Styling tips, mode & Instagram – Interview met blogger Anpaulinas

Anna Paulina Scherg is op sociale media vooral bekend om haar mode-inhoud. Met haar uitstekende gevoel voor mode post de blogger uit Regensburg dagelijks haar outfits en stylingvideo’s, waarmee ze haar volgers inspireert. De businessstudente is sinds twee jaar actief op Instagram en heeft al heel wat bereikt: samenwerkingen met grote modemerken en haar eigen tassenlabel. Wij interviewden Anna voor u en stelden haar vragen over het leven als influencer, het oprichten van haar eigen merk en haar affiniteit met mode.

Anna’s tips voor meer zelfvertrouwen & de perfecte foto

FIV: Veel meisjes dromen ervan zo modebewust te zijn als jij. Lange jassen, zwarte laarzen en trendy tassen: Je volgers houden van je voor deze outfits! Hoe is uw affiniteit met mode ontstaan en welke invloed heeft mode op uw leven?

Anna: Ik was een van die kinderen die zich altijd graag verkleedden, dus ik vond het al op jonge leeftijd leuk om via de mode in verschillende rollen te kruipen. Mijn kledingsmaak is altijd met mij meegegroeid en ontwikkeld. Mode en een outfit waar ik me goed in voel, geeft me zelfvertrouwen.

FIV: Naast een goed gevoel voor mode, is het belangrijk te weten hoe je het goed presenteert. Wat zijn jouw tips voor de perfecte Instagram-foto? Hoe vind je de beste fotoplekken en waar let je op als je poseert?

Anna: Het belangrijkste naast goed licht is dat je je goed voelt. Naar mijn mening kun je dat op foto’s heel goed zien en krijg je er een heel andere uitstraling door. Het beste is om van tevoren te bedenken welke pose goed bij de outfit past. Ik kies meestal mooie oude stadsachtergronden voor mijn foto’s.

Samenwerkingen met trendmerk NAKD, Justfab en Freddywear

FIV: Naast NAKD heb je op je Instagram-account ook reclame gemaakt voor merken als Justfab en Freddywear. Wij zouden graag willen weten wat uw spannendste samenwerking tot nu toe is geweest en waarom?

Anna: NAKD is voor mij een van de meest passende samenwerkingen, omdat ik daar vroeger zelf graag mijn kleding kocht en je er altijd de laatste modetrends ontdekt. Vooral samenwerkingen in verband met videoreportages en evenementen zijn spannend.

FIV: Je wordt niet zomaar een succesvolle influencer van de ene dag op de andere. Met meer dan 160 duizend volgers, heb je echt iets bereikt! Hoe is jouw carrière op Instagram begonnen en wat is jouw tip voor andere meiden die hun droom als blogger willen verwezenlijken?

Met veel uithoudingsvermogen om een Insta-ster te worden

Anna: Ik ben nooit op Instagram begonnen met de bedoeling om er geld mee te verdienen en wist toen niet eens dat het mogelijk was. Ik vond het gewoon altijd leuk om voor de camera te staan en ben min of meer in de wereld van de sociale media gegleden. Tegenwoordig willen velen bloggers/influencers worden en hun eigen bereik op Instagram opbouwen. De sleutel tot succes is consequentheid en doorzettingsvermogen. Het is essentieel om dagelijks inhoud te leveren en aan de bal te blijven, anders wordt u slecht genoteerd door het algoritme. Het is ook belangrijk om authentiek te zijn, want naar mijn mening kunnen mensen zien of iemand echt gepassioneerd en oprecht is over iets, of dat ze gewoon op zoek zijn naar een manier om geld te verdienen.

FIV: Om op te vallen op Instagram, moet je interessant zijn. Hoe denk je dat jij je onderscheidt van andere influencers? Wat zijn je beste eigenschappen en wat vinden je vrienden & familie leuk aan jou?

Anna: Mijn vrienden en familie waarderen het dat ik altijd trouw blijf aan mezelf en dus authentiek ben.

Matthieu Areau – Oprichter van Anna’s eigen merk

FIV: Enkele weken geleden kondigde u uw eerste eigen merk aan: Matthieu Areau. Wat motiveerde je om je eigen tassenmerk te beginnen en wat is de filosofie erachter? Zijn er nog andere interessante projecten gepland in de nabije toekomst? We zouden blij zijn als u ons iets kon vertellen.

Anna: Ik heb altijd een voorliefde gehad voor mooie designertassen en heb er thuis een of twee in mijn kleine collectie. Maar soms betaal je gewoon te veel voor de naam en zijn de tassen niet voor iedereen betaalbaar.

Met Matthieu Areau willen wij kwalitatief hoogwaardige en duurzame tassen met een tijdloos design naar de man brengen. Wij zijn van mening dat kwaliteit steeds belangrijker wordt voor de huidige generatie en dat er een algemene herbezinning plaatsvindt in de maatschappij. Steeds meer mensen letten bij de aankoop van hun producten op duurzaamheid en duurzaamheid. Dit is precies de tijdgeest waaraan wij met onze lederwaren tegemoet willen komen.

Wij bieden een eerlijke prijs, gebruiken kwaliteitsleer uit Zuid-Duitsland en produceren in het naburige Tsjechië, op slechts 150 km van onze geadopteerde woonplaats Regensburg. Wij plannen momenteel de lancering eind november en kunnen haast niet wachten. Neem een kijkje op onze website: www.matthieuareau.com

Genoeg tijd voor je vriendje ondanks je studie en Instagram?

FIV: Het werk van een influencer kan veeleisender zijn dan veel mensen denken. Is het platform je hoofdtaak of doe je er nog iets naast? Wat doe je het liefst in je vrije tijd?

Anna: Samen met mijn vriend en manager doe ik al zo’n twee jaar min of meer fulltime sociale media, maar ik studeer ook bedrijfskunde in mijn 5e semester aan een universiteit. Om alles onder één dak te krijgen, moet ik mijn dag goed structureren en altijd alles plannen. Voor veel mensen lijkt het niet veel werk, maar het kost elke dag veel tijd. In mijn vrije tijd ga ik vaak naar de sportschool en ontmoet ik ook graag mijn vrienden in de stad voor een kopje koffie.

Anna Paulina Sociale Media

Anna Paulina Scherg: Instagram

Anna Paulina Scherg: Tik Tok

Nu ook in het tijdschrift: Anna Paulina Scherg

U vindt ook het interview met Anna Paulina Scherg in het tijdschrift. Nu op fivmagazine.com, het hele tijdschrift is ook online beschikbaar: