Modelabel H&M: Prijzen, assortiment, samenwerkingen & uitverkoopacties

Modelabel H&M: Prijzen, assortiment, samenwerkingen & uitverkoopacties

H&M, Uitverkoop, Vouchers, Samenwerkingen, Assortiment, Prijzen, Submerken, Merken, Sale Acties, Mannen, Vrouwen, Geschiedenis, H&M Conscious, H&M Home, Herfstcollectie 2020

H&M – Het beroemdste modelabel in Europa! Het internationale merk is niet alleen bekend om zijn goedkope artikelen, maar ook om zijn sobere en eenvoudige stijl. Erling Persson, de bedenker van het label werd succesvol met zijn Zweedse kledingconcept. Er zijn nu winkels over de hele wereld – meer dan 4.000 winkels zijn wereldwijd vertegenwoordigd. De online shop van het merk is ook niet mis! Voortdurende uitverkoopcampagnes en H&M’s veelheid aan submerken spreken voor zich.

Feiten en succesverhaal

Het internationale modemerk H&M (Hennes & Mauritz) werd in 1947 opgericht door Erling Persson. Het bedrijf heeft nu in totaal 4.000 winkels in meer dan 60 verschillende landen over de hele wereld. Naast mode omvat het assortiment accessoires, make-up, schoenen en zelfs woonaccessoires. De eerste winkel van het merk werd geopend in Zweden met als doel betaalbare damesmode aan te bieden. Het concept van Erling Persson was succesvol en na korte tijd breidde de winkel zich uit in Scandinavië, gevolgd door Europa, Amerika en Azië. Elf jaar later kocht de ontwerper de visuitbater Mauritz Widforss uit. Zo ontstond de huidige naam van het modemerk Hennes en Mauritz. H&M is al vele jaren een van de populairste modewinkels in Europa. Sinds 2004 biedt het merk collecties aan in samenwerking met wereldberoemde ontwerpers, waaronder Karl Lagerfeld en Versace. Beroemdheden krijgen ook de kans om met het bedrijf samen te werken. Nieuwkomer zangeres Mabel lanceerde dit jaar haar eerste collectie bij H&M.

Verkoopacties & vouchers

De modegroep biedt het hele jaar door kortingen aan. Vooral na het zomer- en winterseizoen sorteert H&M volledig voor en herstructureert. Voor leden van het merk is er 10% korting op de eerste bestelling wanneer u zich inschrijft, kortingen het hele jaar door en gratis verzending aan huis.

H&M merken

Submerken van H&M zijn onder meer ”Divided” voor jeugd-, dames- en herenmode, ”L.O.G.G..”, dat vrijetijdskleding biedt, ”&denim” een jeansmerk voor mannen en vrouwen, de plus-size collectie ”H&M’‘, de zwangerschapsmode ”MAMA‘, een ondergoedcollectie ”Basics”, de duurzame collectie ”Conscious”, de hoogwaardige collectie ”Premium” en de beautycollectie ”by H&M”.

Het bedrijf Hennes & Mauritz heeft in de afgelopen jaren ook andere bekende modemerken opgekocht. Wij stellen ze u voor met de belangrijkste informatie!

Monki

  • Sinds 2008 maakt het dameskledingmerk deel uit van de H&M-groep met kleding en accessoires
  • Monki werd opgericht in 2005 en een jaar later openden zij drie winkels in Stockholm
  • Nu zijn er onder meer filialen in China, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk, Finland, Frankrijk, Hong Kong, Noorwegen, Rusland, Zweden en Nederland.

Goedkope maandag

  • Het jeansblockbuster streetwearmerk “Cheap Monday” maakt sinds 2008 deel uit van de H&M-groep
  • Het merk is oorspronkelijk opgericht in Zweden in 2000. H&M kocht het label zes jaar later van de eigenaar
  • Cheap Monday heeft winkels in onder meer Kopenhagen, Londen, Stockholm, Peking en Shenyang.

Doordeweeks

  • Het merk Weekday bestaat sinds 2008 en staat bekend als een hip merk voor jongvolwassenen.
  • H&M nam het merk Weekday in 2006 over en integreerde het in de H&M-groep
  • Het merk heeft winkels in Duitsland, Denemarken, Finland, Noorwegen, Zweden, Japan, Oostenrijk en Nederland.

& Other Stories

  • & Other Storie werd in maart 2013 geïntroduceerd in de H&M-groep
  • Er zijn winkels in onder meer Kopenhagen, Londen, Parijs, Wenen, Berlijn, Hamburg, Keulen, Frankfurt am Main, Mannheim, München, Milaan, Rome, Barcelona, ââStockholm, Brussel, Gent, Amsterdam en Antwerpen.
  • Naast dameskleding biedt het merk ook schoenen, cosmetica en decoratieve artikelen aan.

Arket

  • In 2017 kondigde modeconcern H&M de lancering aan van het Zweedse merk Arket
  • Arket biedt onder andere heren- en dameskleding en accessoires aan
  • De eerste winkel werd geopend in Londen
  • Tot dusver zijn er nog eens 15 winkels geopend in zes West-Europese landen, elk met een café

Afound

  • In juni 2018 opende H&M winkels onder de naam Afound in Stockholm en Malmö, waar dure designermerken tegen lagere prijzen worden verkocht
  • Gevolgd door andere winkels in Gothenburg en Kristianstad, groeide het modelabel

/Nyden

  • In 2017 lanceerde H&M het modemerk /Nyden met betaalbare luxe mode
  • In sommige landen werd /Nylon verkocht via de online winkel van H&M.

COS

  • Het modeconcept met mode voor vrouwen, mannen en kinderen werd in 2007 door H&M gelanceerd.
  • De eerste winkel werd in datzelfde jaar in Londen geopend

https://www.instagram.com/p/CF1Qnyfhw_q/?utm_source=ig_web_copy_link

Assortiment: Mannen, Vrouwen & Kinderen

Het assortiment van de modegroep varieert van herenkleding tot peutermode. De keten heeft ook een eigen lijn voor tieners. Het bedrijf beperkt zich echter al lang niet meer tot mode; het biedt ook schoenen en accessoires zoals juwelen of handtassen, badmode en schoonheidsartikelen aan.

Merk en doelgroep

Het handelsmerk van het Zweedse modelabel H&M is niet alleen de betaalbare prijs, maar ook de chique en neutrale stijl van de kleding. Maar er zijn ook opvallende prints naast de veelheid aan basiskleding. Het H&M-concept: voor elk wat wils. Zo bieden zij de “Conscious Collection” voor milieubewuste shoppers of de “Premium Quality” mode voor wat meer veeleisende klanten. De modegroep is altijd gericht op de huidige trends, ook uit de high fashion sector.

H&M Bewust

H&M Conscious biedt mode die is gemaakt van duurzamere materialen en met duurzamere verwerkingsmethoden. De Conscious fashion-collecties zijn het hele jaar door in de H&M-winkels en online te vinden. De kleren zijn gemerkt met een groen label. Waar is een product van gemaakt als het een Conscious-label draagt? Om als H&M Conscious te gelden, moet een product voor ten minste 50% uit duurzame materialen bestaan, zoals biologisch katoen of gerecycled polyester. Voor veel bewuste producten ligt dit percentage hoger. De enige uitzondering is gerecycleerd katoen, dat om kwaliteitsredenen maximaal 20% van een product mag uitmaken.

H&M Thuis

Modeconcern H6M biedt naast kleding en accessoires ook talrijke woonartikelen aan. Van beddengoed tot kaarsen, H&M Home heeft het allemaal! Als u op zoek bent naar decoratie, kussenhoezen, opbergen & organiseren, vloerkleden, beddengoed, meubels, gordijnen, verlichting, homewear, serviesgoed & tafelgerei, bad- & doucheaccessoires, dekens, inpakpapier, kookgerei & bakaccessoires of speelgoed, dan bent u bij het Zweedse modebedrijf aan het juiste adres! Het minimalistische, eenvoudige design, dat vaak in wit, nude of grijs en bruintinten wordt gehouden, is het handelsmerk van de collecties.

H&M: samenwerking met ontwerpers

In de loop der jaren heeft het modelabel samengewerkt met vele bekende modeontwerpers. Samen met Karl Lagerfeld of Kenzo werd betaalbare mode gecreëerd, van T-shirts en sweatshirts tot broeken en accessoires.

  • 2004: H&M x Karl Lagerfeld
  • 2005: H&M x Stella McCartney
  • 2006: H&M x Viktor & Rolf
  • 2007: H&M x Roberto Cavalli
  • 2008: H&M x Comme des Garçons
  • 2009: H&M x Jimmy Choo
  • 2010: H&M x Lanvin
  • 2011: H&M x Versace
  • 2012: H&M x Marni
  • 2012: H&M x Maison Martin Margiela
  • 2013: H&M x Isabel Marant
  • 2014: H&M x Alexander Wang
  • 2015: H&M x Balmain
  • 2016: H&M x Kenzo
  • 2017: H&M x Erdem
  • 2018: H&M x Moschino
  • 2019: H&M x Giambattista Valli
  • 2020: H&M x Sandra Mansour

Campagne: Mabel x H&M

In 2020 lanceerde nieuwkomer zangeres Mabel haar eerste collectie bij H&M. De collectie omvat jurken, tassen, jassen, broeken en vele andere accessoires.

Campagne: Giuliva Heritage x H&M

Giuliva Heritage ontwierp samen met H&M veel mooie basisstukken, geschikt voor de herfst!

H&M: Samenwerkingen Sterren

Zelfs bekende gezichten worden niet gemist door modemerk H&M voor hun collecties. In de loop der jaren zijn sterren als Madonna en Zara Larsson het gezicht geworden van de nieuwe collecties.

  • 2007 (voorjaar): H&M x MADONNA
  • 2007 (zomer): H&M x Kylie Minogue
  • 2008 – 2012: Mode tegen Aids (Rihanna, Tyga, Katy Perry, Timberland)
  • 2012: H&M x Anna Dello Russo
  • 2013 (voorjaar): H&M x Cro
  • 2013 (Zomer): H&M x Béyonce
  • 2015: H&M x Katy Perry
  • 2017: H&M x Zara Larsson
  • 2018: H&M x Dagi Bee
  • 2019: H&M x Lena Meyer Landrut
  • 2019: H&M x Richard Ellen
  • 2020: H&M x Giuliva Heritage
  • 2020: H&M x Mabel

H&M Herfstcollectie 2020: Must-Haves

De herfst is hier! H&M heeft de must-haves voor de herfst die erbij passen. Knusse wollen truien, lange jassen en donkere jeans: dit is wat je dit jaar nodig hebt.

  • Wollen jas in grijs, beige, zwart & crème
  • Trui met overslag in paars en zwart
  • Jasje met imitatiebont in bruin en zwart
  • Broek in zwart kunstleder
  • Gebreide jurk in zwart, beige & lichtgrijs
  • Lange blazer in groen, mauve & beige/bruin
  • Laarzen in zwart
  • Trui met kabelsteek in grijs & beige
  • Fluffy trui in wit en paars
  • Korte jas van teddybont in wit, beige, bruin & grijs