Urban Outfitters: Hipster, Vintage & Stijlvol

Urban Outfitters heeft geen geschiedenis zoals andere modemerken. In 1970, kwamen drie studenten op het idee om een winkel te openen: “Vrije Mensen”. In plaats van nieuwigheden te verkopen, boden zij tweedehands kleding, accessoires en woonartikelen aan. Hun doel was om deze artikelen aan andere studenten te verkopen in een comfortabele en niet-dwingende sfeer. De winkel in Philadelphia deed het goed omdat ze iets nieuws creëerden dat nog niet eerder op dezelfde manier had bestaan. Zij probeerden het oorspronkelijke karakter van het gebouw over te brengen naar hun winkel om hun artikelen aan te bieden met als doel een nieuwe en frisse sfeer te creëren uit het oude. In 1976 werd het merk “Free People” omgedoopt tot “Urban Outfitters”.

+ AD + Kennst Du schon?

Retro, individueel en nooit mainstream: het motto van Urban Outfitters

Vandaag de dag straalt het merk een hippe flair uit die wordt ondersteund door de kenmerkende retrostijl. De doelgroep bestaat voornamelijk uit jongvolwassenen die hun levensstijl terugvinden in de kleding, accessoires en woonartikelen. Tegenwoordig is er echter niet slechts één vertegenwoordigd merk in hun assortiment, Urban Outfitters vertegenwoordigt talrijke bekende modemerken van Adidas tot Levis. Het idee dat ontstond toen het merk door universiteitsstudenten werd opgericht, is tot op de dag van vandaag niet verloren gegaan.

Hoewel Urban Outfitters niet langer tweedehands goederen aanbiedt, zijn de selectie van artikelen en de persoonlijkheid van het merk niet veranderd. Geef uitdrukking aan je eigen levensstijl’ – het motto van het merk wordt weerspiegeld in de individuele kledingstukken. Urban Outfitters staat dagelijks voor de uitdaging om niet mainstream te worden, want dat is saai! Waarom rondlopen zoals iedereen als het niet anders kan? Waarom niet opvallen en echt dragen wat je speciaal maakt? Het hipsterlabel onderstreept deze oproep tot individualiteit.

Wat is er dit najaar in bij Urban Outfitters?

Over het algemeen gaan veel modemerken dit najaar voor beige en bruine tinten. Urban Outfitters gebruikt dit jaar ook veel beige, bruin, groen en ook blauwe tinten om de komende herfst te benadrukken. Naast geruite overhemden zijn kleurrijke uitlopende broeken, effen stoffen broeken en behaaglijke fleecejacks een echte blikvanger! Baggy broeken, oversized jassen en cropped T-shirts zijn het motto van Urban Outfitters dit jaar.

Zin om te snuffelen? Klik hier om naar de UO online shop te gaan: https://www.urbanoutfitters.com/de-de/?ref=logo

https://www.instagram.com/p/CEmLPsKgAzA/?utm_source=ig_web_copy_link

Hoe geld besparen op uw volgende aankoop met UO Rewards

Wist je dat je als lid van Urban Outfitters punten kunt verdienen om korting te krijgen? U kunt niet alleen punten verdienen door te winkelen, maar ook door een productrecensie te schrijven of zelfs door op de website te surfen. Er zijn in totaal drie niveaus die je kunt bereiken als UO Rewards lid. Het is duidelijk dat het hoogste niveau, het Gold-niveau, de grootste promoties en kortingen belooft. Je kunt zelfs deelnemen aan exclusieve wedstrijden om coole kleding of woonaccessoires te winnen. En het beste van alles, alles wat je nodig hebt om je aan te melden voor UO Rewards is je e-mailadres!

Wil je lid worden? https://www.urbanoutfitters.com/de-de/uo-rewards

Urban Outfitters en duurzame mode? Dat is wat er achter zit!

Urban Renewal Vintage. Ooit van gehoord? De term verwijst naar kleding die ofwel gemaakt is van oude kledingresten, geïnspireerde vintage kledingstukken of zelfs gered is uit afgedankte voorraad. Urban Outfitters gebruikt deze om er iets nieuws van te maken, of om deze unieke stukken als vintage te verkopen. Van mode voor mannen en vrouwen, tot jeans en jassen, Urban Renewal vertegenwoordigt elke categorie. U kunt de Renewable-collectie niet alleen online shoppen, maar ook in de meeste winkels. Duurzame mode is een geweldig alternatief, want het is niet alleen goed voor het milieu, het ziet er ook nog eens super cool uit!

Interesse? Neem een kijkje: https://www.urbanoutfitters.com/de-de/vintage-clothing

De top 5 kledingstukken uit de Renewal collectie voor de herfst

  1. Blauwe hoodie gemaakt van gerecycleerde stoffen: https://www.urbanoutfitters.com/de-de/shop/urban-renewal-remade-from-vintage-overdyed-bubble-hem-sweatshirt?category=PRODUCTTRAY&color=041&type=REGULAR&quantity=1
  2. Geruite uitlopende broek geïnspireerd op een vintage item: https://www.urbanoutfitters.com/de-de/shop/urban-outfitters-archive-madras-checked-velvet-flare-trousers?category=PRODUCTTRAY&color=000&type=REGULAR&quantity=1
  3. Blauw/witte jurk: https://www.urbanoutfitters.com/de-de/shop/urban-outfitters-archive-navy-floral-lottie-dress?category=PRODUCTTRAY&color=041&type=REGULAR&quantity=1
  4. Geknipt T-shirt in marineblauw: https://www.urbanoutfitters.com/de-de/shop/urban-renewal-remade-from-vintage-navy-spell-out-bubble-hem-t-shirt?category=PRODUCTTRAY&color=041&type=REGULAR&quantity=1
  5. Pantalon in beige: https://www.urbanoutfitters.com/de-de/shop/urban-outfitters-archive-puddle-trousers2?category=PRODUCTTRAY&color=072&type=REGULAR&quantity=1

10 dingen die je nog niet wist over Urban Outfitters!

  • Urban Outfitters is ook eigenaar van de merken: Free People, Anthropologie, Terrain en het Amerikaanse damesmerk BHLDN.
  • Urban Outfitters verkoopt niet alleen kleding, accessoires en huishoudelijke artikelen, maar ook Amerikaans snoepgoed, verzorgingsproducten, boeken en platen
  • De uitvinders van de latere modeketen Urban Outfitters, voorheen bekend als “Free People”, openden hun eerste winkel recht tegenover hun universiteit in Philadelphia.
  • Haar doelgroep in het begin waren mensen van haar leeftijd die ook naar de universiteit gingen
  • Winkelinrichting speelt een belangrijke rol in UO
  • De eerste internationale Urban Outfitters winkel opende in Londen
  • De bedenkers van het merk zijn Richard Hayne, Judy Wicks en Scott Belair.
  • Urban Outfitters specificeert niet waar hun goederen precies worden geproduceerd
  • Het hoofdkantoor van de modeketen is gevestigd in Philadelphia, Pennsylvania.
  • 2020, de inkomsten van het merk zijn momenteel ongeveer 168 miljoen US dollar

+