Philipp Plein – de “Bling-Bling Designer

Philipp Plein is een ontwerper die heel wat stof doet opwaaien! Hij lijkt veel succes te hebben met zijn speciale aanpak. Dus je houdt van mode waar veel aan de hand is? Dan heb je waarschijnlijk gelijk met de Duitse ontwerper!

Het verhaal van Philipp Plein: oprichting van het bedrijf

Modeontwerper Philipp Plein werd op 16 februari 1978 in München geboren. Samen met legende Karl Lagerfeld is hij een van Duitslands meest succesvolle en bekende ontwerpers en hij is niet meer weg te denken uit de mode-industrie. Hij heeft beslist naam gemaakt met zijn ongewone stukken en zijn stukken zijn op het eerste gezicht herkenbaar!

In 1998 richtte hij zijn bedrijf International AG op, dat nu in Zwitserland is gevestigd. Daarvoor studeerde Plein rechten – maar dat wilde hij blijkbaar niet op lange termijn doen! Hij begon meubels te ontwerpen en daarna tassen en accessoires. In 2003 mocht hij voor Moet & Chandon de lounge ontwerpen op de Duitse CPD beurs in Düsseldorf. Daar greep hij zijn kans en verkocht voor het eerst zijn accessoires, die hij ontwierp van oud leer.

Oprichting van zijn merken: Philipp Plein, Plein Sport en Billionaire

Kort daarna richtte hij zijn modemerk op. Sinds 2004 staat hij bekend om zijn extravagante, rockende “bling-bling mode”. Zowat al zijn kleren hebben schedels en veel strasstenen. Vandaag omvat zijn agentschap naast zijn hoofdmodemerk, dat zijn naam draagt, ook Plein Sport en Billionaire. De merken bedienen zowel mannen als vrouwen, en ook de junioren onder ons. Billionaire is het enige merk onder hen dat zich uitsluitend richt op herenmode. Naast kleding en tassen vindt u in zijn winkel ook schoenen en parfums – dus: er moet voor iedereen wel iets bruikbaars bij zitten!

  • Geboren 16.02.1978 in München
  • Een van de beroemdste modeontwerpers in Duitsland
  • Oprichting van het bedrijf in 2004 (International AG)
  • Philipp Plein, Plein Sport & Miljonair = International AG
  • Mode voor mannen, vrouwen en kinderen

Haar merken

De mode van de 42-jarige ontwerper is direct herkenbaar – er is altijd veel aan de hand!

FIV | Magazine

New Issue! #26 with San Diego Pooth - Newcomer now in Tampa / USA FIV Magazine: All Covers

“Ik wil geen meeloper zijn. Ik wil mezelf zijn!”

(Bron: GQ-Magazin.de)

En dat is precies waarom zijn mode weer een grote herkenningswaarde heeft en zich kan meten met de grootste merken. Plein probeert altijd met iets nieuws te komen.

Naast zijn hoofdmerk rekent hij nog twee andere merken tot zijn agentschap:

Philipp Plein

Het merk staat bekend om zijn ongewone stukken. Van leren jacks tot T-shirts, van jeans en truien tot rugzakken met strassteentjes en doodshoofden – alles is opvallend en extravagant – precies zoals u het kent!

Plein Sport

Het sportmerk van Plein biedt zowat alles wat je nodig hebt om te sporten: sportbh’s, sportleggings, topjes, outdoorjacks en schoenen: met sportkleding als deze is het gemakkelijk om je innerlijke kwajongen te bestrijden, nietwaar?!

Miljardair

Het merk Billionaire richt zich tot mannen die zelfvertrouwen kunnen uitstralen en de toon willen zetten met chique kleding.

“Billionaire staat voor een extravagante en weelderige garderobe voor mannen met een zekere rijpheid die zelfvertrouwen uitstralen en zich niet schamen voor hun ambities.”

(Bron: billionairecouture.com)

Uit deze beschrijving blijkt dus heel duidelijk wat voor soort mannen er in de klederen van het vuur te vinden zijn!

Philipp Plein: Zo verwaand als ze altijd zeggen?

Hij staat bekend om zijn vele tatoeages, goed afgetrainde lichaam en chique horloge! Maar is dat alles wat hij te bieden heeft?

Plein is altijd een “dromer” geweest: hij heeft altijd hoog willen mikken en zijn dromen willen verwezenlijken – dat was en is zijn grootste drijfveer. Velen interpreteren zijn onbuigzame houding als arrogantie. Plein legt uit waar je op moet letten in zijn “strategie”:

“Je moet altijd in staat zijn om nieuwe dromen te dromen. Ik probeer altijd de ene droom na de andere te verwezenlijken. Waarbij ik weet dat dromen in werkelijkheid nooit zo mooi zijn als in fantasie. Als je dat eenmaal begrijpt, kun je er goed mee omgaan.”

(Bron: GQ-Magazin.de)

Hij ziet ook veel potentieel in zijn merk. Voor hem is dit nog maar het begin. Ondanks deze houding is hij – samen met zijn team – zeer realistisch. Zij lijken te weten hoeveel ruimte er is voor verbetering: en veel ook, volgens Plein zelf! Hij weet precies wanneer hij iets moet lanceren, zegt hij, altijd wanneer mensen het niet verwachten. Hij staat gewoon voor ongewone mode waar veel aan de hand is! Plein spreekt zelden over zichzelf als merk alleen. Voor hem betekent het merk zijn team, niet één enkele persoon:

“Ja, wij bij Philipp Plein zijn een team, een jong team”.

(Bron: GQ-Magazin.de)

  • Heeft een specifieke strategie
  • Wil altijd zijn dromen en doelen waarmaken
  • Werkt in een team, niet alleen

Goed doordachte strategie brengt hem succes

Dus zijn hele houding lijkt zeer bedachtzaam en vastberaden! Hij bouwt aan zijn team en dromen tot hij ze kan waarmaken. Hij gooit vaak arrogante uitspraken rond, maar zelf neemt hij ze met humor op. Hij zegt dat hij wereldheerschappij wil: Voor hem betekent dat in elke stad een winkel hebben. Toch mag hij zeker niet klagen over zijn winkelaanwezigheid:

Collecties en winkels – geweldige ontwikkeling

  • Eerste collectie: vintage militaire jasjes met Swarovski doodshoofden (hij verkocht ze in Parijs).
  • 2006: Accessoirelijn werd geïntroduceerd
  • 2008: Collectie “Couture
  • 2008: Heavy metal collectie in Heidi Klum’s show Germany’s Next Topmodel
  • 2009: Samenwerking met Mattel en creatie van Philipp Plein Barbie-pop voor Barbie’s 50e verjaardag.
  • 2009: eerste winkel in Monte Carlo en eerste commerciële showroom in Milaan
  • 2010: nieuwe winkels in Wenen, Moskou, Saint-Tropez, Cannes en Kitzbühel + opening van een showroom in Düsseldorf
  • 2011: Modeshow van de lente/zomercollectie 2011 tijdens de Milanese modeweek
  • 2011: Boetieks in Forte dei Marmi en Düsseldorf + showroom in Hong Kong
  • 2012: Boutiques geopend in Marbella, Moskou, Bakoe, Milaan, Dubai, Sint-Petersburg, Seoel, Macau, Amsterdam en Berlijn.
  • 2012: Plein voorzag AS Rome van kleding
  • 2013: Filialen geopend in Porto Cervo, Moskou, Parijs, Miami, Casablanca, Courchevel, Kiev, Hangzhou, Seoul en New York City.
  • 2014: Winkels in Hong Kong, LA, NYC, Ibiza, Bodrum, Doha, Vienna International Airport, Schwechat
  • 2017: Herfst/wintercollectie voor seizoen 2017/18 gepresenteerd in New York FS
  • 2017: Modeshow tijdens het Internationaal Filmfestival
  • 2017: Modeshows voor zijn 3 merken Philipp Plein, Plein Sport en Billionaire in Milaan tijdens de Fashion Week.

 

 

Strijd om zoon Romeo Prince: Reünie na vier jaar

Philipp Plein vocht vier jaar lang voor zijn zoontje Romeo Prince, die nu zeven jaar oud is. De moeder van het kind (Fernanda Rigon) nam hem in 2014 mee naar haar geboorteland Brazilië om hem bij zijn vader weg te houden. Plein vocht haar aan met tal van advocaten – zonder succes! Hij wilde dat zijn zoon maar één ding zou meemaken: een moeder en een vader die voor hem konden zorgen en hem een stabiel gezinsleven konden geven. Na vier jaar lijkt deze strijd eindelijk voorbij en kan hij eindelijk zijn zoon weer in zijn armen houden!

Pleinverliefd: dit is zijn vriendin

Vriendin Lucia Bartoli is altijd en overal aan zijn zijde: of het nu in Cannes, Lugano of New York is – er zijn niet minder dan drie plaatsen die hij zijn thuis noemt! Sinds hij haar eindelijk aan het publiek heeft voorgesteld, wijkt ze nooit meer van zijn zijde! In een interview antwoordt Lucia op de vraag wat zij voor de kost doet, dat zij een “full-time vriendin” is! Ik vraag me af of Plein zo’n antwoord zou willen horen in een interview met zijn vriendin?

Talrijke verrassingen

Plein verrast zijn liefje graag “hier en daar”: of het nu thuis is of in het vliegtuig – overal lijken ze in de wolken te zweven! Ondanks zijn strakke schema, neemt hij graag tijd vrij voor zijn vriendin.

“Ik probeer ze zo vaak mogelijk te verrassen.”

Lucia is dol op zijn designer-vriendje en zegt dat ze hem mist als ze uit elkaar zijn. In een interview met RTL beweren de twee dat hun “liefdesgeheim” is dat ze aan elkaar vastgeplakt zitten en dat het grappig is als ze uit elkaar zijn – als dat geen buitengewone houding is!

https://www.instagram.com/p/CFFtF0bBE59/