Tiffany & Co: armbanden van goud, zilver en luxueuze diamanten – het perfecte geschenk
Tiffany & Co. ringen & armbanden – Het luxemerk Tiffany & Co. laat al meer dan 180 jaar de harten van vrouwen sneller kloppen. Met adembenemende verlovingsringen, fonkelende parels en charmante halskettingen betovert het merk zijn klanten elk jaar opnieuw. Het merk, dat ooit bescheiden begon in de straten van New York City, is nu over de hele wereld te vinden. Het internationale succes heeft er ook voor gezorgd dat het naast fonkelende juwelen nu ook parfums en andere accessoires aanbiedt. Wij hebben de laatste creaties van het merk hier voor u verzameld. Aan het eind krijgt u ook een exclusieve inkijk in de privésuite voor VIP-gasten, waar alleen de duurste juwelen worden verkocht.
Tiffany & Co: luxe, diamanten en juwelen sinds 1853
De geschiedenis van het luxelabel was eerder bescheiden. Het bedrijf werd in 1837 opgericht door Charles Lewis Tiffany en John B. Young. De eerste winkel, die gevestigd was op Broadway in New York, heette oorspronkelijk “The Fancy Store” en verkocht kantoorbenodigdheden. Toen Charles Lewis Tiffany in 1853 de leiding overnam, werd de naam veranderd en was Tiffany & Co. geboren.
Lees hier meer over het bedrijf en zijn succesverhaal:
Germany - Spain - USA
Tiffany is niet alleen een “accessoire”, velen kopen de juwelen ook als een investering:
Minimalistische armbanden als eerbetoon aan NYC
“Ik wilde een symbool creëren van het moderne leven en de niet aflatende energie die door New York stroomt en de kunst en cultuur over de hele wereld aandrijft. Dit is nog maar het begin van wat ik wil bereiken,” zei Francesca Amfitheatrof, een opgeleide juwelier. De Britse ontwerper nam de creatieve leiding over van de nieuwe Tiffany T-collectie. Met succes, zoals u hier in de video kunt zien.
Prachtige broches, geraffineerde ontwerpen & exclusieve herenjuwelen
De Blue Book Collection van Tiffany & Co. omvat 11 broches, horloges, reversspelden en zegelringen. De exclusieve juwelen en hun ontwerpen hier zijn geïnspireerd op de natuurlijke schoonheid van de natuur. De hoogtepunten van de collectie zijn een libelle met geslepen diamanten vleugels en een met juwelen versierde vlinder die schittert bij de andere juwelen.
Samenwerking met Paloma Picasso: De Paloma’s Melody Armbanden
Paloma Picasso`s creaties worden regelmatig geprezen om hun speelse en creatieve ontwerpen. In haar nieuwste collectie, Paloma’s Melody, geeft ze uiting aan haar levensvreugde en haar passie voor het ontwerpen van juwelen. De vijf in elkaar verstrengelde ringen staan voor de vijf persoonlijke emoties van het leven: dromen, schoonheid, creativiteit, dankbaarheid en passie.
Tiffany & Co: 5 feiten over het luxemerk
Vijf dingen die je nog niet wist over het merk!
Of u nu een eeuwige Tiffany-fan bent of een algemene juwelenliefhebber – wij hebben de vijf interessantste feiten over het merk voor u op een rijtje gezet:
- In het verleden richtte Tiffany & Co. zich op de romantische band tussen man en vrouw, maar tegenwoordig concentreert het merk zich meer op het onafhankelijke karakter van de vrouw
- Het bedrijf wordt gewaardeerd op 11,6 miljard Amerikaanse dollar (per mei 2017).
- De duurste diamanten ring van Tiffany’s kost maar liefst 2,1 miljoen US dollar
- De Amerikaanse zangeres en actrice Marilyn Monroe was een grote fan van het merk en zong regelmatig over de diamanten
- Tiffany`s heeft zich ook onder de app ontwikkelaars begeven en verdeelt nu ook een verlovingsring zoek app
Heb je trek in meer luxe? Bekijk hier de top 100 van luxemerken:
Topvideo’s van Tiffany & Co: Het merk, de achtergrond en de cultus
Het merk streeft altijd naar transparantie – zowel bij het bedenken van de nieuwste campagnes als op de set van een fotoshoot. Het team achter Tiffany & Co. neemt zijn klanten regelmatig mee achter de schermen. Dit wordt ook gewaardeerd door de elite van Hollywood.
Hollywood sterren houden ook van Tiffany: Interview met Kendall Jenner
Het luxemerk is vooral populair bij de who’s who van Hollywood. Vooral supermodel Kendall Jenner en haar beroemde zussen zijn fervente fans en konden natuurlijk de kans niet laten liggen om de lancering van de studio persoonlijk bij te wonen. Bekijk het volledige interview en exclusieve beelden van het evenement hier.
Achter de schermen van Tiffany & Co: een korte documentaire met Grace Coddington & R.J. Cutler
In deze exclusieve korte documentaire krijgt u een kijkje achter de schermen van het luxelabel. Je leert hoe een campagne tot stand komt, welke creatieve processen erachter zitten en hoe het er aan toe gaat op de set van een fotoshoot voor het merk Tiffany & Co. De film werd geregisseerd door R.J. Cutler.
Cafés, pop-up stores en gezichten van beroemdheden: Tiffany’s recept voor succes
Tiffany blijft een sterk merk met een ondernemingswaarde van 11,6 miljard US dollar. Dit is echter geen toeval. Met zijn pop-ups, spannende campagnes en innovatieve ontwerpen geniet het label ook bij de jongere generatie grote populariteit – ondanks een daling van de verkoop. Ontdek hier welke strategieën Chief Artistic Officer Reed Krakoff gebruikt om de millenials van vandaag te inspireren.
Tiffany’s privé suite in New York City
Voor zijn exclusieve vaste klanten biedt het luxelabel ook een persoonlijke winkelervaring van een klasse apart. Klanten die het liever iets rustiger aan doen, kunnen zich op hun gemak voelen in de luxueuze suite van Tiffany & Co. boven de eigenlijke winkel. De suite is oorspronkelijk ontworpen als een flat, waardoor het mogelijk is de luxueuze juwelen in een persoonlijke sfeer te kopen.