Luxe

Als je het woord luxe hoort, denk je onmiddellijk aan bekende merken als Versace, Burberry en Coco Chanel. Luxe is als een manier van leven. Iemand die luxueus leeft, onderscheidt zich van de normale maatschappij door kenmerken zoals statussymbolen. Wij hebben de hipste statussymbolen voor u verzameld en u op de hoogte gebracht van de laatste trends.

Niets gevonden

Uw zoekopdracht leverde helaas geen artikelen op

Luxe Tijdschrift

Als je het woord luxe hoort, denk je onmiddellijk aan bekende merken als Versace, Burberry en Coco Chanel. Luxe is als een manier van leven. Iemand die luxueus leeft, onderscheidt zich van de normale maatschappij door kenmerken zoals statussymbolen. Wij hebben de hipste statussymbolen voor u verzameld en u op de hoogte gebracht van de laatste trends.

Wat maakt een merk tot een luxelabel?

Hoe werkt dat eigenlijk? Wat onderscheidt een merk als Burberry ervan dat het kleding, tassen en juwelen mag verkopen voor 10 keer zoveel als vergelijkbare kleding van Zara of H&M? Meestal gaat het om een bepaald kenmerkend patroon dat kenmerkend is voor een merk. In het geval van Burberry is het het ruitpatroon dat onmiddellijk laat zien dat de drager veel geld heeft uitgegeven aan zijn kledingstuk, tas of accessoire. Deze kennis is wat een statussymbool maakt. Maar dat niet alleen. Achter elk luxe label zit een bekende modeontwerper. Een passend voorbeeld is de ontwerpster Coco Chanel. Coco Chanel heeft de mode van haar eeuw sterk beïnvloed. Zij wilde uitdrukking geven aan de emancipatie van de vrouw en tot op de dag van vandaag sieren haar unieke ontwerpen de mode catwalks van de wereld.

De evolutie van luxemerken

Luxemerken blijven niet alleen evolueren, zij zetten meestal ook de nieuwste trends, die de modeketens dan volgen. Wanneer Gucci de nieuwste fanny packs lanceert, ontwikkelen modeketens zoals Zara ook fanny packs en heuptasjes voor “normale verdieners”. De trends van de grote merken zijn dus zeer bepalend voor de outfits van de mensen op straat.

Welke luxe merken zijn uit?

De allerrijksten willen alleen het beste van de luxe merken, zoals Chanel. Een luxemerk dat velen zich nu kunnen veroorloven en dat daarom niet meer zo zelden op straat te zien is, wordt langzamerhand minder interessant. Het is het wow-effect dat anders ontbreekt. Als je een luxe tas koopt, wil je dat de mensen denken: wow, hij of zij moet wel veel geld hebben om zich zo’n buitengewone, dure tas te kunnen veroorloven.

Givenchy: koninklijke parfums, stralende make-up & campagnes voor beroemdheden

Givenchy Beauty – Geboren als edelman, gestorven als koning. Hubert de Givenchy vestigde zich tijdens zijn leven als een haute couture & schoonheids meester. Hij veroverde de mode- en schoonheidswereld en creëerde een schoonheids- en couturelijn in één. Hoe Givenchy de sprong maakte naar mode & beauty hemel? Welke schoonheidsartikelen hebben iconische waarde? Wat is […]

Yves Saint Laurent: oosterse parfums, uniseks parfums & heldere lippenstiften

YSL Beauty – Naakt op de campagneposter van het eerste mannenparfum? Reclame voor parfum die door velen verkeerd kan worden opgevat als een poging om drugsmisbruik te legaliseren? Dat is het werk van Yves Saint Laurent. Een meester van design, parfums en – juist – van het schokmoment. YSL houdt ervan te verrassen en te […]

Hermès Beauty: Franse parfums, lippenstiften en make-up

Hermès – Het merk dat beroemd werd om zijn lederwaren, vooral de iconische tassen, kan ook eens iets anders doen. Hermès parfums in het bijzonder onderscheiden zich van de massa en laten je opvallen. De parfums en lippenstiften zijn geïnspireerd op de andere accessoires van het label en vormen niet alleen het schoonheidsassortiment van het […]

Lancôme: parfum, make-up en gezichtsverzorging

Lancome – De Franse dochteronderneming van L’Oreal, genoemd naar een kasteel ten zuiden van Parijs, loopt voorop als het gaat om hoogwaardige gezichtsverzorging, parfum en make-up. Sinds de oprichting van het bedrijf in 1935 heeft Lancome zich ontwikkeld tot een van de marktleiders, vooral op het gebied van luxe gezichtsverzorging. Wereldwijd vertrouwen mannen en vrouwen […]

Gucci Beauty: klassieke parfums, poeders en cosmetica

Gucci – Terwijl de kledingdivisie van het merk, momenteel onder de creatieve leiding van Alessandro Michele, grote populariteit geniet, heeft Gucci zich juist teruggetrokken uit de make-upmarkt. Toch heeft het label enkele niet te versmaden producten in de schoonheidssector. Bovendien zijn er echte klassiekers onder de parfums. “Wees moedig, wees helder, wees mooi” – Gucci […]

Dior Beauty: parfum, lippenstift & make-up van het luxelabel

Dior – Het label dat bekend staat om zijn extravagante haute couture voor vrouwen kan veel meer dan adembenemende japonnen op maat maken. Het label is sinds 1947 ook actief in de cosmeticasector. In die tijd creëerde Christian Dior het eerste parfum om zijn modecollecties te onderstrepen. De ontwerper was een echte parfumfan en richtte […]

Chanel Beauty: Parfum, Chanel No.5, Lipsticks & Oogschaduw

Chanel Beauty – Het modemerk Chanel heeft veel meer te bieden dan een klassiek high-end modemerk. Naast kleding, schoenen en tassen schittert het luxelabel met zijn beautylijn. Of het nu gaat om oogschaduw, poeder of mascara – Chanel biedt alles wat uw schoonheidshart begeert. En niet te vergeten de onmiskenbare parfums die inspireren door hun […]

Tom Ford Beauty: parfum en make-up van de ontwerper

Tom Ford – Hoewel hij kleding ontwierp voor merken als Gucci voordat hij zijn eigen label creëerde en dus bekend werd om de strakke sexiness van zijn kleding, begonnen de creaties onder zijn eigen naam vooral met schoonheidsproducten. Ondertussen is de schoonheidsdivisie van Tom Ford zo gegroeid dat het moeilijk is om het bij te […]