeenstemming met de boodschap achter het horloge heeft Cartier vijf inspirerende jongeren gekozen om het gezicht van de campagne te zijn. Op Youtube, maar ook op Instagram, kun je inzichten vinden in de campagne van het juwelenbedrijf. Wij tonen u de exclusieve interviews met de sterren.
- Shop het nieuwe ‘‘Pasha de Cartier” polshorloge
Interview: Willow Smith
De Amerikaanse zangeres en actrice Willow Camille Reign Smith is bekend als de dochter van acteur Will Smith en Jada Pinkett Smith. In haar interview met Cartier vertelt de knappe brunette over haar inspirerende carrière als zangeres en haar persoonlijke sleutel tot succes.
Interview: Maisie Williams
De Britse actrice Maisie Williams is vooral bekend door haar rol in Game of Thrones. Ze is genomineerd voor een Emmy en won tal van prijzen, waardoor ze perfect is voor Cartier als inspirerende ondernemer.
Interview: Jackson Wang
De Zuid-Koreaanse rapper is vooral bekend door zijn lidmaatschap van de Koreaanse jongensgroep Got7, alsmede door zijn optredens op televisie. In een interview met Cartier vertelt de 26-jarige over zijn succes als zanger.
Interview: Troye Sivan
De Australische acteur en zanger Troye Sivan onthult aan Cartier hoe hij persoonlijk succes definieert. Troye is het best bekend voor zijn rollen in “Spud” en “X-Men”.
Interview: Rami Malek
De Amerikaanse acteur Rami Said Malek is vooral bekend van de film “Bohemian Rapsody” en het tv-programma “MR, Robot”. In zijn interview met Cartier beschrijft Rami wat hij het meest bijzonder vindt aan het model ”Pasha de Cartier”.