Vogue Collection: truien, brillen en shirts met het beroemde tijdschriftlogo

Vogue Collection – Sinds het eerste nummer in 1892 is Vogue Magazine uitgegroeid tot het grootste modetijdschrift ter wereld. Het tijdschrift heeft macht in de modewereld en daarmee de mogelijkheid om trends te zetten en ook sociale kwesties aan te pakken. Maar bovenal staat de ster van Condé Nast Publishing voor kennis op het gebied van mode. Dat is precies wat de T-shirts en de truien van de Vogue Collection uitdrukken: De kennis over en interesse in mode. Met de Vogue Collection heeft het tijdschrift eindelijk de wensen van zijn fans verhoogd.

Vogue Magazine: belang, hoofdredacteuren en bekendheid van het tijdschrift

Wanneer iets “en Vogue” is, betekent dit dat het op weg is om modieus te worden en in bepaalde kringen reeds aan populariteit wint. Deze naam is uiterst toepasselijk wanneer men bedenkt dat Vogue al decennia lang een van de grootste modetijdschriften ter wereld is en in staat is trends te creëren. Onder de paraplu van Condé Nast Publishing, is Vogue de absolute ster. Met wereldwijd nog steeds 24,9 miljoen lezers alleen al in print en 113,6 miljoen unieke bezoekers op haar website, maakt Vogue zich allang geen zorgen meer over de sprong van print naar digitaal. Lezerscijfers voor afzonderlijke nummers en wie er in elk land aan het roer staat, zijn hier te vinden.

Vogue Duitsland

  • Uitgever: André Pollmann
  • Hoofdredacteur: Christiane Arp
  • Digitaal redacteur: Alexandra Bondi de Antoni
  • Print: 1 miljoen lezers
  • Digitaal: 1 miljoen unieke bezoekers

Britse Vogue

  • Uitgever: Vanessa Kingori
  • Hoofdredacteur: Edward Enninful
  • Gedrukt: 784.000 lezers
  • Digitaal: 10,6 miljoen unieke bezoekers

Vogue U.S.

  • Directeur: Susan Plageman
  • Hoofdredacteur: Dame Anna Wintour
  • Gedrukt: 11,1 miljoen lezers
  • Digitaal: 13 miljoen unieke bezoekers

Vogue Italië

  • Hoofd van Brand Advertising: Emmeline Eliantonio
  • Hoofdredacteur: Emanuele Farneti
  • Gedrukt: 748.000 lezers
  • Digitaal: 4,8 miljoen unieke bezoekers

Vogue Parijs

  • Uitgever: Delphine Royant
  • Hoofdredacteur: Emmanuelle Alt
  • Digitaal redacteur: Jennifer Neyt
  • Gedrukt: 1,3 miljoen lezers
  • Digitaal: 1,8 miljoen unieke bezoekers

Vogue Spanje

  • Uitgever: Elene Ferreras
  • Hoofdredacteur: Eugenia de la Torriente
  • Digitaal redacteur: Inés Lorenzo
  • Gedrukt: 765.000 lezers
  • Digitaal: 10,8 miljoen unieke bezoekers

Legendarische Vogue covers: Harry Styles, Kim Kardashian en Co.

Met 11,1 miljoen gedrukte lezers onderscheidt de U.S. Vogue zich duidelijk van haar internationale tegenhangers. Een van de redenen hiervoor zijn de iconische covers. De glanzende voorkanten van het tijdschrift trekken regelmatig veel media-aandacht. We onthullen welke covers mijlpalen zijn geweest in de geschiedenis van het tijdschrift.

Video U.S. Vogue 2020: Harry Styles in een Gucci jurk

Genderloze mode, of het doorbreken van genderrollen in de mode, is geen nieuwe trend. In Japan in het bijzonder, zijn er substijlen die specifiek verwijzen naar het volledig genderneutraal zijn. De kleding die er wordt gedragen is echter vaak ingetogen en bestaat uit rechte, neutrale snitten. Harry Styles was ook het eerste mannelijke covermodel voor de Amerikaanse Vogue. Maar niet wereldwijd. In 2008 was Daniel Craig bijvoorbeeld al het covermodel van de Duitse Vogue. Harry Styles ging nog een stap verder op het gebied van genderloze mode en presenteerde zich in een baljurk van het merk Gucci, die een stereotype vrouwelijke snit en stoffen combineert. De making-of van de populaire cover, die niet zonder controverse is, is hier te zien:

https://www.youtube.com/watch?v=9f7z-_2J3sc

U.K. Vogue 1990: Naomi Campbell, Eva Evangelista en Co.

De jaren negentig waren een decennium dat grote veranderingen bracht, vooral in de wereld van de modelbouw. In de jaren negentig ontstond de cultus van de supermodellen, met name de Top 6, waartoe bijvoorbeeld Cindy Crawford en Naomi Campbell behoorden. De door Peter Lindbergh gefotografeerde omslag werd in de loop van het decennium een beeld dat representatief was voor deze hoogtijdagen van het supermodellenberoep. Het categoriseren van modellen op de manier waarop dat toen gebeurde, was nog nauwelijks eerder gebeurd. Tegenwoordig is de indeling in categorieën wijdverbreid.

U.K. Vogue 1966: Dunyale Luna als eerste persoon van kleur

In 1966 vond de gebeurtenis plaats die later een van de mijlpalen in de Vogue-covergeschiedenis zou worden. Gekleed in een roze Chloé jurk en getooid met grote gouden oorbellen poseerde Donyale Luna voor de camera van fotograaf David Baileys voor de foto die later de cover van Vogue werd. Deze stap was niet alleen belangrijk voor het tijdschrift, maar ook voor de jonge vrouw die haar geboortestad Detroit verliet met grote dromen en hoop, en met geloof in zichzelf, om het beroep van model op te nemen. Het was voor veel jonge meisjes ook een teken dat zij zich voor het eerst met een Vogue-covermodel konden identificeren.

Collectie: truien, overhemden en brillen van hoge kwaliteit

Een droom komt uit. Jarenlang was de enige manier om producten met het populaire logo te krijgen, een abonnement op het tijdschrift. De behoefte aan T-shirts, truien en andere merchandise werd echter ingezien en Vogue begon met het versieren en verkopen van hoogwaardige merchandise-artikelen met haar eigen logo.

Vogue logo truien en hoodies

Ter gelegenheid van haar 40-jarig bestaan heeft de Duitse Vogue een collectie truien met haar logo uitgegeven. In overeenstemming met de modewereld worden de respectievelijke trendy kleuren per modeseizoen uitgebracht. De truien worden op een milieuvriendelijke en duurzame manier in Europa geproduceerd. Door hun hoge kwaliteit zijn de kledingstukken te beschouwen als een investering op lange termijn. Op deze manier neemt Vogue een duidelijk standpunt in tegen de snelle mode.

Behalve in de Duitse Vogue-shop kunt u ook exclusieve ontwerpen uit de Amerikaanse versie van de krant kopen. Ook deze zijn gemaakt van biologisch katoen in Portugal. Bovendien is de Amerikaanse versie een samenwerking aangegaan met het label Public School om duurzame truien van gerecycleerd plastic te produceren.

  • Prijzen truien: 129 – 160€

Statement T-shirts van Vogue

Trendstukken zoals statement shirts zijn ook te vinden bij Vogue Vogue. De ontwerpen van de openbare scholen hebben bijvoorbeeld de woorden “Waste not want not”. Als u op zoek bent naar meer ongewone statement shirts, kijk dan in onze winkel. We hebben casual shirts met Coco Chanel citaten en coole spreuken.

De logohemden van Vogue zijn ook indrukwekkend. Of ze nu een kleurrijke print hebben of effen zijn, deze shirts zijn een snelle manier om een eenvoudige outfit net dat ietsje meer te geven.

  • Prijzen T-shirts: 59 €

Video voorjaarscollectie: Mannen? Dames? Unisex!

De truien en T-shirts zijn verkrijgbaar in de maten XS tot XL. De kledingstukken zijn uniseks, wat betekent dat de snitten breed genoeg zijn om verschillende lichaamsvormen te passen en te accentueren. Dus mannen, vrouwen en iedereen daartussenin zullen van de shirts genieten en de kans krijgen hun liefde voor het modetijdschrift te uiten. Het borduurwerk en de prints zijn vaak neutraal gehouden. Er is dus nauwelijks een reden om niet snel een van deze begeerde stukken te bezitten.

Shirt of abonnement: Hoeveel nummers voor de prijs van een hemd?

Wat is eigenlijk meer de moeite waard, shirts of het tijdschrift? Het is een moeilijke beslissing, vooral als beide zo verleidelijk zijn. Een T-shirt kost 59€, een gedrukte editie van het tijdschrift kan in de kiosk worden gekocht voor 6€. Dus voor de prijs van een T-shirt krijg je bijna 10 nummers van Vogue. Voor de prijs van een jumper, krijg je 21 gedrukte nummers.

Maar natuurlijk dwingt Vogue je niet te kiezen. U kunt een mini-abonnement inclusief een Vogue trui of T-shirt krijgen voor slechts €34, met een bonus van €20. Natuurlijk is de keuze van hoodies en T-shirts niet hetzelfde. De prijs van de Vogue Collection wordt uiteindelijk bepaald door de kwaliteit en de productiemethoden van de materialen en het eindproduct. Dit betekent echter niet dat het mini-abonnement niet de moeite waard is en dat de shirts in het abonnement van slechte kwaliteit zijn.

Looks: Hoe combineer ik de Vogue shirts?

Als je inspiratie nodig hebt over hoe je de shirts stijlvol kunt combineren, ben je hier aan het juiste adres. We hebben wat outfitinspiratie en coole trucjes uitgezocht om je overhemden er op hun best uit te laten zien. T-shirts zijn een absolute must, zelfs als ze geen Vogue opdruk hebben. Dus het is de moeite waard om hier een kijkje te nemen.

Video: Styling T-shirts

Van een sober t-shirt een volledige outfit maken kan lastig zijn. In de volgende video zie je een paar manieren om alles uit een onopvallend T-shirt te halen. De eenvoudige Vogue overhemden kunnen in outfits worden ingebouwd in plaats van een wit T-shirt. Zorg ervoor dat de kleuren van uw kleding op elkaar zijn afgestemd.

Video: Knooptechnieken voor overhemden

T-shirts met een opdruk op de borst kunnen prachtig in een nieuw jasje worden gestoken door ze te knopen. We hebben een paar technieken voor je uitgezocht. Maar wees voorzichtig: strakke knopen kunnen de stof op den duur verslijten. Dus denk van tevoren goed na of het wel goed voor je is. Wassen in de wasmachine trekt de stof vaak weer samen, maar u moet zich hiervan bewust zijn.

Vogue Eyewear: brillen en zonnebrillen van Vogue?

Heeft Vogue Eyewear u wel eens voorgesteld bij uw zoektocht naar Vogue en u afgevraagd of het tijdschrift ook een eigen brillencollectie heeft? Het merk Vogue Eyewear werd in de jaren 1970 in Milaan opgericht en maakt sinds 1990 deel uit van de Luxottica Group. De brillen en het tijdschrift hebben dus vooral de naam gemeen. Maar wij denken: Dat is super verwarrend. Opdat u niet steeds hoeft te zoeken naar een geschikt artikel, vertellen wij u hier een klein beetje over Vogue brillen.

Zonnebril: Looks van Millie Bobby Brown en Gigi Hadid

Dat Vogue Eyewear en Vogue Magazine alleen de naam gemeen hebben, was misschien een beetje overdreven. Omdat Vogue brillen kan schitteren met zeer bekende reclamegezichten. Stranger Things’-ster Millie Bobby Brown werkte onlangs samen met het merk om haar stijlvolle zonnebrillen te promoten. De modellen zijn uiterst modern en worden gekenmerkt door interessante vormen. Ook de trendy cat-eye vorm is steeds weer terug te vinden. Onze favorieten uit de collectie zijn

  • VO5317S
  • VO4164
  • VO5316S
  • VO4168

Gigi Hadid presenteerde ook de modellen van het brillenmerk. De collectie is niet langer verkrijgbaar op de officiële website, maar de volgende modellen maakten deel uit van de collectie en kunnen nog steeds bij andere detailhandelaars worden gekocht:

  • VO5235S
  • VO4106S
  • VO4083S

Best Verkoper: Vogue VO5224 Bril

De absolute bestseller van het label is het model VO5224. De reden daarvoor is heel eenvoudig: de glazen zijn elegant, eenvoudig en verkrijgbaar in 2 kleurencombinaties. Aan de ene kant is er de warme combinatie van bruin en goud, en aan de andere kant iets koelers in zwart en zilver. Bovendien is de bril ook verkrijgbaar in een kleinere versie. Dit betekent dat het universeel flatterende model er niet alleen goed uitziet, maar ook kan worden aangepast aan persoonlijke behoeften.

Gigi Hadid voor Vogue Eyewear commercial: Video

Hoewel we u al onze favoriete modellen uit de collectie hebben verteld, gaat er niets boven een overzicht van de modellen. En we kunnen toch de hele dag naar Gigi Hadid kijken.

Video: MBB x Vogue Eyewear Ad

De Vogue Eyewear reclamecampagne met Millie Bobby Brown presenteert 6 regels:

  1. Hou van jezelf
  2. Wees Kind
  3. Opvallen
  4. Hou het echt.
  5. Lach eens hardop
  6. Jaag je dromen na

6 mantra’s om je te helpen je leven op een positieve manier te leven. En het is echt leuk om te zien hoe Millie plezier heeft met het schieten met de bril.