Dolce & Gabbana: Parfum, Schoenen & Tas – Degene voor mannen en vrouwen
Dolce & Gabbana’s esthetische handelsmerken, bekend om erotische glamour en kleurrijke dierenprints, komen voort uit hun liefde voor Sicilië. Dolce & Gabbana creëert, produceert en distribueert kleding, lederwaren, schoenen en accessoires voor mannen en vrouwen onder verschillende modellijnen: Dolce & Gabbana, Dolce & Gabanna Alta Moda, D&G, D&G Junior, Geurlijn
Dolce & Gabbana is een Italiaans modebedrijf dat in Milaan is gevestigd. Het bedrijf werd in 1985 opgericht door de twee modeontwerpers Domenico Dolce en Stefano Gabbana in Legnano bij Milaan. Zij presenteerden hun eerste modecollectie in 1985 en openden een jaar later al de deuren van hun eerste winkel. Het luxueuze modehuis Dolce & Gabbana viert al tientallen jaren duizelingwekkende successen en spreekt alle leeftijdsgroepen aan. Of het nu gaat om de “Woolmark Award” of de “Perfume Academy Award”, de ontwerpers hebben zich samen een weg gebaand naar de top van de modewereld. De ontwerpers Domenico Dolce en Stefano Gabbana hebben samen een mode-imperium gecreëerd dat op de huidige markt niet meer weg te denken is.
Domenico Dolce & Stefano Gabbana: De meesters van het sexappeal -Achtergrond
In Palermo, Sicilië, werd in 1958 een van de modeontwerpers van Dolce & Gabbana, Domenico Dolce, geboren. Toen hij zeven jaar oud was, leerde de vader van de huidige ontwerper hem een jas naaien. Vier jaar later werd Stefano Gabbana, de tweede ontwerper, in Milaan geboren. Voordat hij in de mode kwam, werkte de Italiaan als grafisch ontwerper. Dolce en Gabbana ontmoetten elkaar voor het eerst in 1980 in een studio in Milaan, twee jaar later besloten zij hun eigen ontwerpen te maken. In 1985 ontvingen de jonge ontwerpers een uitnodiging voor jonge talenten op de “Milano Collezioni”, en vanaf dat moment ging het alleen maar bergopwaarts! In de jaren ’90 werden Dolce en Gabbana, samen met Gianni Versace, beschouwd als de boegbeelden van de luxueuze mode uit Italië.In 1996 waagde het duo zich in de muziekbusiness en nam een single op. In 2005 kondigde het ontwerpduo hun privé-scheiding aan. Ze runnen het label nog steeds samen. Dolce & Gabbana heeft in totaal 323 winkels en is vertegenwoordigd in 16 factory outlets. De productie is in Italië, in Milaan en Legnano.
Haute Couture: DOLCE & GABBANA HEREN en Vrouwen
Dolce & Gabbana creëert, produceert en distribueert kleding, lederwaren, schoenen en accessoires voor mannen en vrouwen onder verschillende modellijnen:
- DOLCE & GABBANA (dure hoofdlijn, voor dames en voor heren)
- DOLCE & GABBANA ALTA MODA (handgemaakte couturekleding voor dames in het hoogste prijssegment)
- D&G (jeugdige tweede lijn in het hogere middenprijssegment)
- D&G JUNIOR kindercollectie
- Geurlijn
Dolce & Gabanna vrouwenshow: jungle- en safarikoorts
Het thema van Domenico Dolce en Stefano Gabbana was dit seizoen onmiskenbaar. Op de locatie stonden enorme palmbomen en de landingsbaan was bedekt met luipaardprint. De modeontwerpers houden van iets glamoureus en het gevoel van geluk en zomertijd. In 124 looks hebben de ontwerpers alle elementen van het door hen gekozen thema aangestipt, te beginnen met safaripakken en vervolgens tropische kleding met dierenprints, sjaalkostuums en badkleding om bij het zwembad te relaxen. Wat de Dolce & Gabbana collectie zo bijzonder maakt, is het uitzonderlijke vakmanschap.
Dolce & Gabbana Mens Show: Kleurrijke Dierlijke Prints
Jungle was een groot thema dit seizoen in Milaan, met iedereen van Giorgio Armani tot Donatella Versace. De raffia stukken van de mannenmode show waren zo succesvol bij de klanten dat ze hun inspanningen hier verdubbeld hebben. De ontwerpers lieten zich inspireren door de jaren 40, 50, toschenn van Elvis Presley, de jaren 80 en de jaren 90. Met referenties uit hun eigen archieven, schudden ze alles door elkaar om iets nieuws te creëren. De luipaardprint is in de eerste plaats een verwijzing naar Lampedusa’s roman, maar hij is altijd gebruikt om zijn dierlijke sensuele implicatie. Vandaag is het meer jungle gerelateerd. Zowel als een patroon voor de catwalk als op gesneden zijden stukken.
Accessoires: Zonnebrillen, Horloges, Tassen & Co.
Ontdek alle exclusieve Dolce & Gababana accessoires. Italiaanse elegantie ontmoet opulente versieringen en fantasievolle prints. Naast mode produceert Dolce en Gabbana ook accessoires. Dolce & Gabbana biedt klassieke lederwaren en tijdloze schoenen, maar ook extravagante statement ontwerpen en humoristische motieven. De handtasontwerpen van het duo zijn de vervulling van de droom van elk meisje. De tassen weerspiegelen de extravagante look die typisch is voor Dolce & Gabbana. Er is geen spoor van het populaire minimalisme. De ontwerpers vertrouwen op versieringen, glitter, kleuren en prints, en met succes.
Luxe zonnebrillen: Stijlvol en uniek
Opvallend, maar met stijl. Dolce and Gabbana komt ook tot uiting in het brillenmerk van het luxelabel. Zelfs de zwakste ogen herkennen de glamour van de monturen, die niet afzien van kenmerkende ontwerpen zoals leo-print en co. Een collectie voor mensen die uitblinken in aandacht voor detail en graag unieke stukken verzamelen. De nieuwe zonnebrillen van Dolce & Gabbana, geschikt voor elk gezichtstype, zijn bedoeld voor al diegenen die hun individualiteit en sterke persoonlijkheid via hun zonnebril tot uitdrukking willen brengen. De zonnebrillen zijn ontworpen voor de modebewuste klant die Dolce & Gabbana als zijn merk ziet en attent is op modeveranderingen, op zoek naar de nodige accessoires om zijn persoonlijke stijl te completeren.
DOLCE & GABBANA luxe tassen: Glitter, kleuren en prints
Pure glamour in één handtas. De handtasontwerpen van het duo zijn de vervulling van de droom van elk meisje. Er is geen spoor van het populaire minimalisme. De ontwerpers vertrouwen op versieringen, glitter, kleuren en prints, en met succes. De laatste jaren hebben Dolce en Gabbana handtassen grote vooruitgang geboekt op het gebied van design en zijn ze steeds populairder geworden. Creativiteit en verfijnd vakmanschap gecombineerd met Dolce en Gabbana stijl. De warme, intense kleuren voegen een vleugje luxe toe en creëren een aura van tijdloze fascinatie. Elke tas is volledig met de hand gemaakt en geraffineerd door zijn unieke kleur en versiering, het is een meesterwerk dat zich onderscheidt door een speciaal label aan de binnenkant. De handtassen worden verkocht in geselecteerde Dolce en Gabbana boetieks over de hele wereld.
https://www.youtube.com/watch?v=vtaYlht2YQo&t=1s
Cosmetica: Dolce en Gabanna veroveren de cosmetica-industrie
Dolce & Gabbana biedt ook een breed scala van producten in de cosmetica-industrie en is populair bij jonge, maar ook meer volwassen dames. Het luxemerk biedt alles wat het schoonheidshart begeert, van lipsticks, lipglosses en poeders tot mascara, maar het label heeft het meeste succes met zijn eersteklas parfums. De ontwerpers bleven hun marktpositie in de jaren ’90 uitbreiden. Het luxe modemerk lanceerde zijn eerste parfum in 1992, het damesparfum “Dolce & Gabbana Parfum”, en won een prijs van de Parfum Academie. Het eerste parfum van het merk voor mannen heette “Dolce & Gabbana Pour Homme” en won kort daarna ook een prijs van dezelfde academie.
Geur: Dolce & Gabana – The One met Emilia Clarke
De damesgeur is gekoppeld aan Italiaanse glamour en Siciliaanse traditie. Dolce & Gabbana brengt luxe op een moderne en onconventionele manier door innovatie te combineren met een mediterrane flair. Dolce & Gabbana vertaalt de glamour van de catwalk collecties naar sensuele geurcombinaties – altijd geïnspireerd door de mediterrane roots van het merk. Een klassieker van het huis van Dolce & Gabbana is “The One” parfum. Zelfs de naam van deze sensuele geur is aantrekkelijk voor elke vrouw. De geur is bloemig, elegant en toch glamoureus, perfect voor elke gelegenheid en situatie. Het gezicht van het parfum is ook slim gekozen. De mooie actrice Emilia Clarke.
https://www.youtube.com/watch?v=ZS6D5YHHxtE