Luxe
Als je het woord luxe hoort, denk je onmiddellijk aan bekende merken als Versace, Burberry en Coco Chanel. Luxe is als een manier van leven. Iemand die luxueus leeft, onderscheidt zich van de normale maatschappij door kenmerken zoals statussymbolen. Wij hebben de hipste statussymbolen voor u verzameld en u op de hoogte gebracht van de laatste trends.
Luxe Tijdschrift
Als je het woord luxe hoort, denk je onmiddellijk aan bekende merken als Versace, Burberry en Coco Chanel. Luxe is als een manier van leven. Iemand die luxueus leeft, onderscheidt zich van de normale maatschappij door kenmerken zoals statussymbolen. Wij hebben de hipste statussymbolen voor u verzameld en u op de hoogte gebracht van de laatste trends.
Wat maakt een merk tot een luxelabel?
Hoe werkt dat eigenlijk? Wat onderscheidt een merk als Burberry ervan dat het kleding, tassen en juwelen mag verkopen voor 10 keer zoveel als vergelijkbare kleding van Zara of H&M? Meestal gaat het om een bepaald kenmerkend patroon dat kenmerkend is voor een merk. In het geval van Burberry is het het ruitpatroon dat onmiddellijk laat zien dat de drager veel geld heeft uitgegeven aan zijn kledingstuk, tas of accessoire. Deze kennis is wat een statussymbool maakt. Maar dat niet alleen. Achter elk luxe label zit een bekende modeontwerper. Een passend voorbeeld is de ontwerpster Coco Chanel. Coco Chanel heeft de mode van haar eeuw sterk beïnvloed. Zij wilde uitdrukking geven aan de emancipatie van de vrouw en tot op de dag van vandaag sieren haar unieke ontwerpen de mode catwalks van de wereld.
De evolutie van luxemerken
Luxemerken blijven niet alleen evolueren, zij zetten meestal ook de nieuwste trends, die de modeketens dan volgen. Wanneer Gucci de nieuwste fanny packs lanceert, ontwikkelen modeketens zoals Zara ook fanny packs en heuptasjes voor “normale verdieners”. De trends van de grote merken zijn dus zeer bepalend voor de outfits van de mensen op straat.
Welke luxe merken zijn uit?
De allerrijksten willen alleen het beste van de luxe merken, zoals Chanel. Een luxemerk dat velen zich nu kunnen veroorloven en dat daarom niet meer zo zelden op straat te zien is, wordt langzamerhand minder interessant. Het is het wow-effect dat anders ontbreekt. Als je een luxe tas koopt, wil je dat de mensen denken: wow, hij of zij moet wel veel geld hebben om zich zo’n buitengewone, dure tas te kunnen veroorloven.
Dagkoers miljardairs – Top12: Dit is hoeveel de superrijken op 1 dag verdienen!
in Carrière, Lifestyle, Luxe, Onroerend goed/door Lisa-MarieDagelijkse koers van miljardairs – Hoeveel verdienen ‘s werelds rijkste ondernemers per dag? Hoeveel rijkdom hebben ze in totaal? Wij hebben de laatste cijfers voor u! Dit is hoeveel de superrijken verdienen in 24 uur, in slechts 1 dag! Jeff Bozoz, Mark Zuckerberg, Elon Musk en Kylie Jenner, wie verdient het meeste geld? De rijkste […]
Vakantie in het Caribisch gebied: strand, zee en natuur – De mooiste eilanden van de paradijselijke vakantiebestemming
in Geen onderdeel van een categorie, Lifestyle, Luxe, Reizen/door Lisa-MarieCaribbean – Verlangt u naar een onderbreking van het alledaagse leven en wilt u reizen naar een van de mooiste hoeken van de wereld? De paradijselijke eilandengroepen die op en in de Caribische Zee liggen hebben veel te bieden en zijn DE bestemming voor een dromerige en onvergetelijke vakantie! Van fijn zand tussen uw tenen […]
Gucci: Schoenen, Riem & Tas – Luxe Accessoires voor Vrouwen en Mannen
in Accessoires, Designer, Geen onderdeel van een categorie, Luxe, Parfum/door Lisa-MarieGucci – Wat associeer je met het luxe modehuis? Zijn het de Marmont tassen en de wereldberoemde geur Gucci No. 1? Wereldsterren als Harry Styles of Iggy Pop zitten op de publieksbanken om de nieuwste modecollecties van Gucci te bewonderen. Mode die later gedragen wordt door collega zangeressen als Rihanna of Jennifer Lopez. Maak kennis […]
Fendi: Tassen, Horloges & Co – Het Romeinse luxe modemerk
in Accessoires, Designer, Luxe/door Lisa-MarieVan baguette tassen tot bont en haute couture, Fendi is beroemd om vele dingen. Het wereldberoemde FF-logo dat de Duitse ontwerper Karl Lagerfeld in 1965 ontwierp, is een statussymbool en iedereen kent het. Het Italiaanse modemerk Fendi bestaat al sinds 1925 en vestigde zich eerst als leer- en bontbedrijf, maar is vandaag de dag niet […]
Christian Dior: New Look – van het gamma tot de uitvinding van een nieuwe bloem
in Designer, Geen onderdeel van een categorie, Luxe, Mode, Parfum/door StephanChristian Dior – handtas, juwelen of cosmetica. Dior is booming! Op de markt voor luxegoederen gelden geheel andere wetten. Christian Dior is een van de beroemdste Franse modemerken ter wereld. Christian Dior heeft talloze stijliconen gekleed, waaronder Marilyn Monroe, Sophia Loren, Grace Kelly, Marlene Dietrich en Elizabeth Taylor. Voor het parfum van het merk werkt […]
Chanel: N°5, tas, halsketting, bril & meer – Mode van Coco Chanel & Karl Lagerfeld
in Designer, Geen onderdeel van een categorie, Luxe, Parfum/door StephanChanel – Wie Chanel kent, weet dat het luxemerk bekend staat om zijn baanbrekende ontwerpen, zoals “de kleine zwarte jurk”, het “Chanel-kostuum” en natuurlijk om het fascinerende parfum Chanel No. 5. Het Franse luxemerk werd in 1910 in Parijs, Frankrijk, opgericht door de internationaal bekende modeontwerpster Gabrielle Coco Chanel. Het Chanel mode-imperium wordt beschouwd als […]
Lijst van luxemerken: Top 100 Mode, Privéjet, Auto, Jacht, Juwelen & Cosmetica
in Geen onderdeel van een categorie, Geld, Investering, Lifestyle, Luxe/door StephanDe Top 100-lijst van de World Luxury Association – pure luxe! Op Instagram, YouTube, TikTok & Co. zie je overal luxe reizen, dure handtassen, sportauto’s en exclusieve producten van juwelen tot make-up. Maar wie zijn de belangrijkste luxelabels? Wij hebben de toplijsten voor u onderzocht. Maar luxegoederen zijn niet alleen voor persoonlijk welzijn, kortom lifestyle. […]
Onroerend goed als investering – geld investeren in onroerend goed voor de lange termijn
in Belasting, Carrière, Geld, Investering, Lifestyle, Luxe, Onroerend goed/door Lisa-MarieOp de vraag welke kapitaalinvestering het meest lucratief is, kan geen algemeen antwoord worden gegeven. Afhankelijk van het geïnvesteerde bedrag en de persoonlijke doelstellingen kan de zoektocht naar de beste kapitaalbelegging meer of minder moeilijk zijn. Feit is echter dat de juiste kapitaalinvestering met een passend rendement een lonende waardestijging met zich meebrengt en voor […]