Chanel Beauty: Parfum, Chanel No.5, Lipsticks & Oogschaduw

Chanel Beauty – Het modemerk Chanel heeft veel meer te bieden dan een klassiek high-end modemerk. Naast kleding, schoenen en tassen schittert het luxelabel met zijn beautylijn. Of het nu gaat om oogschaduw, poeder of mascara – Chanel biedt alles wat uw schoonheidshart begeert. En niet te vergeten de onmiskenbare parfums die inspireren door hun tijdloosheid. Wilt u meer weten over de geschiedenis van Chanel, de verschillende producten en de prijsklasse? Duik in de schoonheidswereld van Chanel!

Mademoiselle Chanel: Het begin van een schoonheidsimperium

“Als je verdrietig bent, als je teleurgesteld bent in de liefde, doe dan je make-up op, geef jezelf wat schoonheidsverzorging, doe lippenstift op, en val aan!”

Dit was waarschijnlijk een van de redenen waarom Gabrielle “Coco” Chanel besloot een cosmeticalijn te lanceren. Daarmee heeft ze niet alleen het merk Chanel, maar de hele modewereld op z’n kop gezet. Haar reis in de schoonheidswereld begon met een parfum. De wereldberoemde geur No.5 was het begin van een reis van succes die tot op de dag van vandaag voortduurt. Geen einde in zicht! Kijk zelf maar!

Mademoiselle Chanel: Perfume & Co.

Gabrielle “Coco” Chanel wordt beschouwd als de buitengewone, opmerkelijke vrouw die een revolutie in de modewereld teweegbracht. Zij was de eerste die zich richtte op comfort en functionaliteit. De onafhankelijkheid die haar kleding uitstraalde, maakte het luxelabel van meet af aan onweerstaanbaar. Mademoiselle Chanel werd in 1883 geboren in een kleine Franse handelsstad. Zij bracht haar tienerjaren door in een nonnenweeshuis, waar zij ook het vak van naaister leerde.

Na een baan als verkoopster, drijven nieuwsgierigheid en levenslust haar naar de stad. De mode-metropool Parijs wordt de geboorteplaats van Chanel. In 1919 kan ze met de hulp van haar partner Arthur “Boy” Capel haar eerste boetiek openen. Wat begon als een hoedenwinkel in de Rue Cambon zou uitgroeien tot een van de meest iconische en succesvolle modehuizen in de modegeschiedenis. Een luxelabel dat, naast zijn prachtige collecties, ook schittert met zijn make-up, cosmetica & parfumlijnen. Kijk zelf maar!

Coco Chanel verovert de wereld met Parfum No.5

1921 – Een jaar dat de parfumwereld op z’n kop zette. Het parfum No.5 van Coco Chanel is geboren. Een tijdloze klassieker die symbool staat voor vrouwelijkheid en elegantie. Het parfum werpt zich al snel op als het parfum waarvoor klanten uren in de rij staan. Parfumeur Ernest Beaux is het brein achter deze prachtige geur. Coco Chanel’s bedoeling was het volgende:

“De vrouw moet ruiken als een vrouw, en niet als een roos!”

Om een stap dichter bij haar doel te komen, besluit zij een mengsel van 80 verschillende natuurlijke en synthetische ingrediënten te gebruiken. Ernest Beaux stelt haar een hele reeks geurcombinaties voor, en zij kiest nummer 5. En de naam van het iconische parfum is geboren!

“Ik toon mijn collecties op de vijfde mei, de vijfde maand van het jaar, dus laten we het nummer dat het draagt, en dit nummer zal het veel geluk brengen!”

Coco Chanels geluksgetal maakte zijn reputatie meer dan waar. Het geurboeket betovert met een mix van jasmijn, ylang-ylang, meiroos & sandelhoutnoten en een flinke dosis aldehyden. De onmiskenbare “schone” geur, die doet denken aan fris wasgoed, blijft de hele modewereld bekoren.

Chanel cosmetica lijn: lippenstift, oogschaduw en co.

1924 – Mademoiselle Chanel gaat verder en verder in de schoonheidswereld. In 1924 lanceerde zij de eerste make-upcollectie, die bestond uit lipsticks en gezichtspoeders. In datzelfde jaar werd de “Société des parfums Chanel” opgericht. Een bedrijf dat zich toelegt op de creatie van unieke parfums en schoonheidsproducten.

Video: Het ontstaan van Chanel Beauty in sneltreinvaart

Deze video vat de geschiedenis van dit iconische luxelabel perfect samen in slechts enkele minuten! Kijk zelf maar!

Video: Chanel Parfums en de Fransman Olivier Polge samen in de 21e eeuw

“Geuren zijn iets ongrijpbaars en toch hebben ze veel met ambacht te maken!”

De Fransman is letterlijk geboren met één voet al in de parfumwereld. Voordat hij in 2015 het roer overnam als huisparfumeur van Chanel, had zijn vader Jacques Polge het werk 37 jaar lang gedaan. Onder Olivier Polge’s leiding, gaat het concept van Chanel parfums verder. Chanel geuren belichamen nooit één bloem, maar altijd een boeket. Witte bloesems staan hier op de voorgrond. Hieronder legt Olivier Polge uit waarom zijn hart klopt voor parfums en wat er achter het fenomeen No.5 zit!

Iconische Chanel parfums voor vrouwen in een tijdloze flacon

“Een vrouw die geen parfum draagt heeft geen toekomst!”

Een onmiskenbaar statement van de kant van Gabrielle “Coco” Chanel. Daarom wijdde zij zich aan de missie om een adembenemend parfum voor vrouwen en later voor mannen te creëren. Haar geluksgetal “5” speelt hier een niet onbelangrijke rol, zoals eerder uitgelegd. Maar het is niet alleen de iconische fles met het cijfer 5 die enthousiasme opwekt in de modewereld. Alle creaties onder de naam “Chanel” hebben wereldwijd succes geboekt. Overtuig uzelf van de selectie parfums die nooit hun iconische geuren of hun kwaliteit hebben verloren!

Nr.5: de essentie van vrouwelijkheid

Met de hand gesloten in minimalistische lijnen, is de fles gevuld met een iconische geur. Het is een legendarisch, tijdloos bloemenboeket met aldehydennoten, en de kwaliteit van de edele grondstoffen is bijzonder inspirerend. De melange van meiroos en jasmijn uit Grasse in combinatie met de lichte en luchtige frisheid van de aldehyden creëert deze iconische geur:

  • Parfumflesje (vanaf 120 €)
  • Eau de Parfum verstuiver (vanaf €68)
  • Geparfumeerde spray voor het haar (€52)
  • Deodorant Spray (€46)
  • N°5 Lichaamscrème (€80)

Video: Het parfum dat Marilyn Monroe draagt in bed

Het iconische moment dat de toekomst van Chanel No.5 bezegelde, was de volgende uitspraak van Marilyn Monroe, die te zien is in de volgende video:

“Als ik naar bed ga, draag ik niets – alleen vijf druppels van Chanel No.5!”

Video: Lily Rose Depp in No.5 L’Eau

No.5 L’Eau – ook wel “No.5 van nu” of de “moderne No.5” genoemd, is in 2016 gelanceerd. De marketingcampagne wordt gesierd door niemand minder dan de 17-jarige Lily-Rose Depp, die als geen ander het “verfrissende, moderne” imago van het merk vertegenwoordigt.

“moderne, frisse en levendige belichaming van de geur van nu en voor altijd!”

Nr.19: een eerbetoon aan Coco Chanel

Parfum No.19 bekoort door zijn gedurfdheid en uitgesproken karakter. Het is een bloemig-houtig-groen parfum dat speelt met contrasten. Deze geur is ook de laatste waar Gabrielle Chanel zelf aan werkte en die ze droeg. Het getal 19 is hier ook niet onbelangrijk. Coco Chanel werd geboren op 19 augustus 1883. Dit iconische parfum fungeert dan ook als eerbetoon aan haar geboorte. Hieronder vindt u een lijst van producten die met dit parfum zijn gemaakt!

  • Parfumflesje (198 €)
  • Eau de Parfum verstuiver (vanaf 94€)
  • Deoidorant Spray (€42)
  • Eau de Toilette verstuiver (€ 112)

Coco: de paradox “Coco” Chanel in een fles

Dit parfum draagt Gabrielle Chanels koosnaam – Coco. Het is een weerspiegeling van de intensiteit van haar karakter. Het toont haar liefde voor de barok. Het parfum schittert door zijn oriëntaalse geur met bloemige en kruidige noten. Haar liefde voor puristisch design enerzijds en haar toewijding aan de barok anderzijds komen samen in deze oriëntaalse, oogverblindende geur.

  • Parfumflesje (198 €)
  • Eau de Toilette verstuiver (vanaf €79)
  • Crème voor het lichaam (€74)
  • Douche & Bad Gel (€46)
  • Vochtinbrengende Body Lotion (€52)

Allure: Een geur voor hoofd, lichaam en ziel

Coco Chanels doel was een parfum te creëren dat de individualiteit van de vrouw zou benadrukken. Zij bracht dit voornemen in de praktijk met één woord: “Allure”. Het is een ondefinieerbaar en volkomen onweerstaanbaar parfum voor vrouwen. De vrouw is van nature elegant en betovert met haar authentieke uitstraling. De samenstelling van onder andere mandarijn, roos, vanille en mairoos creëert een bloemig-fris oriëntaals parfum vol elegantie en raffinement:

  • Parfumflesje (vanaf 120 €)
  • Eau de Toilette verstuiver (vanaf €79)
  • Eau de Parfum verstuiver (vanaf €69)
  • Emulsie voor het lichaam (€ 52)
  • Douche & Bad Gel (€46)

Chanel parfums in de mannenwereld

De vrouwenwereld was in de wolken, gehuld in de geuren van Chanel. Nu was het tijd voor de mannenwereld om het voorbeeld te volgen. Hieronder vindt u een lijst van de meest iconische geuren voor mannen!

Chanel Pour Monsieur: de herinterpretatie van het 1e parfum voor mannen

Dit parfum is een herinterpretatie van het eerste parfum voor mannen dat in 1955 door Coco Chanel werd gepresenteerd. De elegante, charismatische man met frisse esprit is degene die dit parfum tot leven kan brengen. De houtachtige chypregeur overtuigt door zijn spel tussen discreet en tegelijkertijd verrassend voorkomen. Eenvoudig, intens, verfijnd en toch tijdloos – kijk zelf maar!

  • Eau de Parfum verstuiver (€87)
  • Deodorant Spray (€35)
  • Eau de Toilette verstuiver (€ 95)

Égoiste: Een parfum voor de zelfverzekerde man

Onafhankelijk, ongrijpbaar, onweerstaanbaar en zelfverzekerd. Dit zijn de karaktertrekken van de man voor wie dit parfum is gemaakt. Deze kenmerken komen tot uiting in de samenstelling van het parfum. Een uniek en zelfverzekerd, houtachtig-kruidig-amberachtig samenspel van geurnoten. De frisheid van mandarijnsinaasappelen, de kruidigheid van koriander en de warme noten van Turkse rozen versmelten tot een onweerstaanbaar parfum:

  • Eau de Toilette verstuiver (€ 95)
  • After Shave Lotion (€61)
  • Deodorant Stick (€35)

Bleu de Chanel: Vrijheid voor de man in de fles

Een vrijgevochten, onafhankelijke, vastberaden man die zijn eigen weg gaat. Deze geur is ontworpen voor precies die mannelijke persoon. Het is een eerbetoon aan de vrijheid, die tot uiting komt in een aromatisch-houtige, fascinerende geur. In overeenstemming met de naam “Bleu de Chanel” wordt dit gevoel van vrijheid gepresenteerd in een tijdloze, diepblauwe flacon:

  • Parfum verstuiver (94 €)
  • Scheerschuim (€52)
  • Aftershave Balsem (€52)

Video: Bleu de Chanel met Gaspard Ulliel

Deze video laat zien hoe briljant Chanel in staat is om hun parfums te promoten. Het bewijst dat een parfum meer is dan een parfum alleen. Een parfum creëert een levensstijl. Kijk zelf maar!

Huidverzorging

Chanel cosmetica staan bekend om hun hoge kwaliteit en innovatieve creaties. Hun schoonheidslijn staat voor extravagantie, plezier, natuurlijkheid en tijdloosheid. Dit alles wordt gecombineerd in lipsticks, poeders en meer. Kijk zelf maar!

Chanel Beauty: Lippenstift, Lipgloss of Lipverzorging

Lippen om verliefd op te worden – iconische Chanel lippenstiften passen zich aan de tijdgeest aan. Het resultaat is de ontwikkeling van een nieuwe, sensuele formule met een intens hydraterend effect. Een spektakel op de lippen dat de hele dag blijft zitten. Het geheim van hun iconische favoriete producten is het samenspel van plantaardige was, siliconenwas en een nieuw ontwikkelde polymeerfilm. Kijk zelf maar bij uw volgende winkelbezoek:

  • Camélias d’eau” lipstickpalet in intense rood-roze tinten (€ 58)
  • Lippenstift contourpotlood “Le crayon à lèvres” (€26)
  • “Gloss lumière miroir d’eau” glanzende topcoat voor de lippen (€33)

Stralende ogen dankzij mascara, oogschaduw en co. van Chanel

“Ogen zeggen meer dan duizend woorden” – Chanel Beauty laat je ogen stralen. Of het nu mascara of oogschaduw is, het resultaat is altijd hetzelfde: een onweerstaanbare look. Vooral bij mascara ligt de nadruk op het creëren van volume. Een borsteltje dat exclusief voor Chanel werd ontwikkeld met als doel het volume te optimaliseren en de wimpers perfect te scheiden. Alle producten zijn getest onder oftalmologisch toezicht en zijn geschikt voor contactlensdragers. Dus niets staat je volgende ooglook in de weg:

  • “Le volume de Chanel” mascara voor een volumineus resultaat (€35)
  • “Éclat énigmatique” Oogschaduwkwartet in Aardetinten (€54)
  • “Ombre première laque” vloeibare oogschaduw in glinsterend goud (€33)

Teint: glinsterende bronzers, gezonde gloed make-up en co.

Met haar huidproducten creëert Chanel de basis voor een glanzende, stralende, egale teint. Of het nu gaat om HighLights op de jukbeenderen, concealer onder de ogen of make-up als basis – het concept van de producten getuigt van de hoogste kwaliteit en belooft een uniek eindresultaat.

  • “Le Blanc de Chanel” universele make-up foundation met lichteffect (€46)
  • “Les Beiges eau de teint” make-up met frisheidseffect en microcapsulepigmenten (60 €)
  • “Les Tissages de Chanel” poeder blush duo met tweed look (€46)

Manicure: nagellak voor de perfecte schoonheidservaring

Een handtas is voor een outfit wat een manicure is voor een schoonheidslook: de perfecte finishing touch voor elke look. Warme herfsttinten, stralende kleurspatten in de zomer of glinsterende highlights voor de feestdagen – Chanel biedt het hele spectrum. Kijk zelf maar!

Chanel manicure past bij elke look

Chanel nagellakken onderscheiden zich door hun hoge kwaliteit. Een nieuwe, ultra-resistente manicure ontworpen voor elke vrouw. De gekozen kleur verfraait en beschermt de nagel in één. De perfecte combinatie voor dagelijks gebruik. De langhoudende tinten perfectioneren de stijl tot in de vingertoppen.

  • 08 Le Vernis – Pirate (kersenrood / €26)
  • 755 Le Vernis – Harmony (petrol groen / €26)
  • 735 Le Vernis- Daydream (rosé / €26)
  • 759 Le Vernis – Energie (roze / €26)
  • 590 Le Vernis – Verde Pastello (pistache groen / €26)

Collecties die beautyliefhebbers meenemen in de wereld van Chanel

Naast de iconische Every-Day producten, lanceert Chanel Beauty regelmatig seizoensgebonden, exclusieve collecties. Van glamoureuze, glinsterende collecties voor de feestdagen, tot tijdloze mannencollecties en unieke beautyervaringen, het is er allemaal:

Collectie Feestdagen 2020: Les chaines d’or de chanel

Een make-up lijn gecreëerd voor de feestdagen. Rijke tinten, rozige en koperkleurige accenten en gouden tinten versmelten tot een expressieve make-up met herkenningsfactor. Chanel’s Global Creative Make-Up & Colour Designer heeft een limited-edition lijn gelanceerd die teruggrijpt op de kenmerkende eigenschappen van het huis en zich tegelijkertijd aanpast aan de tijdgeest.

“Als eerbetoon aan Gabrielle Chanels voorliefde voor goud, loopt er een heldere gouden glans door de tijdloze tinten van Rouge Allure.”

  • 773 Le Vernis – chaine d’or: stralende gouden nagellak (€ 36)
  • “Rouge Allure” fel paars-rode lippenstift (€41)
  • Goudkleurige poederoogschaduw met glinsterend detail (€34)

Video: Boy de Chanel voor de individuele man

B – O – Y – Wees alleen jij! Dit is de oorspronkelijke leidraad van de make-up & verzorgingslijn voor mannen. Producten die niet veranderen, maar de nadruk leggen op de eigen persoonlijke schoonheid. De nadruk ligt op hydratatie, versteviging van de huid, het in evenwicht brengen van de teint en het intensifiëren van de uitstraling. De collectie varieert van vochtinbrengende crèmes tot wenkbrauwpotloden tot nagellak! Welkom in de 21e eeuwse schoonheidshemel! Kijk zelf maar!

  • Boy de Chanel 404 transparante matzwarte nagellak (€35)
  • Le Baume à lèvres: gladmakende en vochtinbrengende lippenbalsem (38 €)
  • Le stylo sourcils: lichtbruin wenkbrauwpotlood (€40)

Kijk achter de schermen: SS21 Show Make-Up voor iedereen

Bewonder je altijd de glamoureuze maar natuurlijke make-up looks bij Chanel shows? Heb je altijd al in deze Chanel wereld willen stappen? Met deze collectie wordt die droom werkelijkheid! Chanel brengt een exclusieve collectie uit met alle producten van de SS21 show! Maak je de Chanel look eigen!

  • “Éclat lumière’ correctorpotlood in beige rosé (€35)
  • “Le gel sourcils” transparante wenkbrauwgel (€ 33)
  • “Rouge Allure Velvet extreme” kastanjekleurige lipstick (€37)

Winkels: Chanel Beauty van München naar Hamburg

Hoe mooi en gestructureerd de online winkel van Chanel Beauty ook is, de directe koopervaring in een Chanel Beauty boetiek is uniek. Het uitstekende één-op-één advies, het directe contact met de kwaliteitsproducten, de onvergetelijke, magische sfeer bij het binnenkomen van de winkel, het in ontvangst nemen van de iconische Chanel tas – al deze onvergetelijke momenten zijn gegarandeerd in de Chanel Beauty winkels. Hieronder vindt u een Google Maps kaart, zodat u de dichtstbijzijnde Chanel Beauty Store kunt ontdekken! Veel plezier met winkelen!