Meer motivatie tijdens het sporten: tips voor thuis sporten, muziek, gezonde snacks & meer!

Wil je jezelf tot het uiterste drijven en je na de training echt goed voelen omdat je iets bereikt hebt? Maar je mist de motivatie? Vandaag heb je geen zin, morgen heb je een afspraak en vorige week had je gewoon te veel te doen? Excuses op excuses! Dat is nu voorbij. Wij laten u tips en trucs zien over hoe u de motivatie kunt krijgen die u nodig hebt om echt aan de slag te gaan in een sportcontext. Vaak zijn het de kleine dingen die je helpen grote dingen te bereiken. U kunt kiezen welke van de tips geschikt zijn voor u. Het kan de sportplaylist zijn, een lekkere fitnessmaaltijd of het juiste plan. Kleine dingen kunnen een groot verschil maken en je motivatie stimuleren.

Verander lusteloosheid in ambitie: Bereik doelen, bouw spieren op, doe de juiste oefeningen met workouts thuis!

Eigenlijk is het niet zo moeilijk om jezelf te motiveren. Je hebt gewoon bepaalde stimulansen nodig waardoor je meer wilt doen. De beroemde zin “Succes heeft drie letters: DO” van Johann Wolfgang von Goethe is toepasselijker dan ooit. Je kunt niets bereiken als je niet actief de schakelaar in je hoofd omzet in DOEN. Sta op, motiveer jezelf, ga aan de slag: Dat is waar het vandaag om gaat. In dit artikel leest u hoe u dat het beste kunt doen.

Doelen bereiken met de juiste methode

Allereerst moet je een specifiek doel voor jezelf stellen. Wat wil je bereiken? Wees zo gedetailleerd mogelijk. Hoe preciezer en specifieker uw doel is, hoe duidelijker het in uw geest zal zijn. Zorg ervoor dat je altijd realistisch blijft. De vraag is: is het realistisch om mijn doel te bereiken? Uw motivatie zal alleen toenemen als u de gestelde doelen bereikt. Het is demotiverend en frustrerend wanneer je beseft dat je je doelen niet kunt bereiken. En dat ligt vaak niet aan jou, maar aan het doel dat je stelt. Als je binnen een week biceps wilt hebben zoals John Cena, zal het vrij snel duidelijk worden dat je dat doel niet kunt bereiken. Een ander cruciaal punt is de tijdslimiet. Het bevordert de motivatie als je een specifieke tijd in gedachten hebt. Op die manier weet je precies tot wanneer je gaat trainen en wanneer je resultaat zult zien. Zo ontstaat een voorspelbare tijd waarin u traint. Niets is erger dan geen einde zien. Wat hier is beschreven wordt ook wel de S M A R T methode genoemd. Nogmaals, voor de goede orde:

  1. Noem een specifiek doel
  2. Bepaal een meetbaar doel
  3. Accepteer en begrijp: Je staat volledig achter dit geformuleerde doel.
  4. Realistisch: Wil je doel haalbaar zijn, dan moet het realistisch zijn. Dus vraag jezelf af: Kan ik dit bereiken? Is het haalbaar?
  5. Deadline: Wanneer wil je jezelf een deadline stellen?

De juiste oefeningen: Workouts om thuis te doen, zonder apparatuur

Structuur en een aangepaste training met geschikte oefeningen zijn twee dingen die u vooraf moet verduidelijken. Dit bespaart je een hoop tijd voor de training. U hoeft niet na te denken over welke training u vandaag gaat doen, want u weet al voor de training wat u vandaag wilt gaan doen.

Perfect plan voor een perfecte training:

Motivatie houdt ook een gevoel van prestatie in en dit wordt bereikt door een efficiënt trainingsplan. Dus als je nieuw bent in de sport, moet je jezelf afvragen wat voor soort sport je aanspreekt. Wat vind je leuk, waar geniet je van en wat zie je jezelf succesvol doen? Als je geen specifieke sport in gedachten hebt en je bent tevreden met een fitness workout plan, dan is hier een geweldige full-body workout die je gemakkelijk thuis kunt doen zonder apparatuur.

FIV | Magazine

New Issue! #26 with San Diego Pooth - Newcomer now in Tampa / USA FIV Magazine: All Covers

 

Suggesties voor sport: de juiste liedjes, playlists & trainingspartners

Dingen die je gemakkelijk kunt opmerken, liggen vaak voor de hand. Helaas zien we ze vaak niet.

Muziek bevordert de motivatie – of het nu in de sportschool, buiten of thuis is

Gewoon je gedachten uitschakelen en je volledig op de training concentreren – soms is dat niet zo gemakkelijk. Wat je nodig hebt is de juiste muziek. Muziek kan je ongelooflijk motiveren en je aanzetten om meer te willen doen. We hebben een afspeellijst van een uur voor je uitgezocht om je te motiveren je best te doen tijdens je workout. Natuurlijk, muziek is een kwestie van smaak. Dus kies je favoriete nummers en stel een afspeellijst samen voor je perfecte workout.

Teamwork versterkt je en geeft je het zetje dat je nodig hebt: de juiste trainingspartner

Wat is er motiverender dan je beste vriend of favoriete buddy naast je te hebben tijdens een workout? Het voordeel van een training met z’n tweeën is dat je je er samen doorheen kunt bijten. Zoals het gezegde luidt: “Samen staan we sterk!”: Dat is hier precies het geval. Als je een dag geen zin hebt om te sporten, trekt je partner je wel mee. Op een andere dag ben jij misschien degene die de nodige motivatie toont. Op die manier kun je elkaar stimuleren en samen het doel bereiken.

Beloningen op beloningen: Gezonde snacks, rustpauzes & co.

Na het werk, dan plezier. Dat is het gezegde, en dat is wat je in gedachten moet houden. Train altijd op zo’n manier dat je naar een beloning toewerkt. Of het nu een heerlijke maaltijd is of de gedachte aan een ontspannend bad. Onze tip: denk vóór uw training na over wat u daarna wilt doen. Op die manier heb je al iets om naar uit te kijken in je achterhoofd.

Heerlijke recepten die je vullen en ook nog gezond zijn

Denk je dat je een sportief uiterlijk niet kunt combineren met lekker eten? Je hebt het mis. Het demotiveert je vaak als je weet dat de lekkerste gerechten niet in je trainingsplan passen. Maar dat is niet waar. Natuurlijk is het zinvol om je naast het sportprogramma ook met voeding bezig te houden, maar dat betekent niet dat je geen lekkere recepten meer kunt bereiden. In deze video beschrijft Sascha Huber zijn favoriete en lekkerste fitnessrecept, dat eenvoudig te bereiden is en niet veel kost. Dus als dat geen motivatie genoeg is. Pak de houten lepel en geniet van je smakelijke maaltijd. We hebben al enkele heerlijke recepten voor gezond eten samengesteld. Kijk daar eens.

Rustpauzes zijn de belangrijkste pauzes

Rustpauzes zijn net zo belangrijk als de fasen waarin we trainen. Het lichaam en ook de spieren hebben een pauze nodig om te regenereren en te herstellen. Dus hou dat altijd in gedachten. Je hebt recht op pauzes en ze zijn ongelooflijk belangrijk. Verhoogt dat je motivatie niet? U weet dat u ook dagen hebt waarop u kunt ontspannen en uitrusten zonder slecht geweten. In zijn video legt Simon Teichmann op een zeer aansprekende manier uit hoe je erachter kunt komen wanneer je het beste traint, hoeveel je traint en wanneer je die pauzes moet nemen.

Succesvolle resultaten en een gezonde mentaliteit zien: voor/na-foto’s ter vergelijking

Het belangrijkste in een project is succes te zien. Niets motiveert je meer dan het zien van een resultaat dat je gelukkig maakt. Documenteer uw trainingsvoortgang en houd bij wat u al hebt bereikt. Zo kunt u uzelf steeds herinneren aan wat achter u ligt en wat u nog wilt bereiken.

Een foto zegt meer dan duizend woorden!

Training, workouts en oefeningen zijn allemaal goed en wel, maar we willen allemaal resultaten zien. De beste manier om dit te doen is met een voor en na foto. Het is erg motiverend om te zien hoeveel je bereikt hebt als je het op twee foto’s ziet. Maak dus een foto voordat u met uw trainingsprogramma begint en maak er een op het tijdstip dat u voor uzelf hebt vastgesteld.

Blijf ontspannen: Geen stress: alles kost tijd

Last but not least moet u zich ervan bewust zijn dat het niet altijd gemakkelijk zal zijn. Er kunnen situaties zijn waarin u geen vooruitgang ziet of waarin u gewoon de kracht niet hebt. Raak niet in paniek als dit gebeurt. Alles kost tijd, ook je training. Dit is waar je doorzettingsvermogen, discipline en ambitie nodig zijn. In fasen van frustratie moet je altijd onthouden waarom je in de eerste plaats bent begonnen. Roep de doelen in uw hoofd en zie wat u al hebt bereikt.

Hoe motiveren de sterren zichzelf? “The Rock” – Dwayne Johnson , Zac Efron & meer

Sascha Huber: internet- en fitnessster

Internet- en fitnessster Sascha Huber vertelt je in zijn video hoe hij zichzelf motiveert en welke tips en trucs hij in petto heeft om effectief met zijn training te beginnen en in een sportieve routine te blijven.

“The Rock” of Dwayne Johnson bij echte naam motiveert zichzelf elke dag opnieuw!

Dwayne Johnson of beter bekend als “The Rock” laat als geen ander zien hoe gespierd een lichaam kan zijn. Maar hoe kan hij zichzelf motiveren?

Train als de sterren: Christiano Ronaldo en Zac Efron tonen hun tips!

Christiano Ronaldo: voetballer, model en rolmodel voor velen

De voetbalster laat zijn routine oefeningen zien. Kun je me bijhouden?

Zac Efron: “Baywatch” acteur toont zijn spieren!

De acteur heeft veel moeten trainen voor de film “Baywatch”. Zijn trainer legt uit welke trainingseenheden hij moest volgen.