Virtuele Influencers: Digitale Toplijst! Lil Miquela, Ella Stoller, Shudu Gram, Noonoouri & Co.
Virtuele beïnvloeders – We kennen de modellen van de jaren ’90 zoals Naomi Campbell of Claudia Schiffer. We duiken in de wereld van digitale modellen, influencers en Instagramsterren. Virtuele influencers veroveren de markt en zijn niet langer een hype. Het draait allemaal om mode en wat voor buzz deze virtuele persoonlijkheden creëren in de modewereld. Wie zijn dat? Wie heeft ze gemaakt? Vervangen zij de supermodellen van de millennials? Worden Kendall Jenner en Gigi Hadid gewoon vervangen? Welke rol spelen ze in de hedendaagse mode en sociale mediawereld. Wij laten u kennismaken met modellen als
Lil Miquela: Instagram ster, supermodel en zangeres
Miquela Sousa beter bekend als Lil Miquela is een 19-jarig Braziliaans-Amerikaans digitaal model, muziekartiest en influencer met meer dan twee miljoen Instagram-abonnees. Trevor McFedries en Sara DeCou bedachten Miquela bij Brud, dat gespecialiseerd is in kunstmatige intelligentie. Zij woont in Los Angeles, draagt echte kleding van bekende streetwear labels als Supreme, Stussy en luxe labels als Chanel en Balenciaga.
Hier meer over
Germany - Spain - USA
Trevor McFedries & Sara DeCou
Het model heeft een echte persoonlijkheid, in haar vrije tijd hangt ze rond met muzikanten, kunstenaars en real-life influencers, ze frequenteren de heetste restaurants in New York en Los Angeles. Zij steunt de Black Lives Matter-beweging en het Amerikaanse protest tegen de verkoop van wapens.
- Ontwikkeld in 2016 (19 jaar oud)
- Herkomst: LA, Californië – Half Braziliaans
- Presenteert mode, verschijnt in tijdschriften, geeft interviews
- Zangeres
- 2,4 miljoen abonnees
- Miquela Sousa Instagram
Miquela en Bella Hadid: Kussende Scène bij Calvin Klein
Hier ziet u de exclusieve reclamespot voor Calvin Klein. Het model is niet alleen te zien in Elle of Vogue, maar ook in commercials. In mei 2019 haalde Calvin Klein de krantenkoppen toen het Lil Miquela naast supermodel Bella Hadid in een verrassingscampagnevideo liet zien.
Dior, Prada en Alexander McQueen
- Dior
- Chanel
- Prada
- Gucci
- Alexander McQueen
- Ugg’s 40ste Verjaardag Campagne
- Samsung Mobiele Galaxy S20
- Porsche
- Burberry
- Jacquemus
- Jean Paul Gaultier
- Moschino
- Loewe
- …
Miquela stelt zichzelf voor en een aspirant-zangeres
Micquela Sousa heeft haar eigen YouTube kanaal, in deze video stelt ze zichzelf voor. Ze heeft al meer dan 5 liedjes gepubliceerd op YouTube.
Miquela heeft ook voet aan de grond gekregen in de muziekindustrie en heeft in 2019 haar eerste videoclip uitgebracht. Je kunt het hier bekijken.
Ella Stoller: nieuw digitaal supermodel uit Israël
Ella Stoller is een 21-jarig digitaal model en influencer uit Tel-Aviv, Israël. Ze is een veelzijdige virtuele persoonlijkheid; alleen al op Instagram heeft Ella een gemeenschap van meer dan 12.000 abonnees. Ella is niet alleen actief op Instagram, maar onderhoudt ook haar bijna 7.000 abonnees op TikTok en doet mee aan challenges. Naast de reeds succesvolle Lil Miquela of Shudu, gaat nu ook Ella Stoller de weg naar succes inslaan. Zo veelzijdig als een model maar kan zijn, leeft zij een leven met ups en downs, en kruipt zij in de rol van good en bad girl.
- Digitale Invloedrijker, Model
- Actief sinds november 2019
- Oorsprong: Tel-Aviv, Israël
- 12.800 abonnees
- Ella Stoller Instagram
Eerste tijdschrift cover en banen die de moeite waard zijn om te zien:
- Fix Ondergoed
- Palet Swim
- Cover AT Magazine
Zoe Dvir: van barman tot model
Zoe Dvir is 22 jaar oud, ze is een social media ster en model. Ze heeft al meer dan 30.000 volgers op Instagram. Zij studeert kunst en design en werkt ook als barman in een bar in haar geboortestad Tel-Aviv, Israël. Zij houdt van schilderen, naar het strand gaan en wandelen met haar hond. Wat haar bijzonder maakt is haar liefde voor dieren en haar sociale betrokkenheid, want Zoë is ook een activiste die een vegetarische levensstijl leidt en vrijwilligerswerk doet bij de dierenbescherming. Zoe en Ella Stoller zijn vriendinnen en posten over hun avonturen samen op hun social media kanalen.
- Digitale Invloedrijker, Model
- Actief sinds januari 2019
- Oorsprong: Tel-Aviv, Israël
- 28.600 abonnees
- Studies kunst en design
- Barman
- Activist en vegetariër
- Zoe Dvir Instagram
https://www.instagram.com/p/B9xDbh0BSYp/
De eerste banen voor Zoe Dvir:
- Marc Cain Fashion Week
- Shanili Vegan Schoenen
- Vogel Scooter
Eerste VR Fashion Show (Modefilm) @ Fashion Week
Virtual Fashion Movie @ Moscow Fashion Week – Dit jaar is alles anders – dankzij Corona verliepen de modeweken niet zoals gewoonlijk. Maar zoals het gezegde luidt: noodzaak is de moeder van de uitvinding. En de digitalisering doet ook haar intrede in de mode-industrie met groot nieuws. Fashion Week in Moskou heeft de vinger aan de pols als het gaat om digitaal en begint een nieuwe ronde exclusief met onze Zoe van CM Models. Zoe is ons eerste digitale model dat de modewereld op z’n kop zal zetten.
- Modefilm per ketting
Show #2: Zoe @ Fashion Week Berlijn (MarcCain)
Marc Cain @ Fashion Week Berlin – Spectaculaire print en kwaliteit van het allerbeste. De Marc Cain modeshows zijn iets om te zien. Maar dit jaar komt er iets nieuws op de schermen. De modeshow 2021 van Marc Cain, getiteld “How Wonderful”, wordt volledig op zijn kop gezet. Fictie en werkelijkheid ontmoeten elkaar om iets totaal nieuws te creëren. De eerste op de markt met virtuele modellen die een modeshow beginnen op 19 januari om 18:00 uur.
- Virtuele modeshow door MarcCain
Shudu Gram: Fenty Beauty en successen
Shudu, bekend als een van de mooiste modellen op Instagram, werd gecreëerd door voormalig fotograaf Cameron-James Wilson. Shudu’s aandacht begon te stijgen toen Rihanna een foto van haar plaatste op Fenty Beauty met het model dat Rihanna’s Fenty Beauty lipgloss droeg. Zo is het balletje gaan rollen en dit zou slechts het begin zijn voor Shudu. De virtuele iconen van het Balmain-leger zijn bedoeld om de schoonheid, rockstijl, zelfverzekerdheid en kracht van het merk te weerspiegelen.
Hier kunt u meer te weten komen over
Feiten over Shudu Gram:
- Geboortemaand: eind april 2017
- Eerste Virtuele Supermodel
- CMJ richt modellenbureau op van virtuele modellen “The Diigitals
- Shudu Gram Instagram
Fenty Beauty, Vogue, Balmain & Co.
- Fenty Beauty van Rihanna
- Omslag voor Harpers Bazaar Arabia,
- Nelly.com
- Ellesee Campagne
- Swarosvki
- Balmain
- Tiffany & Co.
- Vogue
https://www.instagram.com/p/B2ed54GBdhr/
Hier poseren de modellen, Shudu, Margot en Zhi voor Balmain.
https://www.instagram.com/p/BnRJdyXg5Q7/
Noonoouri Virtueel Model met Opium Effect
Noonoouri is een 19-jarig virtueel model. De bedenker van deze digitale kunstfiguur is Joerg Zueber, samen met zijn creatieve bureau Opium Effect werd Noonoouri bedacht. Zij werkt met de grootste labels zoals Bulgari, Valentino en Fendi. Ze is onder andere bevriend met supermodel Naomi Campbell. Noonoouri heeft de mode-industrie stormenderhand veroverd en heeft al labels gepromoot als Versace, Marc Jacobs, Dior en zelfs de cosmeticalijn van Kim Kardashian. Wat Noonoouri onderscheidt van de andere virtuele modellen en influencers is haar popachtige verschijning, die de mogelijkheid moet bieden om een droomwereld binnen te treden.
Hier meer over de digitale kunst figuur
Feiten over het succesvolle digitale model:
- Digitale Invloedrijker
- Geboortemaand Februari 2018
- Herkomst: München DE, woont in Parijs
- Noonoouri Instagram
Yeezy, Versace, Marc Jacobs, Tommy Hilfiger & meer
- Dior
- Lancaster schoonheid
- Bulgari
- Yeezy Seizoen 8
- Fendi
- Versace
- MiuMiu
- Valentino
- Burberry
- Marc Jacobs
- Mercedes
- …
Bermuda: Het meisje van Los Angeles
Bermuda is een controversieel blond virtueel model dat bekend staat om het opschudden van de digitale wereld van de sociale media. Ze heeft ook ooit de pagina van Lil Miquela gehackt, waardoor ze voor beide accounts volgers kreeg en Lil Miquela over de grens van 1 miljoen op Instagram bracht, een mijlpaal die veel deuren opent in de influencerwereld, waaronder lucratieve merkdeals met celebrityontwerpers als Tesla en Starbucks. Nu zijn Bermuda en Miquela vrienden die rondhangen met Blawko22, uit eten gaan en elkaars make-up doen – en het is allemaal digitaal!
Meer over de virtuele Influncer hier
Feiten over Bermuda:
- Digitaal model
- Oorsprong: LA, Californië
- Actief sinds 2016
- Heeft een Youtube kanaal
- Is een muzikant
- 263.000 abonnees
- Bermuda Instagram
Starbucks, Adam Selman Chanel en Balenciaga
- Chanel
- Balenciaga
- Tesla
- Adam Selman
- Starbucks
https://www.instagram.com/p/B6yzwK_hXDh/
https://www.instagram.com/p/B6gLrsVBiGG/
Blawko22: Liefdesverhaal van de digitale modellen
Miquela en Bermuda krijgen gezelschap van een ander aangeboren personage, Blawko, op wie zij beiden verliefd lijken te zijn. Net als Miquela en Bermuda, heeft hij een griezelig authentieke persoonlijkheid. Hij speelt videospelletjes, gaat op afspraakjes en heeft een hekel aan zijn kamer opruimen. De bizarre driehoeksverhouding tussen hem, Miquela en Bermuda zorgt telkens weer voor ophef en vermaak.
Hier meer over
Feiten over het virtuele model:
- Digitaal model
- Oorsprong: LA, Californië
- Actief sinds 2016
- Blawko Instagram
Off-White, Yeezy, Supreme & Co.
- KingKong Magazine Cover
- Stussy
- Yeezy
- Glossier Huidverzorging
- Gebroken wit
- Absolute Campagne op Sonar Festival
- Balenciaga
- Supreme
https://www.instagram.com/p/BosLG5NA0Er/
https://www.instagram.com/p/BmMGK81gTM8/
Daisy Paige het perfecte virtuele model
Daisy Paige, het nieuwste opkomende digitale supermodel uit Los Angeles, heeft al een modellencontract met LIPPS LA, een bekend modellenbureau uit Californië. Daisy is ontworpen door de start-up Spark CGi. LIPPS LA staat bekend om het werken met bekende gezichten zoals supermodellenlegende Helena Christensen, rapper Cardi B en rocker Courtney Love. Haar rolmodellen zijn Lara Stone , Cara Delevingne en Kendall Jenner. Daisy zal door het agentschap op de markt worden gebracht, samen met haar andere talenten. Met Daisy’s uitzonderlijk perfecte uiterlijk, brunette haar en vele sproeten hopen CGi en haar agentschap een tijdperk binnen te gaan waarin mensen in veel traditionele rollen naast CGI-personages zullen bestaan. Naast modellenwerk zal Daisy ook acteren, mode presenteren en haar toekomstige volgelingen beïnvloeden en entertainen.
Hier meer over de prachtige
Feiten over het digitale model:
- Eerste digitale supermodel, onder contract bij LIPPS LA
- 19 jaar oud.
- Oorsprong: LA, Californië
- Eerste Virtueel Model dat een contract krijgt van een groot agentschap
De eerste klus:
- YOOX, een detailhandelaar in luxemode – gepresenteerd als een virtuele aankleedpop, de Fashion & Accessories
https://www.instagram.com/p/By78P39lJqU/?utm_source=ig_embed
Virtuele modellen en kunstmatige intelligentie
Een vraag die de modewereld zich voortdurend stelt is die van de vooruitgang, wat is vernieuwend, hoe zal het verder gaan, hoe ziet de toekomst eruit voor de modewereld? Door de voortschrijdende digitalisering en het steeds meer besproken punt van de kunstmatige intelligentie worden vandaag dingen mogelijk die enkele jaren geleden nog ondenkbaar waren. We hebben eens nader bekeken hoe kunstmatige modellen en makers de toekomst van mode en marketing zullen beïnvloeden.
Met de hulp van 3D-ontwerpers is het nu mogelijk een avatar te creëren met een bijbehorende persoonlijkheid en een passend scenario. De avatar, of in dit geval het model, kan volledig worden aangepast aan de ideeën van het merk of de klant. Het voordeel voor merken & co. is het wegvallen van lange gietstukken en de daarmee gepaard gaande kosten. In de zoektocht naar het juiste type, kan het juiste type ontworpen worden. In feite zijn er geen grenzen aan creativiteit. Of het nu voor redactionele shoots, modeshows of reclamecampagnes is, de mogelijkheden zijn onbeperkt.
- Creatie van een 3D avatar
- Persoonlijkheid en karakter inademen
- Geen kosten voor afgietsels
- Creatie van het juiste type door AI
- Vrijwel geen grenzen voor het opzetten van een baan
Zullen virtuele modellen echte mensen vervangen?
Het antwoord is nee, zij zullen hun menselijke collega’s niet vervangen. Misschien zijn ze beter geschikt dan mensen voor specifieke banen en opdrachten. Het hangt allemaal af van wie het juiste model is voor die bepaalde baan. Wie waarvoor beter geschikt is, hangt af van wat het doel is. Is het redactioneel of commercieel werk, wat wil je bereiken? Vooral tegenwoordig zijn virtuele modellen ideaal omdat fysieke fotoshoots en modeshows momenteel niet mogelijk zijn.
Zullen digitale influencers de sterren van vandaag vervangen? Lees hier meer over dit onderwerp:
Voor altijd jong! Zij zijn de nieuwe gezichten van marketingcampagnes en krijgen veel kudo’s en aandacht op sociale media. Ze staan op de covers van Vogue en Harper’s Bazaar. Virtuele influencers zijn een nieuwe trend. Net als bij Instagram, TikTok, zullen ze zich geleidelijk vestigen. Als u meer wilt weten over de strategieën en methoden achter digitale influencers, kunt u veel achtergrondinformatie vinden op de blog van Social Media One:
Welk influencer/modellenbureau vertegenwoordigt de eerste digitale influencers in Europa? Vind het antwoord hier:
Supermodellen van de jaren ’90: Moss, S chiffer, crawford, Herzigová, Campbell & Co.
SUPERMODELLEN VAN DE JAREN 90: MOSS, SCHIFFER, CRAWFORD, HERZIGOVÁ, CAMPBELL & CO.
Supermodellen uit de jaren 90 – jeans, neon, buik bloot, visnet T-shirts en trampstempels – dat is waar we aan denken als we aan mode uit de jaren 90 denken. Deze mode werd gedragen en beroemd gemaakt door de supermodellen die ook nu nog beroemd zijn. De jaren ’90 waren de bloeiperiode van de modellenscene en creëerden voor het eerst een ongekende hype. Lopen over de catwalk was het centrale element van het model zijn.
Lees meer over hier:
Millennial Supermodellen: Kendall Jenner, Taylor Hill, Hailey Bieber, Gigi & Bella Hadid
Behoren zij momenteel tot de meest succesvolle, mooiste en beroemdste supermodellen ter wereld? Iedereen kent Naomi Campbell, Heidi Klum of Claudia Schiffers. De supermodellen van de 21e eeuw krijgen echter net zo’n superbaan, maken een statement en worden de beste supermodellen ter wereld. Wil je meer weten over de supermodellen, hun geschiedenis en successen? Dan ben je hier aan het juiste adres!
Lees meer over hier:
- Supermodellen van de millennials