Luxe

Als je het woord luxe hoort, denk je onmiddellijk aan bekende merken als Versace, Burberry en Coco Chanel. Luxe is als een manier van leven. Iemand die luxueus leeft, onderscheidt zich van de normale maatschappij door kenmerken zoals statussymbolen. Wij hebben de hipste statussymbolen voor u verzameld en u op de hoogte gebracht van de laatste trends.

Niets gevonden

Uw zoekopdracht leverde helaas geen artikelen op

Luxe Tijdschrift

Als je het woord luxe hoort, denk je onmiddellijk aan bekende merken als Versace, Burberry en Coco Chanel. Luxe is als een manier van leven. Iemand die luxueus leeft, onderscheidt zich van de normale maatschappij door kenmerken zoals statussymbolen. Wij hebben de hipste statussymbolen voor u verzameld en u op de hoogte gebracht van de laatste trends.

Wat maakt een merk tot een luxelabel?

Hoe werkt dat eigenlijk? Wat onderscheidt een merk als Burberry ervan dat het kleding, tassen en juwelen mag verkopen voor 10 keer zoveel als vergelijkbare kleding van Zara of H&M? Meestal gaat het om een bepaald kenmerkend patroon dat kenmerkend is voor een merk. In het geval van Burberry is het het ruitpatroon dat onmiddellijk laat zien dat de drager veel geld heeft uitgegeven aan zijn kledingstuk, tas of accessoire. Deze kennis is wat een statussymbool maakt. Maar dat niet alleen. Achter elk luxe label zit een bekende modeontwerper. Een passend voorbeeld is de ontwerpster Coco Chanel. Coco Chanel heeft de mode van haar eeuw sterk beïnvloed. Zij wilde uitdrukking geven aan de emancipatie van de vrouw en tot op de dag van vandaag sieren haar unieke ontwerpen de mode catwalks van de wereld.

De evolutie van luxemerken

Luxemerken blijven niet alleen evolueren, zij zetten meestal ook de nieuwste trends, die de modeketens dan volgen. Wanneer Gucci de nieuwste fanny packs lanceert, ontwikkelen modeketens zoals Zara ook fanny packs en heuptasjes voor “normale verdieners”. De trends van de grote merken zijn dus zeer bepalend voor de outfits van de mensen op straat.

Welke luxe merken zijn uit?

De allerrijksten willen alleen het beste van de luxe merken, zoals Chanel. Een luxemerk dat velen zich nu kunnen veroorloven en dat daarom niet meer zo zelden op straat te zien is, wordt langzamerhand minder interessant. Het is het wow-effect dat anders ontbreekt. Als je een luxe tas koopt, wil je dat de mensen denken: wow, hij of zij moet wel veel geld hebben om zich zo’n buitengewone, dure tas te kunnen veroorloven.

Mode- en reisblogger Dani over haar speciale winter must-have! Dani

De ongelooflijk nuchtere en sympathieke Dani uit Hamburg wist eerst niet zeker of ze haar blog “DANI NANAA by DANI” überhaupt wel moest publiceren. Gelukkig heeft zij hiertoe besloten, want haar “online dagboek”, waarin zij verslag doet van haar reizen en regelmatig outfit-tips geeft, is zeer populair. Ik sprak met haar over indrukwekkende plaatsen, haar […]

Blogger Irina Engelke over mode, reizen en haar interessante bijbaan!

Irina Engelke uit München werkt niet alleen met succes als mode-, beauty- en lifestyleblogger, maar zet zich ook in om schoolkinderen voor te lichten over de risico’s, gevaren en mogelijkheden die het internet met zich meebrengt. Wij spraken met haar over haar parttime baan bij de Hanns Seidel Stichting, haar privé-leven en natuurlijk haar grote […]

Schoonheidsfee Jasmin over mode, schoonheid en de laatste wintertrends!

De knappe 18-jarige Jasmin Azizam uit Keulen runt sinds eind 2015 haar gelijknamige Youtube-kanaal, waar ze regelmatig video’s uploadt over de thema’s mode, beauty en lifestyle. We spraken met haar over haar privéleven, haar Youtube-kanaal en haar wintertrends voor 2017. Voor styling tips en beauty geheimen van Jasmin, lees gewoon verder. Jasmin Azizam Youtube Jasmin […]

De top vrouwelijke Youtubers: Van BibiBeautyPalace aan Shirin David en xlaeta

Youtube is niet langer een vreemd woord. Met miljoenen kijkers en webvideoproducenten is het gemakkelijk het overzicht te verliezen. Als je op zoek bent naar inspiratie voor nieuwe Youtubers, dan is dit de juiste pagina voor jou. Wij presenteren onze Youtube hoogtepunten en misschien vind je het perfecte kanaal voor jou. Of het nu gaat […]

Youtubers zoals Ema Louise houden ervan om kijkers te inspireren met schoonheid en mode.

Ema Louise is een zeer succesvolle Youtuber sinds 2012. Meer dan 500.000 mensen hebben zich geabonneerd op haar kanaal. Ze houdt van alles wat met beauty en mode te maken heeft en daarom draaien de meeste van haar video’s om deze onderwerpen. Naast beauty- en modevideo’s behandelt ze ook veel andere onderwerpen, dus er is […]

Taraneh – Instagram ster en mode-ontwerpster

Taraneh is niet alleen een Instagram ster en inspireert haar meer dan 114.000 fans dagelijks met geweldige nieuwe outfit trends en lifestyle posts, maar ze is ook zelf een designer en heeft net haar eigen label ‘taranehs’ opgericht. We spraken met haar

Youtubers zoals Sarah’s Days bieden kijkers tips, inspiratie en motivatie op het gebied van sport en gezonde voeding.

Sarah is een sportieve en mooie Youtuber uit Australië. Meer dan 380.000 mensen hebben zich op haar geabonneerd. Ze richt zich vooral op fitness, voeding en gezondheid. Op haar kanaal toont ze haar workouts, receptideeën

Youtuber zoals BibisBeautyPalace in mode, schoonheid en komedie

Wie kent haar niet? Ze is een van de beroemdste Youtubers in de wereld! Bibi’s Beauty Palace begon op 2 december 2012 met haar YouTube-video’s. In het begin was het allemaal heel klein, maar de kijkers waren enthousiast en het werden er steeds meer. Vandaag de dag heeft Bibi meer dan 4,5 miljoen