Waarom Jimmy Choo, Michael Kors, Versace en Kate Spade plotseling één bedrijf zijn
De mode-industrie beleeft een onverwachte fusie, met bekende merken als Jimmy Choo, Michael Kors, Versace en Kate Spade plotseling verenigd onder één dak. Maar hoe is dit tot stand gekomen? Hier is het snelle nieuws.
De onverwachte alliantie: Jimmy Choo, Michael Kors, Versace en Kate Spade
Je slentert door het winkelcentrum en opeens besef je dat Jimmy Choo van Michael Kors is, die op zijn beurt het dak boven Versace houdt. En wie had dat gedacht? Het komt allemaal neer op Capri Holdings, dat onlangs werd opgeslokt door Tapestry, voorheen bekend als Coach. En als je al deze deals bij elkaar optelt, wordt het een behoorlijk groot bedrag – 14,794 miljard dollar om precies te zijn!
Achter de schermen: Waarom de mode-industrie fuseert
Het gaat waarschijnlijk over het veiligstellen van de toekomst. Bedrijven willen investeren in nieuwe groeimogelijkheden en hun aanbod uitbreiden om nog meer klanten aan te spreken. En nu de markt steeds groter wordt, is het waarschijnlijk beter om deel uit te maken van een groter geheel dan om in je eentje de strijd aan te gaan.
Nieuws @ CNBC
Omvang doet ertoe: Het belang van fusies en overnames in de luxesector
De mode-industrie volgt de trend van de grote spelers zoals LVMH, Richemont en Kering, die ondanks hun omvang exclusiviteit behouden. Tegen de achtergrond van het mogelijke einde van de gouden eeuw van luxe en de uitdagingen van de Chinese markt, rijst de vraag naar minder, maar kwalitatief betere bedrijven.
Amerikaanse luxemerken proberen ook voet aan de grond te krijgen, maar de vraag blijft of klanten ze net zo waarderen als Europese merken. De mode-industrie verandert voortdurend, van influencers tot datagestuurde analyses, en fusies zijn slechts één onderdeel van deze evolutie. De toekomst blijft spannend!