Stella McCartney: veganistische tassen, schoenen, jassen en meer van het Engelse modehuis

Stella McCartney – Eigenlijk had Stella McCartney op haar beroemde naam kunnen rusten. De dochter van zanglegende Paul McCartney en zijn overleden vrouw Linda heeft echter een andere roeping in haar leven gevonden: Sinds 2001 brengt de ambitieuze ontwerpster onder haar eigen naam mode uit waarbij geen dierlijke producten worden gebruikt. Ontdek hier welke ontwerpen zij creëert en wat het modelabel van het designicoon tot nu toe op de markt heeft gebracht. Maak kennis met Stella McCartney en haar veganistische label!

Stella McCartney: Mode met intentie – schoenen, jassen, tassen & co.

Op dertienjarige leeftijd ontwierp het jonge meisje al haar eerste jasje. Op haar zestiende liep zij stage bij het bekende modehuis Christian Lacroix. Daarna volgde een studie modeontwerp aan het Central Saint Martins College, waaraan ook ontwerpers als Alexander McQueen en Vivienne Westwood deelnamen.

Haar afstuderen in 1995 werd bekroond met een show die niet ver af stond van een professionele modeshow van de reeds lang gevestigde ontwerpers. Door haar contacten in de modewereld en als deel van de high society, openden zich waanzinnige mogelijkheden voor McCartney. Haar afstudeercollectie werd gepresenteerd door bevriende modellen als Naomi Campbell en Kate Moss. Muzikale begeleiding werd verzorgd door haar vader, Paul McCartney, met een speciaal voor de show gecomponeerd nummer.

Stella McCartney bij Chloé: High tea ontmoet café au lait

Reeds in 1997 kon de jonge ontwerpster de functie van creatief directeur bij Chloé aanvaarden, die zij tot 2001 bekleedde. Maar alle begin is moeilijk, vooral wanneer je in de voetsporen treedt van de maestro Karl Lagerfeld, en dus kreeg de ontwerper in het begin herhaaldelijk zware kritiek te verduren.

Vaak werd haar verweten dat zij alleen vanwege haar beroemde naam van enig belang was in de modewereld. Haar collecties voor Chloé bewezen echter het tegendeel. De ontwerpster slaagde erin de vrouwelijke geest waarvoor het modehuis bekend staat opnieuw te interpreteren en toonde een grote flair in het spelen met stoffen.

Vooral in een tijd waarin de erotische chic-look groot was, heeft zo’n vrouwelijk huis als Chloé het niet gemakkelijk. Maar Stella McCartney slaagde er toch in om elegantie en erotiek vakkundig te combineren.

Haar eigen label oprichten: Stella McCartney is geboren – en vegetarisch!

Stella McCartney’s tijd bij Chloé eindigde in 2001, en datzelfde jaar lanceerde de getalenteerde modeontwerpster haar eigen modelabel met de hulp van Kering, een luxegroep die ook eigenaar is van Gucci, Saint Laurent en Balenciaga.

Het nieuwe label had alles, want Miss McCartney had een plan. Zelf was zij sinds haar vroege jeugd uit overtuiging vegetariër, maar mode zonder dierlijke materialen werd vaak als goedkoop verstoten. Stella heeft zich tot doel gesteld diervriendelijke alternatieven in de luxe modewereld te introduceren.

Zij slaagde in haar opzet, want niet alleen kon zij ertoe bijdragen dat de mode-industrie leer- en bontalternatieven meer aanvaardde, zij was ook een absolute pionier voor een markt die in de daaropvolgende jaren steeds meer aan belang won en nieuwe aanhangers en dus nieuwe klanten kreeg.

Modeshows: Catwalk met veganistische mode en “nep” leer

Natuurlijk was Stella McCartney geen onbekende in de modewereld toen zij haar eerste collectie lanceerde en was zij zeer vertrouwd met de modeweek in Parijs. Maar om je eigen naam op de achtergrond te zien en de creatieve vrijheid te hebben van je eigen label, dat vervolgens zonder tussenstop rechtstreeks naar de catwalks van Parijs kan worden gebracht, is een heel ander gevoel. Hier stellen wij enkele van de vegetarische collecties afzonderlijk voor.

Modeshow Video Lente/Zomer 2002: De jaren 2000 staan te wachten

Elegant en vrouwelijk-sportief, dat is de beste manier om de creaties uit de collectie te omschrijven. Als je vandaag naar de stukken kijkt, weet je meteen dat je je in het begin van de jaren 2000 bevindt: felle kleuren, mini tennisrokjes en laaghangende broeken zoals je ze bij elk Disney-kindersterretje zou zien. Gepaard met minder jeugdvriendelijke, diep uitgesneden decolletés. Jong en fris, maar nog steeds sexy. Zo krijgen velen waar voor hun geld.

Modeshow Video lente/zomer 2010: een nieuw modedecennium begint

Sleehakken, peplums, strappy sandalen, hoge taillebanden, culottes en cropped pants: als je naar de modeshows van het label kijkt, lijkt het wel of elke trend van het stijltijdperk op de een of andere manier vertegenwoordigd is. Als een kristallen bol die de toekomst van de modewereld voorspelt en ons die geeft. Dat is wat goede modeontwerpers maakt, dat zij in staat zijn te zien wat de kopers interessant zouden kunnen vinden.

Modeshow Video Herfst/Winter 2020/21: Nieuwe modetrends?

Als Stella McCartney’s gevoel voor wat in het begin van het decennium in de mode zal zijn even uitstekend is als in het verleden, kunnen we veel wijde-benen kleding in oversized looks verwachten. Skinny jeans kunnen naar de achtergrond van de garderobe, want broeken met wijde pijpen zijn nu aan de orde van de dag, bij voorkeur in een set van bij elkaar passende boven- en onderstukken.

We hoeven ons geen zorgen te maken over colour blocking of iets dergelijks, want monochroom is het nieuwe zwart. Anders kunnen we ons verheugen op grote ruitpatronen en nog steeds super pluizige teddyjassen.

Mode van Stella McCartney: jassen, vesten & co. zonder wol, leer of bont

Van de carrière, naar het overzicht van de afgelopen decennia, nu tenslotte naar de geweldige producten die het label aanbiedt, soms in samenwerking met andere merken. De ontwerpen moeten er niet alleen goed uitzien, maar de draagster ook zelfvertrouwen en vrouwelijkheid geven.

Jassen: Oversize en imitatiebont

Een vegetarisch modelabel heeft natuurlijk minstens één jas van imitatiebont in de aanbieding. Maar daar blijft het niet bij. Wollen jassen, teddyjassen en lusjassen maken allemaal deel uit van het gamma van het label. Dus je zult zeker in het midden van de mode-actie zitten. Dit alles zonder dierenleed. In vergelijking met andere merken hoef je niet diep in de buidel te tasten voor een stuk van Stella McCartney: Jassen en mantels beginnen bij minder dan €1000.

  • Wollen jas Erika
  • Bontvrije Bontjas Adrienne
  • Lus schede

Vesten: knus breiwerk zonder schapenwol

Deze comfortabele jassen zijn het hele jaar door geweldig! In de winter om je outfit wat warmer te maken en in de zomer voor die zwoele zomeravonden op het terras, in het park of zelfs op het strand. Zodra de zon verdwenen is, wordt het wat frisser en dan kan een aangenaam vest helpen. Het label biedt kleurrijke kleding speciaal voor kinderen.

  • Oversized Vest in Wol (Dames)
  • Kleurrijk vest (kinderen)
  • Lurex vest

Broeken: zijde, breigoed, katoen en meer

Denim is en blijft misschien wel de favoriete broek voor alledag. Behalve een trainingsbroek, natuurlijk. Maar stoffen broeken zijn in opmars voor werk en uitgaan. Het assortiment van Stella McCartney biedt u heldere broeken in fijne stoffen die er gewoon goed uitzien.

  • Couture Broek Louise
  • Lauryn zijden broek
  • Lichte kasjmier broek
  • Compact gebreide broek

Adidas x Stella McCartney: Luxe sportkleding zoals jassen, shorts en schoenen

De sportkledingindustrie heeft een groot probleem: functionele kleding is gemaakt van kunststoffen. Het duurt tientallen jaren tot eeuwen voordat deze kunststoffen van het aardoppervlak zijn verdwenen. Tegelijkertijd verhoogt dit echter de duurzaamheid en de scheurweerstand van de kledingstukken.

Adidas en Stella McCartney hebben het hun gezamenlijke missie gemaakt om sportkleding een beetje duurzamer te maken. Dit doel wordt bereikt door de modieuze stukken te maken van plastic dat in een ingewikkeld proces is gerecycleerd.

De collectie omvat:

  • Sportbroek
  • Parka’s
  • Hoodies
  • Sportbeha’s
  • West
  • Shirts en nog veel meer…

Accessoires: must-have tassen en schoenen & aangename parfums

Zoals veel grote modemerken, is het product waar Stella McCartney bekend om staat een tas. De Falabella tas om precies te zijn. Maar dat is natuurlijk niet het enige premium accessoire van het merk. Van tassen tot brillen tot parfums, de keuze is reuze, dus hebben wij een kleine selectie van favorieten voor u samengesteld.

Tassen en beurzen: Falabella tas, dagelijkse accessoires en extra’s voor ‘s avonds

In 2010, negen jaar nadat het label voor het eerst zijn collecties presenteerde, kwam het met een absolute bestseller die tot op de dag van vandaag een must-have blijft: de Falabella Bag. De iconische tas wordt in de collecties steeds opnieuw geïnterpreteerd en kan zo zijn cultstatus manifesteren. Afgezien van dat, kunt u ook andere stijlvolle tassen en portemonnees van het merk:

  • Hobo Tas
  • Doktertas
  • Crossbody tas
  • Rugzakken
  • Dead

Schoenen: bijzondere sneakers en laarzen van veganistisch leer

Van chic tot comfortabel tot edgy, wat voor soort schoen je ook zoekt, Stella McCartney heeft een brede selectie die aan bijna elke smaak voldoet. Natuurlijk, altijd in de mode en bij de tijd.

  • Falabella Schoenen
  • Zipit Schoenen
  • Enkellaarsjes met blokhak
  • Emilie Schoenen

Bril: coole zonnebril, geometrisch of cat-eye

Je outfit is perfect, je eyeliner on fleek, maar er is één probleem: de zon brandt in je ogen en je weet niet wat je moet doen. Je zou natuurlijk je zonnebril op kunnen zetten, maar dat zou een paar problemen geven: Je zou in je tas moeten zoeken naar de zonnebril die diep begraven ligt, niemand zou je goed opgemaakte oogmake-up kunnen zien en je oude zonnebril past niet echt bij je outfit.

Stella McCartney verhelpt de situatie met een modieuze zonnebril:

  • Monogram BCA Vierkante Zonnebril
  • Zwarte Aviator Zonnebril
  • Cate-Eye Zonnebril

Parfum: Engelse rozentuinen in de fles

Waar ruikt Londen naar, of de rozentuin van de koningin, of de eindeloze uitgestrektheid van het Engelse platteland? Er is waarschijnlijk geen 100% antwoord op deze vraag, maar de geuren van Stella McCartney zijn zeker tot nadenken stemmend. Dus als je ervoor kiest om het parfum te dragen, inspireer je anderen om te dromen. Van velden vol bloemen en grote dromen. De parfums brengen niet alleen vreugde, maar willen de drager ook zelfvertrouwen en kracht geven.

Dit alles met het idee van duurzaamheid in het achterhoofd. Dus waarom probeer je niet een van de geuren?

  • Stella
  • Stella Pioenroos
  • POP
  • POP Bluebell