Gucci Beauty: klassieke parfums, poeders en cosmetica

Gucci – Terwijl de kledingdivisie van het merk, momenteel onder de creatieve leiding van Alessandro Michele, grote populariteit geniet, heeft Gucci zich juist teruggetrokken uit de make-upmarkt. Toch heeft het label enkele niet te versmaden producten in de schoonheidssector. Bovendien zijn er echte klassiekers onder de parfums.

“Wees moedig, wees helder, wees mooi” – Gucci Beauty

Dit is de slogan waarmee het merk reclame maakt voor zijn eigen schoonheidslijn. Gucci richt zich vooral op producten die de natuurlijke uitstraling en het individuele karakter onderstrepen.

Video #GucciBeautyNetwork: Perfect Imperfections

Gucci onderscheidt zich keer op keer van de massa. Dit is ook het geval met de commercial voor Gucci Beauty. Zoals gewoonlijk presenteren de unieke modellen zich voor de camera met een vintage touch, eigenzinnig en kleurrijk. Wat anderen een schoonheidsfoutje noemen, viert Gucci schaamteloos.

Make Up by Gucci: Poeder, Lippenstift, Glans en Meer

Je moet het Gucci nageven: Ze beknibbelen ook niet op het ontwerp van de verpakking als het om make-up gaat. De producten zijn verpakt in retro-stijl tubes en pannetjes en zien er geweldig uit! Maar de inhoud klopt ook, daarom presenteren wij hier de beste producten van Gucci Beauty.

Onder leiding van Alessandro Michele werd ook de beauty-afdeling onder handen genomen, met als doel de make-up producten aan te passen aan de retro-geïnspireerde stijl van het merk. Verschijningen in de sociale media volgen ook dit patroon.

Éclat De Beauté Effet Lumière Gezichtsglans: Het allround talent

Matte make-up heeft steeds minder plaats voor de dauwfrisse redactionele look. Gucci wil ook natuurlijke reflecties en een gezonde huid zien. Kleine oneffenheden zijn niet erg. Het gaat er tenslotte om dat je jezelf bent. Dit is ook het doel van de gezichtsglans.

Een transparante gel die zowel voor de lippen, de wangen als de ogen kan worden gebruikt om ze gemakkelijk te laten glanzen. De textuur is olievrij en geschikt voor alle huidtypes.

Gucci Poudré de Beauté

Gucci biedt zowel zachte matterende poeders in 6 tinten, als een verscheidenheid van bronzers die vergelijkbaar zijn in lichte textuur. De poeders en bronzers zitten in een gouden potje met een roze of blauw deksel. De verpakking ziet er bijzonder stijlvol uit en zorgt ervoor dat de kleine blikvangers bijzonder geschikt zijn als geschenk.

Hoewel het poeder een gladmakend effect heeft en een zijdezachte finish achterlaat, mag het de huid niet te veel uitdrogen. Goed nieuws voor mensen met een droge huid. Toch is het poeder geschikt voor alle huidtypes.

Het poeder is bijzonder geschikt om tussendoor bij te werken. Maar of u een poeder van deze prijsklasse in uw handtas wilt dragen en het risico wilt lopen het te breken, is iets waar u beter twee keer over nadenkt. De hoogwaardige verpakking biedt bescherming, maar het blijft een poeder.

Video Gucci Mascara en Wenkbrauwpotlood: Oogschaduw en Eyeliner ontbreken

Minimalisme lijkt de toon van het make-up gamma te zijn, want voor de perfecte oogmake-up kan je slechts twee producten van Gucci kopen. Deze richten zich vooral op de basis. Ze worden gepresenteerd in delicaat roze met gouden accenten:

  • L’obscur Mascara
  • Crayon Définicon Sourcils Wenkbrauwpotlood

Verder overtuigt Gucci met de aantrekkelijke verpakking en concentreert zich op de essentie. De boodschap is duidelijk: er is niet veel nodig om je natuurlijke schoonheid te benadrukken. Kleine gebreken zijn wat ons uniek maakt.

Natuurlijk is het oudere assortiment in sommige parfumerieën te vinden, maar deze producten maken geen deel meer uit van het huidige assortiment van het merk.

Video Lipsticks en Balsems van Gucci: kleur doet eindelijk zijn intrede

Nadat het assortiment was beperkt met kleuren op het gebied van blusher, oogschaduw en co., vindt u een grote keuze aan lipsticks. Het merk biedt in totaal 6 finishes, van discrete lippenbalsems tot feestelijk glinsterende lipsticks. Hier werd bijzondere aandacht besteed aan de verscheidenheid.

Dit komt vooral tot uiting in de nude lipsticks, die worden aangeboden in kleuren voor diepe tot zeer lichte huidtinten. Koele en warme tinten in rood, roze en nude. Er zitten ook een paar violette en oranje lipsticks bij. De nadruk ligt hier duidelijk op variëteit. Leeftijd doet er ook niet toe bij Gucci, zoals je kunt zien in de commercial voor de matte lipstick lijn.

Gucci Vernis à Ongles: Vintage geïnspireerde nagellakken

Gucci’s nagellakken zijn er in 5 kleuren. Zwart, naakt, groen, rood en een lichtblauwe. Opnieuw vind je het algemene vintage thema. Dus Gucci blijft trouw aan zijn stijl. De kleuren doen denken aan de binnenhuisarchitectuur van de jaren 70.

Met gebloemde foutons en fel beschilderde telefoons, broodroosters, koelkasten en wat dies meer zij vonden hun weg in de huizen. Helaas hebben ze niet de verscheidenheid aan kleuren die men bijvoorbeeld bij lippenstiften kan vinden, maar Gucci biedt in deze kleine selectie ongewone kleuren aan.

Gucci Parfum: Bloemengeuren voor Vrouwen & Mannen

Gucci is al lang een speler op de parfummarkt. Zij weten echter hoe zij zich in hun assortiment meer op kwaliteit en minder op kwantiteit moeten richten. Hieronder hebben we de populairste Gucci geuren voor mannen en vrouwen op een rijtje gezet om je keuze wat makkelijker te maken.

Gucci Guilty: Populaire mannen en vrouwen parfum

De parfums zitten in eenvoudige zwart-gouden flesjes. Maar de geuren hebben het allemaal. Niet voor niets zijn ze een van de beste verkopers. Vooral de damesgeur in gouden verpakking is zeer gewild.

De mannengeur zou in 2020 worden gereviseerd en gescoord met nieuwe geurnoten:

  • Hete chilipeper (pikant)
  • Oranjebloesem (zachte citrus)
  • Cederhout (harsachtig-houtig)

Dit is wat de geur zijn karakter geeft en in de neus combineert tot een uitstekend, kruidig-fris parfum dat, in de stijl van Gucci, je gedachten laat afdwalen naar de rocksterren van de jaren ’70. Jeans, T-shirt en gitaar, dat is alles wat je nodig hebt om deze geur te vergezellen. Flanel en leer passen ook goed bij de geur. De pittige chilipeper geeft het een scherpte die ook bij een pak zou passen, maar zeker een associatie met wat ruigere, ongetemde mannen mogelijk maakt.

Het is een heel ander verhaal met de vrouwelijke tegenhanger. (We hebben het hier niet over de nieuwe Gucci Guilty pour femme, maar de klassieke Gucci Guilty in de gouden fles) Deze is veel bloemiger:

  • Lila (bloemig)
  • Roze peper (pikant)
  • Amber (warm-houtig)

Geef de geur zijn karakter. Vooral sering is van begin tot eind onmiskenbaar aanwezig. Een beetje pit wordt toegevoegd door roze peper en een beetje warmte wordt ingebracht door amber. Al met al is Gucci Guilty echter een vrij ingetogen bloemengeur die in veel alledaagse situaties past en dus een prima metgezel is voor het dagelijks leven, of het nu op kantoor is of koffie drinken met vriendinnen: Gucci Guilty past in het plaatje.

De top 3 vrouwengeuren van Gucci

Om het kiezen van een nieuwe geur makkelijker te maken, willen we je voorstellen aan de 3 meest populaire parfums van Gucci. Vooral als het gaat om het kiezen van een parfum om weg te geven, kan het soms moeilijk zijn om de juiste keuze te maken. Daarom hebben we een lijst samengesteld die een overzicht geeft van de populairste geuren van het label en de belangrijkste kenmerken van de geuren voor je op een rijtje zet:

  • Gucci Bloom
  • Gucci Flora
  • Gucci Bamboe

Natuurlijk, Gucci Guilty is ook daarboven. Maar deze vrouwengeuren zijn bijzonder populair.

Gucci Bloom – Jasmijn, tuberoos en iris sieren dit bloemen boeket. Dit parfum heeft een poederachtige, speelse geur. Als je het zou moeten vergelijken met een kledingstuk, zou het waarschijnlijk een kort, roze tule jurkje zijn. Met gepofte mouwen, maar zonder strikjes, want Bloom is niet te zoet. Gewoon zacht, vrouwelijk en bloemig.

Gucci Flora of Flora by Gucci – Rozen en sandelhout vormen het hart van dit zoet-bloemige parfum. De geur is als wandelen op het strand bij zonsondergang. Warm, goud en een vleugje frisheid kenmerken Flora.

Gucci Bamboo – De frisse bloemengeur wordt gecreëerd door bergamot, lelies en een hint van sandelhout en vanille. De geur is aangenaam fris en niet te overheersend. Een alledaagse geur die ook geschikt is voor op kantoor.

Gucci by Gucci Pour Homme: moderne mannengeur

In klassieke Gucci stijl, wordt deze aangenaam houtachtige geur gekenmerkt door bloemige noten die slim worden geïntensiveerd aan de ene kant en opgewarmd aan de andere kant. De kern hier is:

  • Violet (bloemig-zoet)
  • Bergamot (wrange citrusvrucht)
  • Tabak (warm-houtig)
  • Zwarte peper (pikant)

Het resultaat is een parfum dat bijzonder geschikt is voor het dagelijkse leven en het kantoor, omdat het een ingetogen frisheid en kruidigheid biedt.

Video Memoire d’un Odeur: Unisex-parfum met Harry Styles

Dat Harry Styles geen vriend is van gendernormen laat hij keer op keer zien in zijn muziek, zijn rode loperoptredens en fotoshoots zoals die met US Vogue als eerste mannelijke covermodel van het blad.

Dit maakt hem, natuurlijk, het perfecte promotie gezicht voor Gucci’s eerste unisex parfum. Harry Styles en Gucci hebben al lange tijd een hechte relatie, en in 2019 werd Styles door Gucci gekleed voor het MET Gala. De rocklegende-esthetiek van het label past uitstekend bij het imago van de Britse muzikant.

Het is dus niet meer dan logisch dat hij ook de reclamecampagne van de minerale geur siert. De universele geurformule wordt gekenmerkt door:

  • Kamille (schoon-bloemig)
  • Muskus (mineraal-scherp)
  • Bossen (warm)

Kamille, kamille en nog eens kamille is het eerste wat je ruikt, daarna wordt het langzaam opgewarmd door hout. Omdat de geur noch bijzonder zoet noch bijzonder wrang is, maar fris, mineraal en schoon, kunnen zowel mannen als vrouwen hem dragen. Een bijzonder hoogtepunt is de flacon, die werd gemodelleerd naar de flacon van de Eau de Gucci uit 1993 en die nu, met enkele wijzigingen, weer op de plank staat met een nieuwe inhoud.

Throwback: Gucci in de wilde jaren 70 en 80

Gucci streeft naar de jaren ’80 vibe. En terecht, want het merk viert het ene succes na het andere. Wat is er dan toepasselijker dan een blik in het verleden te werpen om Gucci als merk en de make-up looks en beauty routines van de jaren tachtig wat beter te leren kennen.

Video Fashion Show: Gucci Prêt-à-Porter SS 1986

Lange, gelaagde halskettingen, gestructureerde blazers met getrapte randen, ruiten en het ongelooflijk populaire, getailleerde silhouet dat werd gecreëerd door de uiterst moderne blouse-rokcombinatie van die tijd. Dit was Gucci in de jaren tachtig. In die tijd was het label een essentieel onderdeel van het Italiaanse dolce vita. Gucci stond voor de exclusieve levensstijl die in de jaren zestig en zeventig werd gevestigd.

Het was pas in het begin van de jaren negentig, met Tom Ford en Dawn Mello, dat Gucci vestigde wat nu algemeen bekend staat als porno chic. Schandaliger dan men in die tijd zou denken, begonnen zij korte jurkjes te ontwerpen die men bijvoorbeeld ook bij ontwerpers als Calvin Klein kon vinden en die deden denken aan de jurkjes die men vroeger alleen onder zijn kleren droeg. Schandalig, maar ook succesvol.

Tegenwoordig maakt Gucci kleding die onder andere post-gender chic wordt genoemd, en die moet doen denken aan de rocksterren uit de jaren 70 en 80. Zoals u ziet, is deze stijl echter niet noodzakelijk gebaseerd op de Gucci collecties uit het verleden, maar vertegenwoordigt hij veeleer een eigen tijdperk van het huis Gucci.

Video: Authentieke jaren ’70 make-up tutorial

Nu we het merk in de jaren zeventig en tachtig nog eens hebben bekeken, laten we het eens hebben over make-up uit die tijd, zodat je een idee krijgt van waar de schoonheidsproducten van Gucci en hun marketing op geïnspireerd zijn. Misschien vindt u de producten achteraf nog fascinerender, want u vindt er beslist de geest van de jaren zeventig in terug.