Berlin concept store: eerlijk geproduceerde mode, accessoires en home design + kleuradvies
Modeshows, lezingen en beurzen, er was voor elk wat wils dat in mode geïnteresseerd is. FIV Magazine mocht Johanna Groß interviewen. Zij presenteerde handgemaakte mode uit Berlijn en andere collecties in de showroom. We spraken met haar over het grote thema duurzaamheid, de rol van vrouwen in de mode en de spannende kleurenanalyse.
Lieve Johanna, stel jezelf eens voor aan onze lezers. Wie ben je, waar kom je vandaan…? 🙂
Germany - Spain - USA
Twaalf jaar geleden ben ik, na een studie sociologie en een paar jaar marktonderzoek, van München naar Berlijn verhuisd. naar Berlijn. Ik ben de eigenaar van kultpur, een Berlijnse conceptwinkel in Kre uzberg, die dit jaar zijn 10-jarig bestaan viert. Naast eerlijk geproduceerde mode, accessoires en home design van kleinere labels, bied ik nu ook kleuradvies aan in een aangrenzend pand.
Showroom tijdens Fashion Week – super cool! Hoe is het zo gekomen?
De modeweek in Berlijn is voorbij en jij was erbij. Met de Fashion Week evenement mode * duurzaamheid * gewoon schitteren, konden geïnteresseerden uw mode te zien.
Hoe is de naam tot stand gekomen? Wat is de betekenis achter de titel?
Wie zijn de ontwerpers achter de collecties en hoe heeft u besloten ze in de showroom te presenteren?
U vertelde ons van tevoren dat het thema duurzaamheid en de kleurkeuze naar persoonlijkheid & sterke punten een rol zullen spelen. Waarom koos je het thema duurzaamheid? Behandelt u dit punt ook privé?

Je hebt het expliciet over vrouwen gehad in het voorgesprek. Waarom wil je vooral vrouwen bereiken met deze onderwerpen? Wat doet de kleurenanalyse en hoe helpt zij vrouwen in hun dagelijks leven?
Vind je dat vrouwen tegenwoordig stijlvol zijn?

Onze lezers vinden tips van de experts altijd spannend. Wat zijn jouw 3 beste tips om met vertrouwen en duurzaam te winkelen?
- Gun uzelf een kleurtype/stijl consultatie – dit zal uw ogen trainen en uw geïndividualiseerde kleurenpaspoort zal u ondersteunen bij het winkelen (alleen: het juiste advies is belangrijk!). Het is belangrijk dat de analyse gebaseerd is op uw eigen kleuren).
- Neem de tijd, ga naar kleine winkels die regionaal geproduceerde collecties aanbieden of u iets kunnen vertellen over de oorsprong van de mode.
- Laat je inspireren door trends, maar blijf bij je eigen stijl en de kleuren die jou doen stralen.
Vertel ons uw 3 favoriete merken die de nadruk leggen op het thema duurzaamheid?
- het Oostenrijkse label MILCH – mode gemaakt van “gepensioneerde mannen broeken en shirts”. MILCH was een van de grondleggers van upcycling en is, voor mij, een van de weinige upcycling labels die erin slaagt het thema op een hoogwaardige, ongedwongen en elegante manier te implementeren. Het was met veel plezier dat we de mode in Kultpur al jaren presenteerden. Helaas wordt de productie nu eind juni stopgezet – dus grijp uw laatste kans in de online shop!
- In de sector accessoires Sag+SAL (unieke tassen gemaakt in Berlijn van offset-drukdoeken) en K.W.D., tassen en accessoires gemaakt van slang, kassatransportband en luchtmatras. In mijn ogen waren deze merken creatieve pioniers op het gebied van duurzaamheid door upcycling.
- Schijn gewoon 🙂 De synergie van kleursyteemadvies en handgemaakte mode in kleuren die u laten stralen uit één hand zal binnenkort worden uitgebreid tot een eerste kleine eigen productie.