Virtueel model Miquela Sousa verovert Instagram en wordt een ster: is zij onze toekomst?

Gigi Hadid, Cara Delevingne en Hailey Bieber outdated? Virtuele influencers zoals Lil Miquela of Bermuda veroveren Instagram en de modellenwereld. Het feit dat zij nu al aanzienlijk meer volgers hebben op de sociale netwerken dan andere influencers bewijst het succes van deze toekomstgerichte uitvinding. Maar wie dacht dat deze virtuele beïnvloeders saai en karakterloos waren, heeft het goed mis. De modellen hebben niet alleen een eigen persoonlijkheid, maar ook een eigen leven waarin zij aan de hand van verhalen verslag uitbrengen van hun vrijetijdsbesteding. De trend van deze virtuele sterren gaat echter al lang verder dan Instagram; er is hun ook een muziekcarrière voorspeld. In vier jaar tijd heeft virtuele influencer Miquela Sousa een opmerkelijke carrière opgebouwd.

Virtueel model Lil Miquela wordt een Instagram ster

Miquela Sousa, beter bekend als Lil Miquela, is een 19-jarig Braziliaans-Amerikaans digitaal model, muziekartiest en influencer. Haar makers Trevor McFedries en Sara DeCou bedachten Miquela samen met Brud, een technologie-start-up in Los Angeles die gespecialiseerd is in kunstmatige intelligentie. Het model woont ook in Los Angeles en draagt echte kleding van bekende streetwear labels als Supreme, Stussy en luxe labels als Chanel en Balenciaga. Ze maakte haar grote opwachting in april 2016, waar voor het eerst een post van haar op Instagram werd gepubliceerd. De ontwerpers van het model hielden in het begin echter geheim dat Lil Miquela een kunstmatige persoon was.

Alles wat je moet weten over Miquela Sousa!

In haar Youtube video ”i’m Miquela”, stelt het virtuele model zichzelf voor. In de video deelt Miquela niet alleen kleine inzichten in haar leven, maar presenteert zij ook trots haar successen tot nu toe.

Ze overtuigt niet alleen met haar uiterlijk, maar haar persoonlijkheid valt ook erg in de smaak bij de fans.

Modeontwerpers en modebladen, ze willen allemaal Miquela!

Grote ontwerpers zoals Calvin Klein gebruiken Lil Miquela’s bekendheid voor reclamespots. Maar het model is niet alleen te zien in video’s, tijdschriften als Vogue of Elle proberen mee te gaan in de trend van het virtuele model. In mei 2019 haalde Calvin Klein de krantenkoppen toen het Lil Miquela naast supermodel Bella Hadid in een verrassingscampagnevideo liet zien. Natuurlijk mag een kus tussen Bella en Miquela niet ontbreken!

Kijk hier eens naar:

Miquela’s successen en samenwerkingen

Nu rijst echter de vraag wie profiteert van de bekendheid van de virtuele influencer. Hoeveel heeft het model op dit moment al bereikt en met welke merken heeft zij al gewerkt? Beroemdheden zoals Paris Hilton zijn ook fans van de bot.

Hier vindt u een korte lijst van Lil Miquela’s prestaties:

Wat maakt hen zo speciaal?

Leuke look en elke dag perfect gestyled, dat is waar haar volgers van houden bij Miquela. En het beste is: het model veroudert niet! Terwijl Naomi Campbell en Heidi Klum al lang uit de modellenwereld zijn, staat Lil Miquela’s carrière nog maar aan het begin. Op Instagram zijn we altijd op zoek naar de persoon die ons perfect lijkt. Perfect uiterlijk, perfect leven en perfecte vrienden; we proberen dat allemaal in één persoon te vinden. Maar het ”perfecte” leven bestaat niet in die zin. Of niet?

Virtuele modellen vullen deze leemte op en presenteren zich aan hun volgelingen en fans in een bijna perfecte omgeving. Met hun individuele persoonlijkheden inspireren zij anderen en zijn zij rolmodellen voor veel mensen. Ook al beweren velen dat dit allemaal maar “nep” is, er zitten echte mensen achter de avatar. Ze laten het model niet alleen de nieuwste producten presenteren, maar creëren ook een personage waar andere mensen tegenop kijken.

Succes door een kunstmatige persoon – uitvinder BRUD

Hoeveel verdient de virtuele influencer? Met haar vele miljoenen abonnees op Instagram is ze populair voor reclamecampagnes van grote modebedrijven. Volgens de berekeningen van de Sponsored Post Calculator verdient het model ongeveer 7.000 euro met elke betaalde samenwerking op Instagram. Daarmee ligt haar inkomen boven het gemiddelde inkomen in Duitsland. Zij is ook de topkandidaat van de digitale ”bots” wat haar inkomen betreft. Binnen een jaar resulteert dit in een bedrag van ongeveer 10 miljoen euro uit reclame-inkomsten alleen.

Model en influencer genoeg? Miquela bewijst het tegendeel!

Niet alleen door samenwerkingen met bekende ontwerpers, maar ook door Miquela’s zangcarrière hebben de bedenkers van het model succes. In 2017 bracht de avatar haar eerste single Not Mine uit. Dit werd gevolgd door andere nummers zoals Hate Me, Speak Up of Money . Ondertussen hebben hun muziekvideo’s op Youtube al 4 miljoen views gekregen. Haar muziek wordt zeer goed ontvangen en de zangeres zwemt in positieve feedback.

Heb je interesse? Kijk dan eens naar enkele liedjes van het virtuele model!

Single Speak Up:

Enkel geld:

Virtuele beïnvloeders: zijn zij onze toekomst?

Ondertussen is Lil Miquela niet langer de enige virtuele beïnvloeder. Shudu Gram, Bermuda, Noonoouri en Daisy Paige strijden met haar. De relevantie van deze nieuwe uitvinding kan nu al worden gezien in deze crisistijd. Door het Corona-virus zijn de modeweek en veel andere evenementen afgelast. De oplossing: alles gebeurt digitaal. Virtuele modellen zijn hier perfect voor. Zij kunnen de laatste designermode dragen, net als andere modellen, en dat zonder veel moeite. Nog een pluspunt: virtuele modellen zijn geschikt voor elk kledingstuk, zodat het voor modebedrijven heel gemakkelijk is om ze in hun collecties te presenteren.

Uitvinder Brud creëerde echter niet alleen de virtuele persoon Miquela, maar ook tal van andere digitale modellen zoals Bermuda en Blawko. Bermuda heeft momenteel zo’n 275 duizend volgers, mannelijk model Blawko22 zo’n 154 duizend. Alle drie zijn ze vrienden en doen ze veel activiteiten samen.

Lil Miquela, Bermuda en Co. de perfecte marketing strategie?

Vooral voor marketingstrategieën is deze nieuwe uitvinding perfect. Aangezien deze nieuwe modellen niet alleen tijdbesparend zijn, maar ook naar verhouding goedkoper dan conventionele influencers/modellen, zijn zij gewoon het meest geschikt voor samenwerkingsverbanden of reclameclips. Dat er achter bekende influencers geen echte persoonlijkheden schuilgaan, is al lang geen zeldzaamheid meer. Digitale reclame is onze toekomst! Zowel modebedrijven als mediabedrijven volgen deze trend, en wie weet zien we over 30 jaar alleen nog maar virtuele gezichten op onze smartphones.

Uitvinder Broers methode om Miquela in de voorhoede van virtuele beïnvloeders te brengen

Strijd en drama, dat is wat de mensen willen zien! En dat is precies wat Hersteller Brud opvoerde tussen de virtuele modellen Miquela, Bermuda en Blawko. Na een ruzie waarin Bermuda influencer Miquela ervan beschuldigde geen echt persoon te zijn, waren alle ogen op haar gericht. Bermuda verwijderde zelfs enkele van Miquela’s foto’s en probeerde volgelingen van haar mening te overtuigen. Toen Miquela uit de kast was, had ze niet alleen meer dan een miljoen volgers op haar Instagram, maar was ze ook bekend geworden bij grote bedrijven. Met deze strategie trok het bedrijf Brud zoveel aandacht naar de influencers, wat een positieve invloed had op hun aantal volgers. Relaties tussen individuele influencers vormen de kers op de taart van Brud’s marketingstrategie. Volgelingen konden zo het liefdesleven van Bermuda en Blawkos nabootsen, net als echte mensen. Scheidingen, verzoeningen en nog veel meer; er is niets dat de virtuele influencers niet hebben meegemaakt.

  • Opgevoerd drama om volgelingen te trekken
  • Miquela’s blootstelling als een marketing strategie
  • Relaties en inzichten in hun leven
  • Activiteiten met bekende persoonlijkheden

Virtuele Influencers: Digitale Top Lijst! Lil Miquela, Ella Stoller, Shudu Gram, Noonoouri & Co.

We duiken in de wereld van digitale modellen, influencers en Instagramsterren. Het draait allemaal om mode en de opwinding die deze virtuele persoonlijkheden in de modewereld teweegbrengen. Wie zijn dat? Wie heeft ze gemaakt? Vervangen zij de supermodellen van de millennials? Worden Kendall Jenner en Gigi Hadid gewoon vervangen? Welke rol spelen ze in de hedendaagse mode en sociale mediawereld. Wij laten u kennismaken met modellen als Lil Miquela en Shudu Gram, de eerste twee virtueel gecreëerde modellen, en met wat elk van hen zo bijzonder maakt.

https://fivmagazine.de/virtuelle-influencer-digitale-toplist-lil-miquela-ella-stoller-shudu-gram-noonoouri/

Bermuda: Virtueel model, schandalen, muziekcarrière

Is ze echt? Veel mensen stellen deze vraag, maar het blonde model is niet echt. Een van de beroemdste virtuele beïnvloeders is Bermuda. Ze werd succesvol door haar schandalen en vroegere negatieve aard.

  • Lees hier meer over virtuele influencer Bermuda

Noonoouri: virtueel supermodel, opium effect en NPP

Noonoouri is een digitaal personage dat in 2012 werd gecreëerd en sindsdien talrijke fans en banen heeft aangetrokken! Je kunt op het eerste gezicht zien dat ze slechts een personage is, wat ook het doel was van haar schepper Zuber. Geen ideaal, gewoon een rolmodel. Gisteren waren het supermodellen als Naomi Campbell of Cindy Crawford, vandaag zijn het digitale modellen als Lil Miquela of Bermuda.