Laura Müller: Michael Wendler vriendin, Instagram, TV, carrière?! – Interview met deskundigen op het gebied van sociale media
Laura Müller – Laura Müller en de Wendler, een ongelooflijk media fenomeen! Het stel ontmoette elkaar ongeveer anderhalf jaar geleden. Laura was en is een grote fan van Michael Wendler, kent zelfs enkele van zijn liedjes uit het hoofd. Terwijl Laura Müller in het begin door velen werd uitgelachen, is zij nu een echte tv-ster geworden. Zij heeft deelgenomen aan tv-formats zoals “Summer House of the Stars” op RTL of momenteel aan “Let’s Dance”. Ze presenteert zichzelf aan een miljoenenpubliek, niet alleen op tv maar ook op Instagram. Bijna een half miljoen mensen volgen Laura Müller op Instagram. Ondertussen. Wat zit er achter het fenomeen Laura Müller en waar komt haar succes vandaan?
Schoolmeisje, Instagram It-Girl, TV Starlet
Laura Müller verlaat de school – Voor de Wendler verlaat Laura de school, op 18-jarige leeftijd en slechts één jaar voor haar Abitur. Laura Müller komt oorspronkelijk uit Stendal, een kleine stad in Sachsen-Anhalt, tussen het Harzgebergte, Berlijn en Beieren. Ze ging daar naar school, maar toen ze de Wendler ontmoette, was school snel verleden tijd voor haar. Ze stopte met school, een jaar voor haar eindexamen. Nu woont zij met Michael en zijn dochter in de Verenigde Staten, meer bepaald in Cape Coral, Florida. Laura is maar een paar maanden ouder dan Michael Wendler’s dochter Adeline. Haar carrière kwam pas echt van de grond in Duitsland. Ze heeft meer dan 500.000 volgers op Instagram, neemt deel aan een van de grootste tv-shows in Duitsland, “Let’s Dance”, en daarbovenop geeft ze haar “Schatzi” een nieuwe auto. Carrièrevrouw of toeval?
“Baby” – Remix door Stard Ova (Videoclip)
Laura’s Carrière – Interview met Social Media Experts
We hebben een ontmoeting gehad met een expert van Social Media One. Het bureau werkt voor grote en internationale merken en ontfermt zich ook over jonge Instagram-sterretjes als Laura Offermann. Wat vinden de experts van de carrière en carrièremogelijkheden van Laura Müller?
FIV – Allereerst, hartelijk dank voor uw tijd! Laura Müller heeft nu een half miljoen volgers op Instagram, danst op primetime tv en heeft al twee keer zoveel volgers als haar vriend, de Wendler. Hoe kan het dat Laura in zo’n korte tijd van 0 naar 100 is gegaan en zo’n groot bereik voor zichzelf heeft gecreëerd?
Social Media One – Laura’s grote succes komt van twee bronnen. Enerzijds kon zij vanaf de eerste dag profiteren van de grote media-aanwezigheid dankzij haar relatie met Michael Wendler. De twee polariseren. Vooral vanwege de bijna verboden relatie, waarin zij officieel al 18 jaar oud was. Plus het relatie drama met Wendler’s aanstaande ex-vrouw. Een echt drama waar dagelijks over bericht kan worden. Ten tweede: Sex verkoopt. Laura doet wat goed werkt op Instagram: strand, bikini, schaarse jurken. Het jonge, sexy meisje. Van haar verschijning in de eerste Wendler muziekvideo, schaars gekleed in een hot pants, tot de huidige Playboy shoot. Zoals ik al zei, seks verkoopt! Niet alleen in het echte leven, niet alleen op tv, ook op Instagram.
Dienovereenkomstig gebruikt zij het beeld van de Lolita die langzaam een vamp wordt.
De mix van sensatiezucht, te wijten aan haar relatie met haar vriend Michael Wendler, het grote leeftijdsverschil, de constante publiciteit en het “Lolita”-imago drijft de belangstelling voor haar persoon enorm op. Wat Laura Müller echter zo sterk maakt, is haar zeer strategische aanpak. Terwijl je bij Michael Wendler vaak denkt, niet weer een faux pas, volgt zij een betrekkelijk rechtlijnige weg en komt ook in haar interviews zeer gestructureerd en weloverwogen over. Natuurlijk speelt ze met het cliché, maar achter de façade kan ook een slimme vrouw schuilgaan.
Laura’s eerste videoclip met Michael
Laura’s eerste videoclip: “Men houdt altijd van meer” door Michael Wendler.
Laura combineert Instagram & TV
FIV – Ze wordt niet alleen geboekt voor de muziekvideo’s van Wendler zelf, maar ook door veel klanten, zoals je op Instagram kunt zien. Reclame hier, reclame daar. Waarom doet Laura Müller het zo goed als een reclamegezicht?
Social Media One – Laura Müller werkt zo goed als een reclamegezicht omdat ze twee werelden combineert, twee anders gescheiden doelgroepen: Instagram en TV.
Op Instagram spreekt ze jongeren aan, maar via haar vriend Michael Wendler heeft ze ook een grote naam bij een oudere, bredere doelgroep van tv-kijkers. De meeste aspirant-sterretjes behoren maar tot één doelgroep. Net zoals de typische Bachelor-deelnemer meestal alleen echt aanwezig is op tv, dus in een oudere doelgroep, en een Instagram-ster die de sprong naar een bredere doelgroep niet maakt. Laura, echter, heeft beide en is authentiek.
Laura bereikt beide gebieden en wekt momenteel veel belangstelling, zodat mensen meer over haar en haar leven willen weten. Volgens het principe: elke pers is goede pers. De polarisatie, de grote belangstelling, want dat zorgt ervoor dat mensen zich met haar leven bezighouden, bijvoorbeeld in haar dagelijkse Instagram Stories. Perfect voor productplaatsingen, hotels waar ze naartoe reist, producten die ze gebruikt maar ook TV shows waar ze aan deelneemt en in de toekomst aan zal deelnemen. Ze garandeert kijkcijfers en aandacht.
Laura zonder de Wendler?!
FIV – Playboy cover, Lets-Dance deelname, werkt Laura Müller intussen alleen of was Michael Wendler met andere woorden slechts een opstapje voor haar carrière?
Social Media One – Ze zal het zeker nog een jaar of twee met de Wendler moeten uithouden! Maar ze is zeker op de goede weg naar media onafhankelijkheid. Op dit moment heeft ze echter nog steeds het hele liefdesverhaal rond haar en de Wendler nodig. Anders zou haar leven saai zijn. Laura kan geen twee jaar vrijgezel zijn, want dan zou ze haar verhaal kwijt zijn.
Misschien kan ze weglopen met een danser na Let’s Dance. Het belangrijkste is dat het liefdesverhaal buitengewoon is. Want dat is waar haar naam voor staat.
Als ik naar Laura Müllers bedachtzame manier van doen kijk, denk ik dat ze zeker serieus genomen kan worden. Zij is zeer authentiek op haar manier, wat haar voor velen een echte lieveling maakt. Maar wie interviews met haar volgt, ziet, zoals ik al zei, dat ze reflectief antwoordt en wie haar tv-carrière volgt, ziet dat ze weet welke verhalen ze wel en welke ze niet moet vertellen.
https://www.instagram.com/p/B7B3x8MJNvh/
https://www.instagram.com/p/B7EUjkapGeU/
Gevangen in liefdesverhalen
FIV – It-meisjes zijn geen nieuw fenomeen. Met welke beroemdheid en zijn carrière kun je vergelijkingen trekken en waarom?
Social Media One – Voor lezers die niet tot de Instagram-generatie behoren, komen Dieter Bohlen, Verona Pooth en Nadja Abd El Farrag spontaan in gedachten. Maar wie Laura Müller zal zijn in deze wedstrijd is de vraag. Slim als Verona Pooth of verloren in leeftijd als Nadja Abd El Farrag. Hopelijk wordt ze zoals Verona Pooth! Ze hebben een paar parallellen, ze lijken allebei een beetje naïef maar zijn slim. Degenen die het zich beter herinneren weten misschien ook dat Verona Pooth ooit een liedje heeft opgenomen. Precies wat Laura nu wil doen met de Wendler! Vorige week werd het platencontract getekend bij Universal.
FIV – Waar ziet u Laura Müller in termen van succes over twee of drie jaar?
Social Media One – Laura’s succes is vooral te danken aan haar aanwezigheid in de media. Media-aanwezigheid vereist nieuwe verhalen. Ik kan me dan ook voorstellen dat het op een gegeven moment moeilijk wordt om nieuwe verhalen te vinden. Op een gegeven moment is alles verteld en met haar polariserende start moet er nog iets interessants komen, moeilijk. Ze kreeg een relatie met een 46-jarige popster toen ze nog maar 18 jaar oud was, zit nu in Let’s Dance, een van de grootste tv-formats, wat staat haar nog meer te wachten? Als zij nu “slechts” mode-ontwerpster wordt, zou dat zeker geen interessant verhaal zijn voor de roddelbladen en de TV-stations.
Dus je blijft zitten met liefdesverhalen.
Misschien neemt zij over een jaar of twee ook een time out, in de liefde en uit de media. Regenereert en vindt zichzelf opnieuw uit. Zoals bijvoorbeeld Lena Meyer-Landrut, die ook op zeer jonge leeftijd in heel Duitsland beroemd is geworden en steeds meer is gaan beseffen dat zij een bepaald imago moet dienen dat zij zelf niet of niet meer is. Er verandert immers veel als je 18 jaar bent.
FIV – Bedankt voor de antwoorden!
V&A: Vragen en antwoorden
Waar komt Laura Müller vandaan?
Laura Sophie Müller, zoals ze voluit heet, komt uit Stendal (Sachen-Anhalt).
Waar woont Laura Müller?
Sinds 2019 woont ze in Wendler’s villa in Cape Coral, VS.
Hoe oud is Laura Müller?
Hoe oud is Laura Müller vriendin van Michael Wendler? Wanneer is Laura Müller geboren? Dat was een grote vraag, vooral in het begin van haar carrière. De twee ontmoetten elkaar immers toen Laura nog heel, heel jong was, officieel 18. Laura is geboren op 30 juli 2000. In 2020 zal ze dus respectievelijk 19 en 20 jaar oud zijn.
Wat is de lengte van Laura Müller?
Zoals je in Let’s Dance kon leren, is ze 1,62 m lang.
Wat is Laura’s sterrenbeeld?
Als Laura’s verjaardag op 30 juli valt, dan is ze een Leeuw.
Hoe oud is de Wendler?
Wanneer is Wendler geboren? Wendler is geboren op 22 juni 1972, hij is dus 47 jaar oud.
Wat is Michael Wendler’s echte naam?
Wendler’s echte naam is Michael Norberg. Hij draagt nog steeds de naam Norberg van zijn ex-vrouw, Claudia Norberg. Zijn achternaam is echter Skowronek (bron: Wikipedia).
Waar komt de Wendler vandaan?
Michael Wendler komt uit Dinslaken in Noordrijn-Westfalen.
Hoe oud is Claudia Norberg?
Michael Wendler’s ex-vrouw Claudia Norberg werd geboren op 11 november 1970. In 2020 zal zij respectievelijk 49 en 50 jaar oud zijn.
Update! Echtgenoot, DSDS, Jury en de laatste foto
Wij volgen Laura Sophie Müller en haar man Michael Wendler al heel lang. Sinds Michael Wendler de DSDS jury verliet, is het stil rond Laura. Vanavond is Laura’s man terug. “Verklaring: Topnieuws”. En, wat zegt hij tegen Laura? “Je moet mensen accepteren die geen mening hebben.” Oké! Tijd voor de vraag: wat doet Laura eigenlijk en wat is er gebeurd? Nadat haar man de DSDS-jury had verlaten kwam de grote klap: zijn Insta-verhaal in verschillende delen, tegen de huidige Corona-maatregelen. Niet alleen het einde van DSDS, maar ook de reclamepartners sprongen eruit, zoals Kaufland, waarover zo dadelijk meer.