Kosta Williams: Model, Art Director, Style & Fashion Connaisseur

Kosta Willims – Van een hobby een beroep maken. Dit is iets waar de 33-jarige Kosta Williams nooit van gedroomd zou hebben. Van een kleine Instagrammer die mode-gerelateerde posts plaatst tot een internationaal model en professional op het gebied van mode en lifestyle. Zelfs het online postorderbedrijf Zalando laat zich deze influencer niet ontnemen en nodigt hem en twee van zijn jarenlange vrienden, Daniel Fuchs en Sandro Rasa, uit voor een samenwerking. Kosta vervult zijn langverwachte jeugddroom en richt zijn eigen modemerk op. Hij neemt zijn volgers mee achter de schermen en praat over zijn reis, zijn ups en downs, en zijn familie.

Hoe een succesvolle Influencer leeft

Konstantin Georgakis, beter bekend als Kosta Williams, is een internationale influencer als het gaat om mode, lifestyle en bloggen. De op 5 mei 1987 in Duitsland geboren 33-jarige meet een trotse 1,82 meter en tovert met zijn 80 kilo en goed gespierde spieren een glimlach op het gezicht van elke vrouw. Momenteel woont hij met zijn vrouw en eerste zoon in een mooi huis met tuin in de buurt van Remscheid. Hij houdt zich onder meer bezig met reizen, winkelen, sociale media en het ontwerpen van zijn eigen modemerk “Forage”, dat hij vorig jaar heeft opgericht.

  • Hoogte: 182cm
  • Gewicht: 80 kilogram
  • Verblijfplaats: Remscheid

Ondertussen heeft hij een extra bureau ingehuurd voor dit vanwege de massa. Hoewel hij 24/7 bezig is met zijn baan, neemt hij de tijd die hij nodig heeft voor zichzelf. Instagram is een gebied dat nooit slaapt, maar Kosta onthult toch hoe hij zich soms kan afzetten. Om 6 uur ‘s ochtends gaat hij al naar de sportschool om te trainen en gewoon om zijn hoofd een beetje leeg te maken. Hij heeft ook normale kantooruren, van 7 tot 15 uur, wanneer hij aan het werk is in een van de kantoren in Düsseldorf. De rest van de tijd brengt hij door met zijn familie om te proberen uit te schakelen. Natuurlijk mist hij nooit de kans om een verhaal te posten of een foto te uploaden of iets daartussenin, maar dat hoort nu eenmaal bij zijn werk, zo meldt de 33-jarige familieman.

Droomhuwelijk en gezinshuis: gezin met vrouw & kind

Als liefhebbende huisvader zorgt hij voor zijn pas getrouwde vrouw en zijn eerste zoon, die reeds enkele maanden oud is. Nadat Kosta en zijn vrouw, wier naam nog steeds niet bekend is, hun huis hadden betrokken, besloten zij samen een kind te krijgen. Een paar maanden geleden zag zijn eerste kind het levenslicht. Als een klein echt gezin wonen ze nu in een gezellig maar modern vrijstaand huis met een prachtige tuin op een rustige locatie in de buurt van Remscheid. Voor de geboorte van hun eerste kind, vroeg hij haar ten huwelijk.

Hun bruiloft was klein en besloten, maar kosten noch moeite werden gespaard om een verbluffende en sprookjesachtige bruiloft te creëren. Zijn vrouw verscheen in een witte trouwjurk van A-lijn, met bandjes en een ingewikkeld geborduurde top. Het onderste gedeelte was gemaakt van witte tule met meerdere lagen. Bovendien droeg zij een onopvallende sluier die eindigde met de tule rok. Konstantin zelf droeg een donker pak, met donkere lakschoenen, evenals een stropdas en een bloemenbroche die bij het bruidsboeket paste. Zij hadden echter ook een burgerlijke ceremonie waarbij hij verschijnt in een donkergrijs pak en zij in een witte sportieve enkellange jurk. Zij draagt een losse paardenstaart en glanzende platte schoenen van zilver en goud voor de look.

Model, Blogger, Art Director, Stijl & Modekenner

Desondanks vindt Kosta altijd voldoende tijd om zich bezig te houden met zijn gepassioneerde hobby, die nu is uitgegroeid tot zijn vaste baan. Voor zijn succes met Instagram, YouTube en talrijke samenwerkingen met bekende en trendy merken, runde hij zijn eigen kleine Instagram-account met een passie voor mode, beauty en lifestyle. Na verloop van tijd groeide zijn aantal volgers gestaag tot de huidige 732.000 volgers. Tijdens zijn groei in volgers, richtte hij een mode, beauty en lifestyle blog op genaamd “The Modern Man” met twee van zijn vrienden, ook Instagrammers en Youtubers, Daniel Fuchs en Sandro Rasa.

In de tussentijd, is dit helaas verkocht en hernoemd. Gelukkig bleef hun fanbasis intact en sterkte hen in hun nieuwe projecten. Als influencer plaatst hij ongelooflijk veel Instagram-posts waarop hij de merken tagt waarmee hij samenwerkt. Daartoe behoren merken als Marco Polo, Dior, Gant, Pull&Bear, Puma, Levis, Nike en Zara, maar ook talrijke kindermerken als Cybex, sinds hij zijn eerste zoon kreeg.

Samenwerkingsverbanden met:

  • Marco Polo
  • Dior
  • Puma
  • Levis
  • Nike
  • Zara

Naast zijn Instagram-account vindt de inwoner van Remscheid het altijd leuk om YouTube-video’s te maken. Zelf vindt hij de uitgebreide opnames van Instagram-verhalen te vermoeiend en valt hij liever terug op de meer sympathieke camera. In lijn met zijn thema’s toont hij outfit ideeën, styling gidsen, look boeken en zijn aankopen. Hij beantwoordt ook regelmatig vragen over influencers en mode. Kosta documenteert evenementen, zijn reizen en collecties in vlogs en houdt zo zijn volgers altijd op de hoogte.

Kosta Williams Instagram & YouTube

Als u meer wilt weten over Kosta’s leven en mode, klik dan hier:

Top 3 schoonheidsproducten voor mannen

Verzorgings- en schoonheidsproducten zijn al lang niet meer uitsluitend een vrouwenzaak. Mannen besteden steeds meer aandacht aan hun uiterlijk. Als moderne man let Kosta er ook altijd op dat hij er goed verzorgd uitziet wanneer hij op stap is. Hij onthult nu aan onze lezers wat zijn huidige favoriete producten zijn. Als eerste noemt de familieman een huidverzorgingsset van Dr. Barbara Sturm, waar hij persoonlijk erg enthousiast over is. De andere twee producten zijn een matte wax voor zijn haar en een parfum genaamd Xerjoff Accento.

Zomer Must Haves & Activiteiten voor Mannen

De temperaturen stijgen, de dagen worden langer. De zomer staat weer voor de deur. Ook dit jaar wordt er gespeculeerd over wat de sterren en sterretjes zullen dragen. Kosta onthult weer eens wat in is, speciaal voor mannen. Volgens Kosta zullen neutralen en pastelkleuren in zijn. Bij de zomer horen natuurlijk ook passende activiteiten. De familieman had deze zomer graag met zijn vrouw op reis gegaan. Eigenlijk zou het ook de eerste reis zijn geweest met hun eerste zoon samen, die al zes maanden oud is. Zijn favoriete bestemming is de Malediven. Voor hem is het een combinatie van schoonheid en ontspanning. Voor mensen die het avontuurlijker willen, raadt de 33-jarige iedereen Zuid-Afrika aan.

  • Neutrale en pastelkleuren voor de zomer

Samenwerking met Zalando – werken met oude bekenden

Samen met zijn oude vrienden, Daniel en Sandro, werd hij hartelijk uitgenodigd voor een samenwerking met het online postorderbedrijf Zalando. Gedrieën hebben zij een gezamenlijke collectie samengesteld, talrijke interviews afgenomen en styling guides geschreven. De nadruk van de collectie ligt op sportkleding en hoe die “sociaal aanvaardbaar” wordt. De kledingstukken en accessoires zijn in subtiele en sportieve kleuren en vormen, comfortabel en soepel.

Het drietal heeft zich tot doel gesteld een opwindende alledaagse look te creëren van individuele, puur sportieve artikelen. Met de hulp van accessoires hebben zij dit met vlag en wimpel bereikt. De collectie bestaat alleen uit sweatpants, hoodies, capies, sneakers en sportieve casual jacks zoals bombers en denim jackets. Deze samenwerking tussen Zalando en hemzelf beviel hem zo goed dat hij besloot zijn eigen merk te beginnen. Zijn merk “Forage” staat nog in de kinderschoenen, maar sommige van zijn kleren zijn al uitverkocht. Intussen heeft hij zelfs zijn derde collectie uitgebracht.

Van hobby tot beroep – Kostas’ Instagram-carrière

De droom van elke jongere, om van een hobby een beroep te maken. Deze onbedoelde droom is uitgekomen voor Kosta Williams. In een exclusief interview met FIV Magazine vertelt hij ons precies hoe hij dat heeft gedaan.

Kosta’s carrière als ontwerper & blogger

Een succesvol Instagram account met meer dan 732.000 volgers, een Youtube Chanel over mode en lifestyle, en zijn eigen herenmodemerk “Forage”. Oorspronkelijk kwam het allemaal voort uit zijn passie. De passie voor mode. Op een gegeven moment begon hij zijn outfits op Instagram te posten, toen nog spiegel selfies. Hij heeft er nooit veel over nagedacht en had geen ander specifiek doel dan zijn outfits op het platform te delen. Geleidelijk aan heeft zich in de loop der jaren een steeds grotere gemeenschap gevormd en heeft Kosta het geheel een beetje geprofessionaliseerd. Hij fotografeert nu met een spiegelreflexcamera en probeert betere inhoud te produceren.

Zo is het allemaal begonnen. Het Youtube kanaal werd later toegevoegd. Vorig jaar echter, om mensen nog meer toegevoegde waarde te bieden op een platform waar het gemakkelijker en beter is om in videovorm te communiceren. Hij richtte het modemerk op met Sandro & Daniel in 2018 en het was gewoon een droom die ze wilden vervullen. Kosta zelf was nooit van plan om in de publieke belangstelling te staan. In het interview legt Kosta uit dat hij gewoon zijn passie volgde, die hem uiteindelijk daarheen leidde.

Doelen voor de toekomst: meer mooie samenwerkingen

Op de vraag welke samenwerking hem het beste beviel, antwoordde Kosta: “Ik moet toegeven dat ik heel graag met al mijn samenwerkingspartners werk en hen zorgvuldig kies. Het zijn allemaal partners waar ik 100% achter sta en daarom ben ik altijd overtuigd van de producten. Maar een samenwerking die me in het bijzonder te binnen schiet, was de zomercampagne van Ermenegildo Zegna, die we op Capri in Italië hebben geschoten. Van het team tot alle andere influencers die er waren, alles paste gewoon perfect.”

Samenwerking met:

  • Marco Polo
  • Dior
  • Puma
  • Levis
  • Nike
  • Zara

Herenmode: Forage – de mix van comfort en street style

Nadat de samenwerking met Zalando hem zo goed beviel, besloot hij zijn eigen modemerk “Forage” op te richten. Zijn promotie op Instagram en zijn vlogs op YouTube, waarin hij zijn kijkers meeneemt achter de schermen, hielpen hem om zijn eerste collectie binnen een paar uur helemaal uit te verkopen. Hoewel de prijzen in de middelste prijsklasse liggen, maakt Kosta reclame voor de goede kwaliteit en duurzaamheid van de stukken.

Stichting inspiratie

De reden waarom hij zijn merk oprichtte, was dat er altijd iets ontbrak of dat hij niet leuk vond aan bestaande bedrijven. Dus richtte hij het bedrijf “Forage” op met drie van zijn vrienden. Ze bedachten de naam door de eerste twee letters van hun achternamen aan elkaar te rijgen. Fox, Rasa en Georgakis werden Forage. Trouwens, alle drie hadden altijd al een eigen modelabel willen hebben. Het ontwerpen van een collectie was altijd iets heel speciaals voor hen.

COLLECTIE III – Mode voor mannen

Nadat zijn eerste twee collecties een groot succes waren, besloot hij snel aan zijn derde collectie te beginnen. En zijn inspanningen hebben hun vruchten afgeworpen. Een schot in de roos, zoals hij zelf zegt. De derde collectie was, net als de eerste twee collecties, binnen een paar uur voor de helft uitverkocht. Deze collectie bestond voornamelijk uit het creëren van comfortabele maar stijlvolle stukken die passen bij de huidige gelegenheid. Zelf omschrijft hij zijn kleding als eenvoudige en tijdloze must-haves die altijd en overal gedragen kunnen worden en niet mogen ontbreken in de garderobe van elke man. Kosta ziet elke modetrend als een uitbreiding van een basisconcept. Dit betekent dat elke trend met slechts een paar accessoires kan worden omgetoverd tot iets totaal nieuws, ook al is het in eerste instantie basic. De derde collectie staat nu online en deze keer ligt de nadruk een beetje op knusheid en oversized stukken, wat op dit moment gewoon het beste is.

  • Comfortabel
  • Oversize
  • Stylich

Kosta Williams Energiebron

Zijn inspiratie en zijn doel bestaan uit zijn passie en de belangen van zijn volgelingen. Aangezien zijn volgers over het algemeen jonger zijn, maakt hij natuurlijk ook content voor deze doelgroep. Een topthema voor zijn volgelingen en onze lezers van FIV magazine is het thema van stijlvol onderweg zijn tegen een redelijke prijs maar toch met een goede kwaliteit. Voor onze jongere lezers beveelt Kosta de volgende twee winkels in het bijzonder aan. Uniqlo voor basics en zeker Zara voor iets trendy. Vooral op zijn YouTube-kanaal onderwijst de 33-jarige zijn volgers over waar ze kunnen shoppen met een budget, maar toch met goede kwaliteit.

Interview: Tussen passie en werk

FIV: Een succesvol Instagram account met meer dan 732.000 volgers, een Youtube Chanel over mode en lifestyle, en je eigen herenmodemerk “Forage”, hoe is dat allemaal ontstaan? Wat was je motivatie? Heb je altijd al in de belangstelling willen staan?

Kosta: Oorspronkelijk kwam alles voort uit een passie. De passie voor mode. Zo ben ik begonnen met het posten van mijn outfits op Instagram, spiegel selfies in die tijd. Ik heb er nooit veel over nagedacht en heb geen ander “doel” nagestreefd dan mijn outfits op het platform te delen. In de loop der jaren bouwde ik geleidelijk aan een steeds grotere gemeenschap op en begon ik het wat professioneler aan te pakken.

Fotograferen met een SLR camera en proberen om betere inhoud te produceren. Zo is het allemaal begonnen, het Youtube kanaal kwam pas heel laat (ongeveer een jaar geleden) met de reden om mensen meer toegevoegde waarde te bieden op een platform waar je gewoon makkelijker en beter kunt communiceren in video vorm. Ik begon het modemerk met Sandro & Daniel in 2018 en het was gewoon een droom die we wilden vervullen. Ik heb nooit gepland om in de publieke belangstelling te staan, ik volgde gewoon mijn passie, die me uiteindelijk daarheen leidde.

FIV: Vindt u nog tijd voor uzelf? Hoe genees je jezelf? Wat zijn uw hobby’s of interesses?

Kosta: Je moet gewoon tijd voor jezelf nemen. Instagram (sociale media) is een 24/7 baan waar je moeilijk even “vakantie” van kunt nemen. Ik ga om 6 uur ‘s ochtends naar de sportschool om te trainen en gewoon om mijn hoofd een beetje leeg te maken, plus ik heb normale kantooruren, van 7 uur ‘s ochtends tot 3 uur ‘s middags, als ik op mijn werk ben in ons kantoor in Düsseldorf. De rest van de tijd breng ik door met mijn familie om te proberen uit te schakelen. Natuurlijk mis ik nooit het posten van een verhaal of het uploaden van een foto of iets tussendoor, maar dat hoort gewoon bij het werk.

Modetrends voor mannen: tips & trucs

FIV: Onze mannelijke lezers zijn vooral geïnteresseerd in welke must-haves een man in zijn garderobe moet hebben?

Kosta: Voor deze zomer, zeker neutrale tinten en pastelkleuren.

FIV: Vooral jonge meisjes en jongens hebben alleen hun zakgeld om te gaan winkelen. Als ontwerper en mode-expert kunt u onze lezers zeker tips geven over hoe ze kunnen gaan winkelen met een budget? Is dat wel mogelijk?

Kosta: Bekijk mijn YouTube-video’s, ik geef altijd veel tips over winkelen met een budget. Persoonlijk vind ik dat mode niet altijd veel hoeft te kosten, maar kwaliteit is natuurlijk wel belangrijk. Voor basics raad ik graag Uniqlo aan en voor trends raad ik Zara aan, het is mainstream maar je kunt er alles krijgen wat trendy is voor weinig geld.

FIV: Schoonheidsproducten zijn niet alleen belangrijk voor vrouwen. Mannen besteden ook aandacht aan een verzorgd uiterlijk. Wat zijn jouw 3 dagelijkse producten die je ook meeneemt op reis?
Kosta: Ik heb een verzorgingsset van Dr. Barbara Sturm, die is echt mega goed. Ik gebruik ook een matte wax voor mijn haar en mijn favoriete geur Xerjoff Accento.

FIV: We zijn blij kennis te hebben gemaakt met uw nieuwe modemerk. Waar staat de naam “Forage” voor? Hoe was het voor u om de collectie te ontwerpen en waar haalde u uw inspiratie vandaan?

Foràge staat voor Fox, Rasa, Georgakis. De twee eerste letters van onze achternamen brachten ons op het idee. Het ontwerpen van een collectie was altijd iets heel bijzonders, omdat je precies probeert te beseffen wat je mist in de kleding van anderen of in de kleding die je zelf consumeert.

FIV: Staat de derde collectie al in de startblokken en waar kunnen je volgers naar uitkijken?

Kosta: De derde collectie staat nu online en deze keer ligt de nadruk een beetje op knusheid en oversized stukken, die gewoon mega belangrijk zijn voor een chille look in deze tijden.

Zomerse outfit voor de man

FIV: De zomer staat voor de deur en iedereen plant zijn vakantie. U hebt al heel wat van de wereld gezien en wij zijn benieuwd welke plaatsen uw favoriet waren? Waar kun je ontspannen en waar kun je het stadsleven achter je laten? Reis je graag alleen, liever met je familie of vrienden?

Kosta: Mijn favoriete reis is met mijn vrouw. Eigenlijk zou deze zomer de eerste reis zijn geweest met ons zes maanden oude kind, maar helaas maakt de huidige situatie dat een beetje moeilijk. De mooiste plek waar ik ooit geweest ben, zijn de Malediven. Gewoon mega mooi om te relaxen. En de spannendste/leukste vakantie was Zuid-Afrika, die ik iedereen kan aanraden.

FIV: Welke samenwerking beviel u tot dusver het beste en wat was het zekere dat u overtuigde?

Kosta: Ik moet toegeven dat ik heel graag met al mijn samenwerkingspartners werk en hen zorgvuldig kies. Het zijn allemaal partners waar ik 100% achter sta en daarom ben ik altijd overtuigd van de producten. Maar een speciale samenwerking die me te binnen schiet was de zomercampagne van Ermenegildo Zegna, die we op Capri (Italië) hebben geschoten… van het team tot alle andere influencers die daar waren, alles paste perfect.

Sociale media: Kosta Williams

Als u meer wilt weten over Kosta’s leven en mode, klik dan hier: