Ted Baker: Succesverhaal, Assortiment & Populairste Producten

Ted Baker wordt nu beschouwd als een internationaal luxemerk. Het merk is gevestigd in het Verenigd Koninkrijk en is vertegenwoordigd voor mannen en vrouwen, alsook voor kinderen. Hun handelsmerk: Het weelderige, speelse en bloemrijke ontwerp. Een label dat aanvankelijk alleen in herenmode was gespecialiseerd en nu alles aanbiedt, van kleding tot tassen. Slechts weinigen weten dat Ray Kelvin het idee voor deze zaak kreeg tijdens een visreis. Maar waarom werd het label niet naar zijn uitvinder genoemd, en wat was Ted Baker eigenlijk? Kom er hier alles over te weten!

De opkomst van het Ted Baker modelabel

Ray Kelvin maakte ooit naam als overhemd specialist in 1988. Humor is altijd Ray’s grootste kracht geweest. De ontwerper creëerde zijn mode ook volgens dit motto, net zoals hij dat vandaag nog doet. Dit komt tot uiting in de prachtige patronen van zijn designerstukken en in zijn toenmalige winkelconcept. Tegenwoordig zijn de kleurrijke tassen en fleurige jurken wat men zich voorstelt bij het Ted Baker merk. In het verleden stond Ray echter bekend om iets heel anders. Nadat hij in zijn eerste winkel een wasservice aanbood voor elk gekocht overhemd, sloegen de mensen aan het denken. No Ordinary Designer Label’, noemden ze Ray’s overhemdenmerk. Klanten gingen altijd graag naar de ontwerper omdat zijn persoonlijkheid in de zaak was verwerkt. Ray opende zijn eerste winkel in Glasgow, Schotland, op de voet gevolgd door King Street, Manchester en de Nottingham Exchange Arcade. Ray had vanaf het begin ook oog voor kwaliteit, dus hij besteedde veel aandacht aan details. En dit loonde de moeite! Hoewel de toen 33-jarige nooit had gedacht dat zijn label ooit zo beroemd zou worden, voelde hij al snel het succes en werd hij een van de toonaangevende lifestyle-merken in het Verenigd Koninkrijk.

Ted Baker: Het ‘Geen Gewoon Designer Label

Maar waarom heeft Ray zijn modelabel Ted Baker genoemd? Ray hoorde de naam Ted Baker voor het eerst in een gesprek. Aangezien hij er bij het begin van zijn label niet zeker van was dat het geen totale flop zou worden, besloot hij zijn eigen naam buiten het merk te houden. De ontwerper zag deze naam als zijn persoonlijke, verzonnen alter-ego en vond het passend. En dit alles kwam tot stand tijdens een visreis!

Bezoek de officiële winkel van Ted Baker: https://www.tedbaker.com/de/Damen/c/category_womens

https://www.instagram.com/p/CFHAVpgAIWo/?utm_source=ig_web_copy_link

FIV | Magazine

New Issue! #26 with San Diego Pooth - Newcomer now in Tampa / USA FIV Magazine: All Covers

Een idee wordt een succesverhaal

Hier vindt u een chronologisch overzicht van de successen van Ray Kelvin, van het begin tot het jaar 2000:

  • 1987: Ray kreeg het idee voor een wereldwijd merk tijdens het vissen.
  • 1988: Opening van de eerste winkel in Glasgow, op de voet gevolgd door King Street, Manchester en Nottingham Exchange Arcade.
  • 1990: De eerste winkel in Londen wordt geopend in Covent Garden en het bedrijf wordt volledig overgenomen door Goldberg and Sons.
  • 1992: De collectie Blue Baker wordt gelanceerd.
  • 1993: Opening van nog meer winkels in Soho, Londen, in het Victoria Quarter in Leeds en in Bridlesmith Gate in Nottingham. Ted Baker wordt een privé-onderneming.
  • 1994: Start van de groothandel in het VK. Een andere winkel opent zijn deuren in Liverpool’s Button Street.
  • 1995: De Ted Baker Woman en Ted Baker Lite collecties worden gelanceerd.
  • 1996: Start van de groothandel in de VS ter gelegenheid van het Magic 1996 Trade Festival, alsmede lancering van de Teddy Boy-collectie.
  • 1997: Ted Baker wordt een beursgenoteerde onderneming en opereert onder de handelsnaam ‘No Ordinary Designer Label Limited’. De winkels in Liverpool en Glasgow worden uitgebreid en gerenoveerd.
  • 1998: Opening van de allereerste onafhankelijke winkel op Amerikaanse bodem in New York en www.tedbaker.co.uk gaat voor het eerst online. De lancering van skinwear en de ondergoedcollectie maakten het jaar compleet.
  • 1999: Het Endurance pak wordt ontworpen en een nieuw damesparfum wordt gelanceerd. De online winkel boekt zijn eerste verkoop. Opent ook een winkel voor dameskleding in het Manchester Triangle Centre, een winkel in Bluewater en de eerste winkel in Stockholm.
  • 2000: Lancering van de Ted Baker schoenencollectie en de Teddy Girl collectie. Verhuizing naar The Ugly Brown Building en ondertekening van de licentieovereenkomst met Hartmarx Corp in de VS. Daarnaast de opening van de grootste Ted Baker winkel in Birmingham en nieuwe winkels in Richmond, Canary Wharf en de King’s Road in Londen.

Ray’s unieke marketing strategie

Reclame via televisie of billboards? Ted Baker gebruikte niets van dat alles om zijn producten bij de man te krijgen. Mond-tot-mond reclame was de sleutel tot Ray’s marketingstrategie. Er waren dus originele concepten en giveaways die ervoor zorgden dat mensen Ted Baker in de gaten kregen. Aangezien deze strategie in die tijd niet gebruikelijk was, verspreidde de naam van het merk zich snel. Het geven van “Paxo Stuffing” met Kerstmis, chocolade konijntjes met Pasen of, in 2006, speciale WK-voetbalkaarten, zorgden voor het succes van Ted Baker. Zonder een enkele reclamecampagne slaagde de ontwerper erin een internationaal modelabel te worden.

Bekijk de commercial van Ted Baker over hun feestcollectie:

33 jaar Ted Bakers: het assortiment vandaag

Vandaag biedt het merk een brede waaier van collecties aan, waaronder: Herenmode, Damesmode, Globaal, Endurance, Mode, Langley, Accessoires, Geuren, Huidmode, Schoenen, Brillen, Telefoonhoesjes en Horloges. De Britse collectie van de ontwerper is vooral bekend om zijn originele looks. Grootschalige bloemmotieven, ruches, plooien, strikken en volants zetten de unieke producten in de verf. Extravagant, tijdloos en klassiek – met Ted Baker zult u opvallen!

Hier vindt u enkele van de meest populaire producten van het merk:

  • Ted Baker Shopper: https://www.tedbaker.com/uk/Womens/Accessories/Bags/GABYCON-Bow-detail-icon-bag-Duskby-Pink/p/229320-DUSKY-PINK
  • Ted Baker Sneaker: https://www.tedbaker.com/de/Damen/Accessoires/Schuhe/Sneakers-fr-Damen/PIIXIE-Snake-effect-leather-platform-trainers-Wei/p/244060-WHITE
  • Ted Baker Bloemenjurk: https://www.tedbaker.com/de/Damen/Kleidung/Kleider/NOLLA-Elderflower-V-neck-skater-dress-Wei/p/243758-WHITE
  • Ted Baker Zonnebril: https://www.tedbaker.com/de/Damen/Accessoires/Sonnenbrillen/MIINAA-Mittelgroe-runde-Sonnenbrille-Schildpatt/p/244505-TRTOISHELL
  • Ted Baker Horloge: https://www.tedbaker.com/de/Damen/Accessoires/Uhren/FITZYIA-Uhr-mit-floralem-Zifferblatt-und-Lederarmband-Hellrosa/p/245390-LT-PINK
  • Ted Baker Cosmeticatasje: https://www.tedbaker.com/de/Damen/Outlet/Accessoires/Gifts/CAHIRA-Kosmetiktasche-mit-Schleifendetail-Schwarz/p/150966-BLACK

Ehtische principes van het merk

Drie belangrijke principes bepalen het label vandaag. Ten eerste besteedt Ted Baker veel aandacht aan hun impact op het milieu. Door de vermindering van productieafval of het beheer van duurzame verpakking en transport dragen zij in grote mate bij tot de verbetering van het milieu. Zij richten zich ook op het welzijn van hun werknemers en klanten. Last but not least probeert Ted Baker zich te richten op de duurzaamheid van hun producten, daarom staat kwaliteit voorop om de levensduur van alle producten te verlengen. Denkt u dat het merk zijn beloften nakomt?

https://www.youtube.com/watch?v=-_V281czFZo

Ray Kelvin’s ontslag na beschuldigingen van intimidatie

Knuffels en oormassages: dit was het gedrag waarover veel van zijn werknemers in 2019 klaagden. CEO Ray Kelvin zou werknemers tegen hun wil hebben omhelsd, en hen hebben gedwongen op zijn knieën te gaan zitten en hun oren te laten masseren. De 62-jarige heeft deze aantijgingen niet bevestigd. Desondanks trok hij zich met onmiddellijke ingang terug uit de functie van bedrijfsleider, waarna talrijke media opriepen tot het aftreden van Ray. COO Lindsay Page, zal het bedrijf in zijn plaats blijven leiden. Maar wat houden de beschuldigingen precies in?

“Ik heb besloten dat het voor mij de juiste stap is om Ted te verlaten, zodat het bedrijf zich kan concentreren op het uitmuntende merk dat het is. Zo kan zij 2019 met frisse energie en een nieuwe geest tegemoet zien.”

Ray Kelvin is altijd een mysterie geweest. Bij officiële fotomomenten hield de uitvinder van het modelabel graag een hoed of zelfs een schoen voor zijn gezicht om zo veel mogelijk op de achtergrond te blijven. Er zijn ook geen interviews met de ontwerper, wat zijn anonimiteit onderstreept. En geen wonder, bijna niemand weet dat deze ietwat eigenzinnige man schuilgaat achter het luxemerk. Zijn humor kenmerkte ook zijn succesverhaal, maar uiteindelijk werd hij aangeklaagd wegens pesterijen. Volgens hem hebben omhelzingen waarschijnlijk altijd al deel uitgemaakt van de bedrijfscultuur. Maar ze zouden nooit zijn opgelegd.

Hoe ziet de toekomst van het merk eruit?

Nadat uitvinder Ray Kelvin het bedrijf verliet, bleef hij een tijdje uit de schijnwerpers. Lindsay Page, de nieuwe CEO van het bedrijf, heeft nu de macht over het modelabel. Maar wat gaat er nu met het merk gebeuren? Kort na de beschuldigingen van Ray’s wangedrag, daalden de aandelen van het bedrijf aanzienlijk. De aandelenkoers was al gekelderd van 32 GBP (35,4 EUR) per aandeel in maart 2019 tot 18 GBP (19,9 EUR). Bij de sluiting lag de waarde onder 15 GBP (16,6 EUR). Maar de cijfers herstelden zich nadat het schandaal langzaam in de vergetelheid was geraakt.