Pamela Reif x NA-KD Reborn – Duurzaam Trendy
Pamela Reif is waarschijnlijk een van de meest succesvolle fitness influencers die er is. Niet alleen in Duitsland, maar ook in de rest van de wereld volgen miljoenen fans hoe Pamela zich kleedt, wat zij eet en hoe zij haar omgeving vertegenwoordigt. Het is daarom des te beter om te zien dat Pamela haar bereik gebruikt voor een goed doel. In het najaar van 2019 lanceert Pamela haar tweede collectie met NA-KD, en dit keer staat deze strikt in het teken van zo duurzaam mogelijk zijn!
NA-KD Reborn – de wedergeboorte van oude grondstoffen
Op het eerste gezicht lijkt het misschien niet veel werk, zo’n collectie met een modemerk. Maar Pamela en haar team steken veel werk in elk kledingstuk. Van de keuze van de materialen tot de uiteindelijke collectie, achter elke stap zit een duurzame gedachte met veel impact.
- De collectie in de winkel: Pamela x NA-KD
Interview – Live van de lancering van de collectie
NA-KD – sinds 2016 werkt het bedrijf samen met de belangrijkste influencers in Europa. Met inmiddels meer dan 8 miljoen maandelijkse bezoekers op hun website en enkele miljoenen volgers op social media, veroveren zij de nieuwe trends in de mode-industrie. NA-KD is echt wereldwijd, levert elke maand de nieuwste trends in meer dan 100 landen en wordt vertegenwoordigd door meer dan 600 retailers wereldwijd. Een van de meest gehypete online winkels in Europa, een platform dat werkt met merken van A tot Z. Beginnend met Levi’s, Calvin Klein of Mango, er komt geen eind aan de merken en samenwerkingen.
Pamela Reif – 4 collecties met NA-KD
Voor iedereen die haar nog niet kent: Pamela Reif is een Duitse zakenvrouw, schrijfster, model en ontwerpster. Ze komt uit Karlsruhe en geeft sinds 2015 vorm aan de Duitse modescene. Pamela heeft meer dan 4 miljoen volgers op Instagram en meer dan 1,4 miljoen abonnees op YouTube. Ze heeft ook een fitnesskanaal dat zich richt op gezondheid en voeding. Pamela Reif x NA-KD Reborn is haar vierde samenwerking met NA-KD en haar eerste duurzame collectie.
NA-KD: Initiatief voor duurzaamheid met Pamela Reif
Pamela Reif heeft al 3 collecties ontworpen met het Zweedse modemerk. Nu is er een nieuw project – vanaf 10 november kun je de NA-KD Reborn x Pamela Reif online en in geselecteerde winkels shoppen.
“We zijn erg blij dat we weer met Pamela Reif samenwerken, dit keer aan een duurzame collectie. NA-KD Reborn is een zeer belangrijke stap in onze reis om echt duurzaam te worden. “zegt Natasha Billing, Brand Director bij NA-KD.
Pamela Reif collectie met NA-KD
Assortiment basics met biologische en gerecyclede materialen, waaronder gebreide kleding, tops en t-shirts met verschillende snit. Pamela wil in haar nieuwe collectie de nadruk leggen op duurzaamheid:
“Voor mij betekent duurzaam zijn dat ik geen kleding verspil door het maar één keer te dragen en dan weg te gooien, dus heb ik een zeer tijdloze collectie ontworpen die zich richt op basics. Mijn doel was om kleding te maken die mensen graag voor lange tijd in hun garderobe hebben. Toen NA-KD mij precies hetzelfde concept voorstelde, was ik erg enthousiast over de mogelijkheid om een verschil te maken.
Tijdloze kleding = duurzaam!
Met verschillende textielen en stoffen is elk stuk van de collectie uniek en verdient het hoge kwaliteit. De verschillende texturen en kleuren maken elk stuk speciaal en uniek. Alle stukken kunnen met elkaar worden gemengd en mooie, coole of eenvoudige looks creëren. De outfits kunnen elke dag of bij speciale gelegenheden worden gedragen. Duurzaamheid kan op veel verschillende manieren worden gepromoot en dat is precies waarom Pamela er een punt van maakt om basics te maken met leuke ontwerpen. Of het materiaal nu gerecycleerd is of niet, maakt uiteindelijk geen verschil als de kleren elk jaar worden weggegooid omdat ze niet meer trendy zijn. Met deze houding overtuigt Pamela waarschijnlijk de meeste van haar fans en bewonderaars en is zij een goed rolmodel voor haar kijkers.
Van jurk tot jeans – de stukken van de collectie
Of het nu broeken, tops of truien zijn, het ontbreekt de collectie niet aan stukken. Alle stukken zijn zeer tijdloos en eerder basic. Mooie longsleeves in verschillende kleuren, off-the-shoulder blouses met lieve details en Pamela’s favoriet: een eenvoudige zwarte skater rok. De zwarte rok, die al in haar eerste collectie met NA-KD zat, werd meteen door haar fans gekocht. Deze keer heeft Pam het weer in haar collectie opgenomen om aan de vraag van haar fans te voldoen. De meeste stukken zijn lange tops of broeken die in de winter kunnen worden gedragen, perfect voor de lancering van de collectie in november. De prijzen van de stukken variëren tussen 22,95€ en 55,95€.
100% milieuvriendelijk – de waarde van gerecycleerde grondstoffen
Zoals de naam van de collectie al doet vermoeden, gaat de NA-KD Reborn collectie over wedergeboorte. Een wedergeboorte van oude grondstoffen die anders bij het afval of zelfs in de natuur zouden zijn terechtgekomen. Tot in het kleinste detail, zoals het etiket, is zorgvuldig aandacht besteed aan duurzaamheid. De stukken in de collectie zijn gemaakt van 100% gerecycleerd polyester, gerecycleerd katoen, organisch katoen en lyocell. Het label is gemaakt van FSC-gecertificeerd gerecycled polyester, gerecycled papier en verzorgingspapier.
Duurzaamheid in Pamela’s privéleven
Niet alleen in haar collectie hecht het fitnessmodel belang aan duurzaamheid, maar ook in haar privéleven besteedt Pamela aandacht aan haar ecologische voetafdruk. In Duitsland vermijdt Pamela het vliegtuig. Ze neemt gewoon de trein. Plastic flessen maken ook geen deel meer uit van Pamela’s leven, ze geeft er de voorkeur aan altijd een fles bij zich te hebben om bij te vullen en ze probeert het ook grotendeels zonder plastic te doen.
Lancering collectie – Meet & Greet & Fans op de eerste plaats
Op 10.11, tegelijk met de lancering van haar collectie online, verlootte Pamela een meet & greet met een presentatie van de collectie en samen koken onder 15 van haar trouwste fans op Instagram. Voor het evenement werd een penthouse met een prachtig uitzicht gehuurd in Düsseldorf. Het was belangrijk voor Pamela om haar trouwe fans de kans te geven de nieuwe kleding te passen en te voelen. Na afloop was er een lunch en een les om acaibowls te maken uit haar eigen kookboek. Met een selectie van kleine gadgets zoals metalen flessen om plastic flessen te vervangen. Er was veel fruit en smoothies om van te snoepen.