K-Pop: BTS breekt wereldrecord met “Boy with Luv

BTS heeft het weer gedaan. De internationaal meest succesvolle K-Pop band bestormde niet alleen de hitlijsten met hun negen nummer “Boy with Luv”, maar brak ook het wereldrecord voor de meest bekeken video in een periode van 2 dagen. Op de eerste avond was het al 74,6 miljoen keer bekeken, op de tweede 100 miljoen. Wij van FIV hebben alles over BTS voor u op een rijtje gezet.

BTS breekt Blackpink’s wereldrecord

Het wereldrecord voor de meeste YouTube-views in 24 uur stond eerder op naam van Blackpink met 56,7 miljoen views, waaronder Ariana Grande’s “Thank u next”.

BTS profiel – leeftijd, echte naam en stichting

K-Pop staat voor Korean Popular Music, de band werd, zoals gebruikelijk in Korea, door een managementbedrijf bij elkaar gecast. Het bestaat uit:

  • Jin (Kim Seokjin, 26)
  • Suga (Min Yoongi, 26)
  • J-Hope (Jung Hoseok, 25)
  • Rap Monster (Kim Namjoon, 24)
  • Jimin (Park Jimin, 23)
  • V (Kim Taehyung, 23)
  • Jungkook (Jeon Jungkook, 21)

https://www.instagram.com/p/BwtdHLFDH_T/

Hoe BTS werd opgericht

De eerste leden werden echter in 2010-2011 aangeworven. Tegen de ploeg van 2012 waren sommige oorspronkelijke leden vervangen door nieuwe. Zes maanden voordat de boyband echt gevormd was, begonnen de jongens al interactie te hebben met hun fans. Voor BTS, waren RM en Suga ondergrondse rappers. Jin studeerde aan de Konkuk Universiteit. J-Hope nam deel aan verschillende danswedstrijden als lid van een streatdance team. Jimin studeerde moderne dans aan de Busan High School of Arts, die hij later verliet om over te stappen naar de Arts Korea High School, waar hij V. ontmoette. Jungkook kreeg aanbiedingen van zeven agentschappen na zijn exit uit de talentenjacht Superstar K. Hij ging uiteindelijk naar Big Hit Entertainment. Uiteindelijk ging hij naar Big Hit Entertainment omdat hij enthousiast was over RM’s rap.

https://www.instagram.com/p/BwtebXoDhIA/

Het debuut van BTS

Ze vierden hun grote debuut in 2013, met de single “2 Cool 4 Skool” en wonnen ook de “Best Newcomer Award”, de “Golden Disk Award” en de “Seoul Music Award”, onder andere. Een jaar later zetten ze hun succes voort, de volgende singles “We are Bulletproof PT II”, “N.O.” en “O!RUL8,2” (Oh! Are You Late, Too?) vieren ook internationaal succes.

https://www.instagram.com/p/Bwrz-5mAPzc/

BTS x Billie Eilish – gezamenlijke song

In een interview onthulde BTS met wie ze in de toekomst nog meer zouden willen samenwerken. Na nummers met Ed Sheeran en Halsey te hebben geproduceerd voor hun huidige album, zullen ze in de toekomst waarschijnlijk ook samenwerken met Billie Eilish. Er is grote belangstelling voor een gezamenlijke single met de Amerikaanse zangeres en songwriter. Het valt nog te bezien hoe het nummer uiteindelijk zal heten en wanneer het zal worden uitgebracht – maar we kunnen haast niet wachten.

https://www.instagram.com/p/BwtgQHMJGSe/

Alle albums van BTS in chronologische volgorde

  • Donker & Wild
  • Wings
  • Wakker worden
  • Jeugd
  • Kaart van de Ziel: Persona

Het belang van BTS

De bandnaam BTS is een afkorting die veel verschillende betekenissen heeft. Aan de ene kant, BTS staat voor Bulletproof Boy Scouts. In het Koreaans betekent het trouwens 방탄소년단 of Bangtan Sonyeondan. Intussen staat de afkorting BTS ook voor Bangtan Boys.

https://www.instagram.com/p/BwtfzN4nnJX/

Aanbiddelijke Vertegenwoordiger M.C. voor de Jeugd – Leger

Fans van de groep noemen zichzelf trouwens ARMY, wat staat voor “Adorable Representative M.C. for Youth”. De enorme schare fans is over de hele wereld verzameld. Op Instagram heeft de boyband in totaal 13,8 miljoen volgers. De individuele leden hebben ook tussen de drie en vijf miljoen fans op hun individuele accounts, zodat ze al in de buurt van de 30 miljoen volgers komen. Daar komt nog bij dat de groei elke dag sterker wordt en de band steeds succesvoller – dus dat zal niet snel veranderen.

BTS en Unicef – band raakt betrokken bij goede doelen

Iedereen die de activiteiten van de band volgt, weet dat zij in het verleden tal van hulporganisaties hebben gesteund. Een van de bekendste onder hen is Unicef. Samen met Unicef is de groep in Korea een “Love Myself”-campagne begonnen. Dit is bedoeld om kinderen en jongeren te helpen die het slachtoffer zijn geworden van geweldsmisdrijven. Bovendien ging 3% van de opbrengst van het album “Love yourself” naar dit doel. In het verleden was BTS zelfs te gast bij een VN-bijeenkomst, waar bandlid RM een toespraak hield over eigenliefde.

https://www.instagram.com/p/BoXFbURnY6l/