SEO-teksten schrijven: Zoekmachineoptimalisatie voor Google – geld verdienen op internet (2/2)

Geld verdienen op het internet? Google is de grootste zoekmachine ter wereld. In Duitsland, in de VS, maar ook in andere landen, gaat het merendeel van de zoekopdrachten via Google, meer dan 90%. Iedereen die wil kopen, zoekt informatie op het internet. Een hoge positie in de zoekresultaten is daarom zo belangrijk als u zelfstandig ondernemer wilt worden. Zo bereikt u nieuwe prospects, potentiële klanten en daadwerkelijke kopers. Om u een beetje inzicht te geven in de grote wereld van zoekmachine-optimalisatie, hebben we video’s verzameld van SEO-expert Stephan Czaja. Zijn bedrijven bereiken miljoenen mensen per jaar, van Los Angeles tot Hamburg tot Shanghai. Deze video’s uit het oorspronkelijke artikel WordPress en SEO Tips laten zien hoe je SEO kunt specificeren als een goede content marketeer. Met deze SEO tips en strategieën, kunt u 100.000 bezoekers per maand hebben, zonder extra advertentiekosten, gewoon door organische zoekopdrachten door mensen.

Website?! WordPress, Shopify & Co. – Vóór de SEO

Het principe van zoekmachine optimalisatie werkt niet alleen met WordPress. U kunt dezelfde methodologie ook gebruiken voor complexere systemen zoals Magento, maar ook voor eenvoudige DIY website bouwpakketten zoals Shopify.

In het voorbeeld kunt u zien hoe WordPress werkt. Als u Deel 1: WordPress installeren nog niet hebt gelezen, of als u niet bekend bent met WordPress, dan moet u Deel 1 zeker nog eens lezen om te begrijpen hoe het content management systeem werkt.

Hier is weer het grote doel:

Met deze SEO tips en strategieën kunt u 100.000 bezoekers per maand hebben! Zonder extra advertentiekosten, alleen via organisch zoeken door mensen en goede inhoud.

Het maken van SEO teksten: Structuur is de sleutel

Voordat u diep in het onderwerp zoekmachine-optimalisatie duikt, moet u zich bezighouden met de basisprincipes van SEO-teksten. In deze video leert u hoe u basis, goed gestructureerde teksten maakt in WordPress. Deze teksten streven er op hun beurt naar alle relevante informatie voor een bepaald trefwoord te bevatten. Bovendien moet je ervoor zorgen dat er een rode draad gesponnen wordt, de storytelling, zeg maar.

De structuur verschilt naar gelang van de tekst. Uw doel is te begrijpen hoe u goede basistekststructuren kunt opbouwen, zelfs zonder software voor zoekwoordanalyse. In de volgende video’s leert u hoe u software gebruikt, met Google.de en Xovi als voorbeelden.

Explainer video: SEO teksten maken

U leert deze stappen in de video:

  • Post maken
  • Headlines
  • Haklengte
  • Lengte van de tekst
  • Belangrijkste punten
  • Inleiding
  • Categorie
  • Trefwoorden
  • Mediabibliotheek

Hoe lang moet een SEO-tekst zijn?

Wie zijn eerste SEO-tekst maakt, wordt vaak geconfronteerd met de vraag hoeveel woorden een goede tekst moet hebben? Het aantal woorden kan niet exact en over de hele linie worden bepaald. Afhankelijk van hoe groot de concurrentie is en welke inhoud zij tot nu toe hebben geproduceerd in hun zoekmachine-optimalisatie, moeten uw teksten flexibel worden aangepast.

Wie de meeste heeft, wint.

Maar het belangrijkste is dat kwaliteit altijd voor kwantiteit gaat.

In deze video leert u de concurrentie te analyseren zonder het gebruik van betaalde software. Het grote voordeel is dat u ook tijdens vergaderingen een spontane beoordeling kunt geven. Alles wat je nodig hebt is je smartphone en Google.com.

Explainer video: Lengte van uw teksten

Leer het in deze video:

  • Concurrentie analyse met Google.de
  • Vergelijking en evaluatie

SEO Tekst Optimalisatie met Google.com

Nu u hebt geleerd hoe u goede SEO-teksten opstelt, zult u ook leren hoe u hulpmiddelen moet gebruiken. Met deze hulpmiddelen kunt u uw tekststructuur aanzienlijk verbeteren. In deze videoreeks leert u eerst hoe u met Google kunt werken.

Google geeft u mogelijkheden die geen enkele marketingmanager ooit eerder heeft gehad!

Je krijgt gratis marktanalyses van miljoenen mensen. Waar ben je naar op zoek? Ook hier kunt u geheel gratis analyses uitvoeren zonder extra software aan te schaffen. Hoe effectief u hiermee uw tekst kunt verbeteren, kunt u leren in deze video.

Explainer video: SEO Tekst Optimalisatie met Google.com

De afzonderlijke stappen van de video in één oogopslag:

  • Structuur en trefwoordoptimalisatie
  • Zoekvak van Google.co.uk
  • Gebruik frequente zoekopdrachten
  • Integratie in SEO-tekststructuur

SEO tekstoptimalisatie met Xovi (Sistrix, enz.)

Tot nu toe heeft u al veel geleerd, de basisstructuur van SEO-teksten, het juiste aantal woorden voor uw teksten, maar ook het gebruik van Google.de als een gratis marktanalyse-instrument.

Zodra u een bepaalde omvang hebt bereikt of al een bepaalde omvang nastreeft, is het ook de moeite waard om eens te kijken naar software voor trefwoordanalyse. Hieronder vallen bijvoorbeeld aanbieders als Xovi en Sistrix. In het video voorbeeld maakt u kennis met de Xovi software en de keyword analyse van de software.

De trefwoordanalyse kijkt naar de zoekopdrachten op google.de in de afgelopen 30 dagen. Hieraan kunt u zien in welke hoeveelheden welke zoekopdrachten zijn gegeven. Zo kunt u inschatten welk toetsenbord of welke toetsenbordcombinatie het vaakst wordt opgevraagd. Op die manier kunt u uw SEO-planning strategisch afstemmen.

PS: Ik gebruik geen betaalde software! Mijn tip: Google Zoeken, Google Zoekresultaten (zoekbalk, voorgestelde trefwoorden) + Keyword Shitter.

Zoals je je kunt voorstellen, is het meestal de moeite waard om je te richten op de grote zoekwoorden. Tenslotte zit hier uiteindelijk het grote geld. Als u echter een klein bedrijf of een jonge start-up hebt, zijn zogenaamde longtails de moeite waard. Longtails zijn ketens van woorden.

Een exacte, nauwkeurige zoekwoord zou zijn “makelaar” en een mogelijke longtail “condominium verkopen makelaar Hamburg”. Het is meestal gemakkelijker om hoge rankings te bereiken in de long-tail omdat er hier minder concurrentie is.

Explainer video: SEO tekstoptimalisatie met Xovi

Hier leer je tekststructuur optimalisatie met keyword analyse:

  • Structuur en trefwoordoptimalisatie
  • Trefwoordanalyse volgens zoekvolume
  • Integratie in SEO-tekststructuur
  • Trefwoordrelevantie (vaak naar boven)

Spider web structuur: Grote SEO pagina’s

Spinnenwebstructuur is een synoniem voor werken in verschillende lagen. In deze verklarende video leert u hoe u een groot SEO-project strategisch plant. Simpel gezegd gaat het om het bouwen van een sterke homepage. In de volgende stap heb je niveau 2 nodig, de belangrijkste zoekwoorden. Als u een online modewinkel zou zijn, zou uw homepage geoptimaliseerd zijn voor “online modewinkel”, het tweede niveau zou bestaan uit modemerken zoals Givenchy, Prada of, zoals in het voorbeeld, Louis Vuitton.

In niveau 3 kon je dan meer satellietpagina’s toevoegen voor je tweede niveau. Dit zou bijvoorbeeld “Louis Vuitton modeshow”, “Louis Vuitton tas” of “Louis Vuitton winkel” kunnen zijn.

Natuurlijk zou je na dit niveau verder kunnen gaan, bv. Louis Vuitton-tassen optimaliseren en individuele modellen bedienen met extra artikelen. Op die manier zou u ook uw derde niveau, de “Louis Vuitton tas” kunnen versterken via de ondergeschikte satellietpagina’s.

Op die manier bouwt u uw SEO-constructie stukje bij beetje op en net als een spinnenweb breidt het zich in de verschillende richtingen uit.

  • Spinnenweb
  • Hoofdpagina maken
  • Interne koppelingen

De niveaus:

  1. Niveau: Homepage
  2. Niveau: Trefwoorden
  3. Niveau: Longtail
  4. Niveau: Ultra Longtail; nuttig voor online winkels en individuele producten

Explainer video: Spinnenwebstructuur

Satelliet pagina’s: Supporter voor uw trefwoorden

In de laatste video heb je geleerd hoe je je eigen SEO structuur kunt bouwen, het zogenaamde spider web. In deze video leert u hoe u ondergeschikte satellietpagina’s bouwt. In deze video leer je de basis. In de SEO Masterclass vindt u veel trainingen, bijv. over werkverkeer, autobelasting, reisverslagen, nog veel meer.

Satellietpagina’s ondersteunen het respectieve hogere niveau met inhoud en links. Als u bijvoorbeeld een groot artikel hebt over het onderwerp “Louis Vuitton”, kunt u de rangschikking ervan verhogen door een groter aantal ondergeschikte artikelen. Om dit te doen, maakt u afzonderlijke pagina’s die de long tail bedienen. Een long-tail zou bijvoorbeeld “Louis Vuitton handtas” kunnen zijn, maar op een lager niveau, een specifiek handtasmodel van Louis Vuitton.

Alle pagina’s zijn met elkaar verbonden. De pagina’s van een hoger niveau linken naar de respectieve pagina’s van een lager niveau, op voorwaarde dat het er niet meer dan 20,30 zijn. Alle ondergeschikte pagina’s linken naar hun bovenliggende pagina.

Dit verhoogt de content flow, d.w.z. het gemiddelde aantal pagina’s dat een bezoeker bekijkt, maar ook de dwell time, d.w.z. de tijd die een gebruiker op uw online project doorbrengt. Hoe hoger deze kerncijfers zijn, hoe beter uw pagina in PageRank zal zijn. Met andere woorden, het stijgt op de ranglijst.

Explainer video: Satelliet pagina’s

Hier leer je:

  • Niveau 1 – Mode merken (hoofdpagina)
  • Niveau 2 – Individuele merken – Louis Vuitton (bijdrage)
  • Niveau 3 – Detail van individuele merken – Louis Vuitton Video’s (Ondersteunende post)

WordPress naar SEO setup: Leren in 6 delen

U wilt uw eigen bedrijf beginnen en hebt nog steeds de juiste website of uw eigen online winkel nodig? Dan is WordPress de oplossing voor uw verkoop en marketing! WordPress is gratis, er zijn duizenden extensies en thema’s beschikbaar, en het is relatief snel te installeren en in te stellen. Hier hebben we een verzameling van video’s die u kunt gebruiken om uw WordPress snel en gemakkelijk zelf te installeren. Deze video’s uit de serie WordPress en SEO Tips, van de Lukinski SEO en Marketing Masterclass, laten u alles zien wat u moet weten: van de WordPress download tot thema’s en natuurlijk de belangrijkste instellingen voor SEO, de zoekmachine optimalisatie (voor Google, Bing & Co).

Meer WordPress en SEO tips!

Dat was de eerste serie over het onderwerp “Basis SEO teksten maken”. Als u zich verder wilt verdiepen in het onderwerp zoekmachine optimalisatie, kunt u hier nog veel meer interessante artikelen vinden over het onderwerp WordPress en SEO tips. Wil je meer video tips? Mis geen nieuwe tutorial en volg Lukinski Youtube!

We hebben hier ook andere interessante artikelen voor oprichters: