Reclamebureau Berlijn, Hamburg, München, Keulen, Düsseldorf & Frankfurt – De beste bureaus

Reclamebureau in Berlijn, Hamburg, München, Düsseldorf en Keulen- Creativiteit is thuis in Berlijn. Van de levendige start-upcultuur tot de grote bedrijven die ook internationaal vertegenwoordigd zijn. Hamburg is het mekka van de onlinewinkels, München presenteert zich als internationale stad en in Keulen Düsseldorf poseert de mediawereld rond YouTubers, maar er is ook veel mode om je aan te vergapen, bijvoorbeeld in Düsseldorf bij elke modeshow. In elke grote stad zijn er startende en jonge ondernemers die op zoek zijn naar een reclamebureau. Voor de allereerste keer! Maar vooral voor startende en kleine bedrijven is het moeilijk om in het begin het juiste reclamebureau te vinden. Als u geen ervaring hebt met design, websites, online shops en gedrukte media, zult u bij uw eerste zoektocht natuurlijk volledig overweldigd zijn! Waar moet ik op letten bij het zoeken naar een reclamebureau? Welke fouten kan ik maken met een reclamebureau? Of het nu gaat om een modebedrijf, levensmiddelen of onroerend goed, vertrouwen is belangrijk wanneer het op samenwerken aankomt. Opdat u niet helemaal overweldigd wordt door de zoektocht, hebben wij een zoektocht naar goede reclamebureaus in Berlijn voor u gemaakt. Voordat wij onze aanbevelingen in een overzichtelijke lijst voor u presenteren, willen wij eerst even kort ingaan op het werk van een reclamebureau. Wat doet een reclamebureau?

Wat doet een reclamebureau?

Wanneer u uw project in Berlijn begint of naar het bureau gaat voor het eerste consult, is het eerste wat u moet doen, uw doelstellingen bepalen. Als u meer wilt weten over het werk van reclamebureaus, kunt u hier een mooi overzicht vinden van alle diensten van een reclamebureau:

Doelstellingen bepalen voor concept en strategie

Wat is echt belangrijk voor u en uw bedrijf, product of dienst? Wat zijn de kerncijfers die u wilt bereiken? Is het 10.000 volgers op Instagram, 5.000 verkopen in de online shop tegen het einde van het jaar of 1.000 nieuwe inschrijvingen in de fitnessstudio? Een met de juiste definitie van doelstellingen, kan een reclamebureau een samenhangend concept te creëren. Dit concept gaat dan over verschillende componenten. In de eerste plaats gaat het altijd om merkopbouw:

  • Hoe wordt uw merk door vreemden gezien?
  • Hoe wordt uw merk door klanten gezien?
  • Hoe wordt uw merk door potentiële klanten gezien?
  • Hoe wordt uw merk door de werknemers gezien?
  • Welk beeld breng je over aan de pers?

Ook hier helpt het definiëren van de doelstellingen om een duidelijk en samenhangend concept te vormen waaruit u dan de strategie kunt afleiden: welke media zullen worden gebruikt en hoe?

Corporate design tot content marketing en reclameteksten

Als we het werk van een reclamebureau in sneltreinvaart bekijken, dan begin je meestal altijd met de huisstijl, die ook merkontwikkeling en design omvat. Beginnend met het logo en eindigend met de reclameteksten. Reclameteksten moeten niet worden opgevat als reclame, maar als een sterke compressie van uw bedrijfsmodel.

FIV | Magazine

New Issue! #26 with San Diego Pooth - Newcomer now in Tampa / USA FIV Magazine: All Covers

Terwijl u uw bedrijfsidee door en door kent, is het moeilijk voor nieuwe klanten om de voordelen van uw bedrijfsidee binnen een of twee seconden te begrijpen, wat vaak alles is wat u in reclame hebt. Integendeel, uw potentiële klant zal er ook de tijd niet voor nemen, omdat hij of zij dat niet hoeft te doen. Er zijn genoeg concurrerende aanbiedingen die advertenties plaatsen die precies voor de doelgroep zijn geoptimaliseerd. De concurrentie is goed gepositioneerd en u moet zich dienovereenkomstig positioneren met uw bedrijfsidee. Het reclamebureau helpt u de voordelen te comprimeren, zodat uw bedrijfsmodel in drie punten kan worden uitgelegd. Stel je een heel eenvoudig best-practicevoorbeeld voor van hoe een video eruit zou zien waarin je bedrijfsmodel in 10 seconden wordt uitgelegd Vraagcijfer Je hebt precies drie scènes en precies drie kernpunten. Deze beschrijven

  • Het probleem
  • De oplossing
  • De voordelen

Dit is precies hoe de compressie van een goed reclamebureau in Berlijn kan worden omschreven. Zodra de boodschap duidelijk is, is het tijd om de huisstijl te ontwikkelen.

Waarom corporate design?

Corporate design helpt bij herkenning. Simpel gezegd kent u waarschijnlijk zelf ook veel logo’s die u uit honderden zou kunnen herkennen. Denk aan een grote fast food keten, bijvoorbeeld. Waarschijnlijk heb je nu een grote, gouden m in je hoofd. Als u aan een automerk denkt, heeft u dan toevallig een ster of een paard in uw hoofd? Typische merksymbolen voor bekende automerken.

In de modesector is het nog gemakkelijker uit te leggen met het centrum van Berlijn. Op de Kurfürstendamm of de Friedrichstraße is onroerend goed schaars. Hier staat modebedrijf na modebedrijf in de rij, en wie nieuw is in de stad, misschien van het platteland, wordt snel overweldigd door het woud van uithangborden. Nu schieten bekende merken te hulp. De beslissing naar welke winkel te gaan is binnen enkele ogenblikken genomen. Bekende merken helpen ons te identificeren en geven ons een vertrouwd gevoel. Waarschijnlijk zullen wij maar al te vaak de winkel binnengaan die ons het vaakst heeft bespeeld met reclame waaraan wij een positieve herinnering hebben overgehouden.

En het begint al bij de start, een onderscheidend logo met herkenningswaarde zorgt ervoor dat klanten zich snel met het merk kunnen identificeren. Zij bouwen een goed gevoel op en worden wellicht sneller vaste klanten.

Zo loopt het concept van corporate design door het hele bedrijfsleven, van visitekaartjes tot imagobrochures tot buitenreclame. Dit geldt natuurlijk ook voor alle digitale media, van sociale medianetwerken zoals YouTube, Facebook en Instagram tot de online winkel en de website.

Reclamebureau 2.0: Binnen CXMXO – Succesverhaal

CXMXO – Wie?! Het reclamebureau voor mode & digitale media! Dit agentschap biedt hoge mode en hoge kwaliteit look! CM Models (CXMXO Media Group) gaat niet alleen over modellen. Branding en bekendheid zijn het grote probleem, vooral in tijden van digitale media. Wat hen zo bijzonder maakt, is dat zij in een paar jaar tijd veel hebben bereikt. Sinds de oprichting in 2015 heeft het bureau een sterke ontwikkeling doorgemaakt en werkt het nu met internationale klanten in Amerika, Europa en Azië.

Website, online winkel en zoekmachinemarketing

Tegenwoordig spelen websites en onlineshops een centrale rol bij de inschakeling van deskundigen van reclamebureaus. Uit alle studies blijkt dat de onlinehandel een hoge vlucht neemt. Niet alleen al maanden en jaren, maar al sinds het internet bestaat. Steeds meer bedrijven schakelen over op digitale marketing. Of het nu gaat om busmaatschappijen voor reizen, supermarkten die nu online boodschappen verkopen of fietsen die flexibel kunnen worden gereserveerd in elke grote stad, inclusief Berlijn, natuurlijk. Het hoeft niet altijd de klassieke online winkel te zijn!

Groei in online handel: scheepvaart boom

Een einde aan de groei is niet in zicht.

Statistik: E-Commerce-Umsatz in Deutschland im Jahr 2015 sowie eine Prognose bis 2020 (in Milliarden US-Dollar) | Statista

Meer statistieken vindt u op Statista

Bij het boeken van reclamebureaus is het belangrijk om verschillende offertes te krijgen. Je moet op het volgende letten:

Tips voor het boeken van een reclamebureau voor online shops en SEO

  • Vraag vergelijkende offertes van verschillende bureaus, veel reclamebureaus zijn extreem overprijsd, zodat u zelf kunt vergelijken.
  • Vraag een lijst van de diensten die in dit pakket zijn inbegrepen en van de diensten waarvoor u extra moet betalen, zodat u vooruit kunt plannen
  • Laat hen u referentieprojecten tonen en geef u trefwoorden, zoekopdrachten waarvoor het reclamebureau pagina 1 heeft bereikt. Hoe korter en algemener het trefwoord, hoe beter punt “Hotel Berlin” zou uiterst goed zijn, “Sportfachhandel Berlin-Prenzlauer Berg” zou goed zijn en trefwoorden of zoekopdrachten zoals “Pflasterstein Händler Berlin” zouden minder indrukwekkend zijn.
  • Onze laatste tip voor reclamebureaus: als u advies geeft, moet u één contactpersoon hebben en geen drie, u betaalt tenslotte voor elk uur werk.

Als u nog meer wilt weten over het werk van reclamebureaus, vindt u hier een prachtig overzicht van alle diensten van een reclamebureau:

Prestaties en dienstverlening van een reclamebureau – overzicht

  • Corperate design – ontwerp en herkenning
  • Contentmarketing – inhoud met toegevoegde waarde
  • Communicatie – Reclameteksten en PR
  • Merk – structuur en presentatie
  • POS-materiaal – Uitrusting bedrijfsruimten
  • Reclamedrukwerk – informeren op een verkoopbevorderende manier
  • Productie – foto- en videomateriaal voor reclame
  • SEM – Zoekmachinemarketing (SEA, SEO)
  • Sociale media – marketing op YouTube, Facebook en Instagram
  • Webdesign – Responsive ontwerp voor website en online winkel
  • Webshop / Online Shop – Uw digitale marktplaats