Jeans merken & trends: Levi’s, Pepe, G-Star & Co.

Het vinden van de juiste spijkerbroek is tegenwoordig niet gemakkelijk. Naast verschillende maten zijn er ook nieuwe snitten voor mannen en vrouwen. Elke modezaak, online winkel en merk verkoopt nu jeans.

Jeans: Bootcut, Straight, (super) Slim Fit Jeans

Bootcut Jeans #1

De klassieke jeans. Smal gesneden bij de dij en licht uitlopend naar de zoom. Deze jeans kan door bijna elk figuurtype worden gedragen, alleen mensen met brede heupen moeten de snit eerst uitproberen.

Rechte Jeans #2

Ook wel regular fit genoemd, zijn ze nauwsluitend maar eerder recht van snit. Perfect voor een klassieke casual look!

Slim Fit Jeans #3

Deze jeans is strak gesneden over de hele lengte van het been. Dus meisjes – als je body-hugging en slanke silhouetten, ze zijn zeer comfortabel.

Super Slim Fit Jeans #4

Deze jeans, ook bekend als skinny fit, wordt gekenmerkt door zijn bijzonder slanke pasvorm.

Styling tips voor vrouwen

Zelfs een gewone spijkerbroek kan mooier worden gemaakt, vooral bij vrouwen.

  • Hoge hakken maken de benen langer en strekken ze optisch uit.
  • Jeans moeten iets te lang zijn in plaats van te kort
  • Opgezette zakken maken je billen ronder en voller
  • Ik geef de voorkeur aan donkere jeans, lichtere jeans puilen vaak uit.

Zodra je gaat winkelen, ga je allerlei broeken passen. Meestal probeer je elk merk en ben je vaak wanhopig omdat geen enkele jeans goed past. Hoe zou de perfecte spijkerbroek eruit moeten zien? Taff heeft de 3 nieuwste jeansmodellen voor u getest en laat u zien waar u op moet letten!

Jeans voor mannen: jeans met losse, slanke, normale en korte broek

Loose Fit Jeans #1

Deze jeans voor heren wordt gekenmerkt door zijn casual pasvorm. Zij zijn ook meestal zeer los in de tailleband en behoren tot de meest comfortabele modellen. Jeans met een heel rechte pijp worden baggy jeans genoemd – een echte allrounder!

Slim Fit Jeans #2

Ook bekend als skinny jeans, is het een nieuwere versie van de herenbroek. Deze zeer slanke en nauwsluitende modellen worden meestal gedragen door jongere mensen.

Regular Fit Jeans #3

Recht maar nauwsluitend model. Deze jeans heeft de meest klassieke pasvorm en is ook te vinden onder de naam Straight Leg.

Korte broek #4

Een allrounder in de zomer. Losjes en casual gesneden cargo of skater pasvormen.

Styling tips voor de man

Niet alleen de vrouw, ook de man kan goed verhullen bij het kopen van een spijkerbroek!

  • Past de broek perfect als je hem past? – Koop ze een maat kleiner, want de broek zal na enkele keren dragen wijder worden.
  • Onbeslist? Minder is meer, een klassiek model past altijd
  • Regel: Hoe wijder de jeans, hoe meer hij kan worden opgerold.
  • Riem: om een spijkerbroek een beetje te versieren, kan een man er heel goed een gesp omheen knopen
  • Tegenwoordig is de trend – jeans to jeans – je kunt een jeansbroek ook combineren met een denim overhemd of jasje

Als het op winkelen aankomt, hebben mannen het het moeilijkst. Vaak hebben we allemaal goede raad nodig. Deze video legt in minder dan 6 minuten, exclusief voor mannen, uit welke jeans hot zijn voor de herfst!

De jeans: populairste jeansmerken ter wereld

Naast modeketens die hun eigen broeken produceren en uitstallen, zijn er labels die al vele jaren bekend staan om hun jeans. Niet alleen door hun kwaliteit, maar ook door naamsbekendheid of een bepaalde broeksnit worden de jeans uniek.

Levi’s #1

Een merk dat al meer dan 150 jaar bestaat en een bewogen geschiedenis met zich meedraagt. Levis Strauss, een Duitse jood die in het midden van de 19e eeuw naar Amerika emigreert en de spijkerbroek uitvindt.

  • 1600 Eerste productie van denim in Frankrijk
  • 1853 eerste productie van katoenen broeken gemaakt van bruine canvas stof
  • 1882 eerste productie geverfd met indigo
  • 1926 eerste spijkerbroek met rits
  • 1949 Eerste Duitse spijkerbroeken worden geproduceerd in een kledingfabriek in Künzelau
  • 1990 nieuwe jeansvormen en pasvormen zoals baggy broeken – start-ups van vele jeanslabels

Diesel #2

Het Italiaanse modemerk werd in 1978 opgericht en wist met de verkoop van jeans uit te groeien tot een wereldspeler met een omzet in de miljarden. Het assortiment van de Italianen wordt altijd uitgebreid met schoenen, horloges, brillen, parfums en ondergoed. De filosofie van ontwerper Renzo Rosso was, zoals diesel een alternatief was voor benzine in de oliecrisis van de jaren zeventig, om de mode niet gelijk te stellen aan de huidige trends, maar om een eigen stijl te ontwikkelen. Dus begon hij in 1985 de nieuwe jeans te bewerken met schuurpapier en stenen alsof ze al jaren gedragen waren. In die tijd werd de jeans stijl “zadel” genoemd. Het jeansjasje van Diesel heeft ook een cultstatus bereikt. In 2008 presenteerde het merk voor het eerst een luxueuze collectie onder de naam “Black Gold”. Duurder dan de vorige producten, maar gedragen door vele beroemdheden.

Rosso’s concept voor succes: “wees dom”

G-Star #3

Naast de kwaliteit en innovatieve materialen had G-Star een revolutionair succes met de G Star Elwood 1996. Pierre Morisset ontwierp de eerste 3D-jeans. Met meer dan 10 miljoen verkochte exemplaren behoort deze jeans internationaal tot de best verkopende ter wereld. G-Star heeft altijd gestaan voor een verjongd en harmonieus imago. Terwijl trends, stijlen en modetijdperken veranderden, bleef G-Star altijd aantrekkelijk en authentiek.

G-Star kenmerkt zich door “origineel en authentiek, stijlvol, modieus en functioneel”.

Pepe Jeans #4

Een verhaal recht uit het boek. Drie broers – Nitin , Arun, Milan hadden een kleine marktkraam in het midden van Londen in 1973. Van een saaie, anonieme broek lieten de jongens hun creativiteit de vrije loop en maakten ze gedetailleerde creaties die door jongeren in Notting Hill werden gekocht. Het modelabel werd geboren in de straten van Londen. Vandaag de dag staat Pepe Jeans bekend om zijn perfecte pasvorm en urban look.