Noonoouri: virtueel supermodel, opium effect en NPP

Noonoouri is een digitaal personage dat in 2012 werd gecreëerd en sindsdien talrijke fans en banen heeft aangetrokken! Je kunt op het eerste gezicht zien dat ze slechts een personage is, wat ook het doel was van haar schepper Zuber. Geen ideaal, gewoon een rolmodel. Gisteren waren het supermodellen als Naomi Campbell of Cindy Crawford, vandaag zijn het digitale modellen als Lil Miquela of Bermuda.

Noonoouri – wie of wat is dat?

Noonoouri is een 19-jarig virtueel model dat alleen op het net bestaat. Het personage is 1,50 m lang en werd gemaakt in München. De maker van deze digitale kunst figuur is Joerg Zuber.

Geschiedenis

In het begin had hij moeite om een investeerder van zijn visie te overtuigen. Acht jaar geleden bracht Zuber de figuur samen met zijn creatieve bureau “Opium Effect” op de markt – als iemand toen had kunnen vermoeden dat zijn succes zo’n vlucht zou nemen, zou hij waarschijnlijk overstelpt zijn door aanvragen! Ondanks het feit dat zij in Duitsland is verwekt, speelt haar leven zich af in de mode-metropool Parijs. Op 19-jarige leeftijd heeft zij al veel bereikt waar veel jonge meisjes alleen maar van kunnen dromen: Ze heeft nu meer dan 300.000 volgers op Instagram en werkt samen met de grootste labels ter wereld. Haar “vrienden” zijn onder andere supermodel Naomi Campbell. Noonoouri heeft de mode-industrie stormenderhand veroverd en heeft al luxemerken als Versace, Marc Jacobs, Dior en de cosmeticalijn van Kim Kardashian gepromoot. Noonoouri is bedoeld om vrijheid te belichamen, zegt uitvinder Joerg Zuber. Voor hem betekent mode vrijheid. Hij was in staat zijn ideeën met slechts één “persoon” te visualiseren en kon niet gelukkiger zijn met het resultaat.

  • Digitale Invloedrijker en Model
  • Geboortemaand: februari 2018
  • Herkomst: München DE, woont in Parijs
  • Neemt Dior’s Instagram account over tijdens Cruise Collection
  • 360.000 abonnees op Instagram

https://www.instagram.com/p/CEmG2PuDxbI/

Referenties

  • Dior – AW20
  • Lancaster schoonheid
  • Bulgari – Juwelen
  • Yeezy Seizoen 8
  • Fendi
  • Versace
  • MiuMiu
  • Valentino
  • Burberry
  • Marc Jacobs
  • Tommy Hilfiger Campagne – ELLE
  • YOOX
  • Mercedes
  • Escada Parfum – Flor del Sol
  • Lacoste x Jeremy Ville
  • MiuMiu – Perfume Twist
  • LeCoq Sportive – Patou Boksschoenen Campagne
  • TV Show Making the Cut x Amazon Prime Video

 

Wat onderscheidt hen van anderen?

Waarom is Noonoouri anders dan haar “avatar-collega’s”? Zij is lang niet de enige digitale beïnvloeder. Wat Noonoouri onderscheidt van de andere virtuele modellen en influencers is haar popperige uiterlijk. Ze ziet er niet bedrieglijk echt uit, zoals bijvoorbeeld personage Miquela Sousa doet. – Niet met opzet, want Zuber wil niet nog meer onrealistische schoonheidsidealen in de wereld zetten. Meisjes denken op jonge leeftijd dat ze zich genoeg moeten vergelijken met valse rolmodellen op Instagram en dergelijke. Het is niet nodig nog meer idealen te scheppen dan er al zijn.

Hij wilde gewoon een personage creëren dat ons in een droomwereld zou laten kijken.

“Mensen volgen haar omdat ze anders is. Met haar kun je in een droomwereld duiken”.

(Bron: deutschland.de)

Zuber wilde met haar het goede voorbeeld geven: ze draagt geen echt bont, zet zich in voor duurzame mode en “leeft” zelfs veganistisch. Allemaal attitudes waar wij mensen een voorbeeld aan zouden kunnen nemen – vooral “echte” influencers, die vaak alleen maar een klassiek schoonheidsideaal willen uitbeelden. Een perfecte huid, permanent gestyled haar, de mooiste kleren en een top afgetraind lichaam – de populaire influencers presenteren dit allemaal op hun sociale platforms. Maar dit komt niet altijd overeen met de waarheid! Met een hoop bewerking en retoucheren, kan bijna iedereen het.

Dat is precies waarom Noonoouri anders is! Geen ideaal, geen echt lijkend karakter. Gewoon een karakter dat verondersteld wordt een rolmodel te zijn.

Wat zijn virtuele beïnvloeders in het algemeen?

Virtuele beïnvloeders zijn onmisbaar in de wereld van morgen. Daarachter zitten uitvinders die een bepaald idee hebben van een virtueel personage in de vorm van een avatar en die aansturen met een computer. Sommige daarvan zijn reeds wereldwijd bekend, andere zijn nog onderweg. Zij zijn soms bekender en werken met meer bedrijven en merken dan levende influencers. Zij zijn opzettelijk aangepast aan een doelgroep, wat waarschijnlijk hun succes verklaart. Maar een groot deel van de mensheid is nog niet helemaal overtuigd van het idee dat virtuele personages echt de plaats moeten innemen van levende personages.

Invloedrijke Marketing

Influencer marketing is een strategie die wordt gebruikt om merkboodschappen over te brengen. In plaats van reclame te maken op TV of met grote reclameborden, gaan zij specifieke doelgroepen op het net af. Er worden mensen geselecteerd die een groot bereik hebben en dus veel volgers bereiken – dus: hoe groter de community, hoe meer gewicht de mening van de influencer heeft over een bepaald product. Influencer marketing wordt vaak gecombineerd met sociale marketing.

Als u meer wilt weten over de influencer marketing strategie, klik dan hier.

Voordelen van een digitale influencer

3D-beïnvloeders gaan met hun tijd mee, wat betekent dat ze voor altijd kunnen blijven bestaan. Ze zijn dus veel duurzamer dan “echte” modellen en influencers. Het is mogelijk een model te creëren dat bij het merk past en aan alle wensen en criteria voldoet.

Lees hier meer over de voordelen van een digitale influencer.

Virtuele Influencers: Digitale Top Lijst! Lil Miquela, Ella Stoller, Shudu Gram, Noonoouri & Co.

We duiken in de wereld van digitale modellen, influencers en Instagramsterren. Het draait allemaal om mode en de opwinding die deze virtuele persoonlijkheden in de modewereld teweegbrengen. Wie zijn dat? Wie heeft ze gemaakt? Vervangen zij de supermodellen van de millennials? Worden Kendall Jenner en Gigi Hadid gewoon vervangen? Welke rol spelen ze in de hedendaagse mode en sociale mediawereld. Wij laten u kennismaken met modellen als Lil Miquela en Shudu Gram, de eerste twee virtueel gecreëerde modellen, en met wat elk van hen zo bijzonder maakt.

https://fivmagazine.de/virtuelle-influencer-digitale-toplist-lil-miquela-ella-stoller-shudu-gram-noonoouri/

Daisy Paige: virtueel model, vrije tijd & sociale media

Daisy Paige is het nieuwste opkomende digitale supermodel uit Los Angeles. Zij heeft al een modellencontract bij Lipps LA – een bekend modellenbureau uit Californië. Daisy is ontworpen door start-up Spark CGI.

Virtueel model Miquela Sousa verovert Instagram en wordt een ster: is zij onze toekomst?

Virtuele influencers zoals Lil Miquela of Bermuda veroveren Instagram en de modellenwereld. Het feit dat zij nu al aanzienlijk meer volgers hebben op de sociale netwerken dan andere influencers bewijst het succes van deze toekomstgerichte uitvinding. Maar wie dacht dat deze virtuele beïnvloeders saai en karakterloos waren, heeft het goed mis.